Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja już nie mogę się doczekać kiedy mi zdechnie DPF żeby go wyciąć łącznie z EGR + podniesieni mocy ( i wtedy do Łowicza )
Przeglądem się nie martwię bo u nas zawsze można go zrobić nie badając nawet auta daję dowód podbijają i sprawa załatwiona
Przeglądem się nie martwię bo u nas zawsze można go zrobić nie badając nawet auta daję dowód podbijają i sprawa załatwiona
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jeśli będzie to ostateczność to ja to popieram.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
- Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
wesol. Rozumiem, ale dalej nie wiem jak to wyglada w Niemczech, jak sie wytnie i pozniej trzeba TÜV zrobić ..moze jest jakis sposob, ze cos tam sie wklada czy cos innego robi w miejscu DPF, zeby nie przegladzie sie nie dopatrzyli.. Dlatego pytalem czy jest ktos to to robil np u Jacka w Łowiczu , a jezdzi autem na niemcu.. Nie wiem, dlatego staram sie dowiedziec...
Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Z tego co jestem w temacie, to u Jacka jest zrobionych kilka aut na niemieckich tablicach i TUV przechodzą. Tylko nie pamiętam czy chodzi o program czy o wywalenie dpf-u.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jeżdżą z usuniętym DPF i przechodzi przegląd. Unas też przechodzą bez problemu. Przymyka się oko też choć na analizatorze spalin jest okej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 3
- Rejestracja: śr kwie 24, 2019 15:52
- Auto:: VW Touran 1.9 tdi rok 200
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Świerklany
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam, czy ktoś może krok po kroku opisać wypalanie dpf podczas jazdy wersja vcds 18.9.0 jakie kody, tylko participle filter carbon mass pokazuje 67%, a wiec nie wiem czy w takim przypadku wypalę go, pozdrawiam.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
- Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
- Imię:: Miłosz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jeżdżę swoim Turkiem po mieście więc kupiłem adapter bluetooth obd 2 i aplikację vag dpf. Działa świetnie bo dzięki temu wiem kiedy będzie wypalanie. Mam wrażenie, że aktywne wypalanie na parkingu zostaje wyłączone gdy wartość zapełnienia spadnie poniżej 25 proc gdy w czasie jazdy jeśli praca pomaga utrzymać wysoką temperaturę można wypalić całkowicie.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Mi w tej aplikacji schodzi do 25 procent czy w locie czy w miejscu zależy to pewnie od rodzaju silnika oprogramowanie
- ROMEK3
- Początkujący
- Posty: 47
- Rejestracja: sob maja 26, 2018 07:35
- Auto:: 1T2 UNITED BLS
- Imię:: Romek
- Lokalizacja: Zdolnyśląsk
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ma ktoś "bluetooth obd 2 i aplikację vag dpf" i używa w BLS?
Jak to się sprawuje?
Jak to się sprawuje?
- zielonyuser
- Początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: śr maja 22, 2019 21:15
- Auto:: 1t2,2007,bls
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
No właśnie nie sprawuje się . Aplikacja obsługuje czteroliterowe kody silnika, przynajmniej mojego nie 

-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
- Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
- Imię:: Miłosz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja mam CAYC i jest dobrze ale to faktycznie 4 litery. U mnie dopaliło się ostatnio do 12 procent ale zacząłem ostro jechać gdy się zorientowałem, że jest dopalanie. Znaczenie też może mieć fakt, że dpf trochę zawalony bo nie wiedziałem kiedy się dzieje a musiało się dziać bo widzę teraz, że dopalało co 190 km.
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Moduł elm327 i apka już na pokładzie, spisują sie bardzo dobrze. Takie małe doświadczenie z dpfem. Odkąd mam auto, nie mam problemów, ale zakupiłem, aby zobaczyć jak to działa.
Do wczoraj myślałem ze dpf wypala się tylko jak osiągnie full zapełnienia, a jednak nie tylko wtedy.
U mnie "wyapalanie" załącza się po przekroczeniu 100km/h na najwyższym biegu. Temp. na wylocie to około 350-400 stopni i powoli się wypala. Jak na razie ostatnie wypalanie miałem ~600km temu, a dpf jest w 80% pełne.
Do wczoraj myślałem ze dpf wypala się tylko jak osiągnie full zapełnienia, a jednak nie tylko wtedy.
U mnie "wyapalanie" załącza się po przekroczeniu 100km/h na najwyższym biegu. Temp. na wylocie to około 350-400 stopni i powoli się wypala. Jak na razie ostatnie wypalanie miałem ~600km temu, a dpf jest w 80% pełne.
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: śr maja 29, 2019 19:13
- Auto:: Touran BLS 2008
- Imię:: Przemek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Dzisiaj zrobiłem scan vcds filtra dpf
Stan:
7.9 % Particle Filter Load Coefficient
52.0 Particle Filter Carbon Mass
przebieg 184tyś.
Jakiś dziwnych objawów na razie nie zaobserwowałem. Czas robić coś z tym czy na razie jeździć jeszcze ?
Stan:
7.9 % Particle Filter Load Coefficient
52.0 Particle Filter Carbon Mass
przebieg 184tyś.
Jakiś dziwnych objawów na razie nie zaobserwowałem. Czas robić coś z tym czy na razie jeździć jeszcze ?
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Panowie
jest taka sytuacja
2.0 TDi , grudzień 2014 . 85 000 oryginał.
Generalnie problem w tym że przybywa oleju na miarce.
Touran z tej serii co miał fałszowane oprogramowanie przez VW i widze w historii ASO że mu wgrywali ponowne.
Poza tym , jeździł na mobilu, ojciec mu castrol long life leje.
Nie ukrywam - auto jeździ głownie po miescie. Ale jak słychać że wentylator chodzi i się wypala to nie gasi się go. Poza tym raz w tygodniu na trase wpada.
I tak, kilku mechaników gminnych orzekło, że ten typ tak ma. I jedyne co zostaje to zmieniać olej co 5000.
No moim zdaniem to lipa jakaś. Poprzedni Touran 2011 z dpf 1.6 jeździł tak samo i nie było problemów. Jeszcze starszy z 2007 1.9 tez bez problemów. A ten najmłodszy, najmnijeszy przebieg i takie rzeczy.
Nie wiem co robić. Zastanawiam się co robić. Czy może do Łowicza się odezwać i jechać. Tylko nie wiem czy Jaca też dpf robi. I czy w ogóle z tym coś da się zrobić. Na pewno filtra nie wytne. Ale tak się zastanawiam, może Niemcy błędną dawkę paliwa , za dużą dali . Albo czy może cofnąć można te poprawki ich do softu auta jak z fabryki wyszło. Nie mam pojęcia co z tym robić. Na razie kupiliśmy olej 5 litrów. Ale to trochę lipa wymieniać co chwila i odsysać co jakiś czas.
jest taka sytuacja
2.0 TDi , grudzień 2014 . 85 000 oryginał.
Generalnie problem w tym że przybywa oleju na miarce.
Touran z tej serii co miał fałszowane oprogramowanie przez VW i widze w historii ASO że mu wgrywali ponowne.
Poza tym , jeździł na mobilu, ojciec mu castrol long life leje.
Nie ukrywam - auto jeździ głownie po miescie. Ale jak słychać że wentylator chodzi i się wypala to nie gasi się go. Poza tym raz w tygodniu na trase wpada.
I tak, kilku mechaników gminnych orzekło, że ten typ tak ma. I jedyne co zostaje to zmieniać olej co 5000.
No moim zdaniem to lipa jakaś. Poprzedni Touran 2011 z dpf 1.6 jeździł tak samo i nie było problemów. Jeszcze starszy z 2007 1.9 tez bez problemów. A ten najmłodszy, najmnijeszy przebieg i takie rzeczy.
Nie wiem co robić. Zastanawiam się co robić. Czy może do Łowicza się odezwać i jechać. Tylko nie wiem czy Jaca też dpf robi. I czy w ogóle z tym coś da się zrobić. Na pewno filtra nie wytne. Ale tak się zastanawiam, może Niemcy błędną dawkę paliwa , za dużą dali . Albo czy może cofnąć można te poprawki ich do softu auta jak z fabryki wyszło. Nie mam pojęcia co z tym robić. Na razie kupiliśmy olej 5 litrów. Ale to trochę lipa wymieniać co chwila i odsysać co jakiś czas.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lip 23, 2018 18:08
- Auto:: BLS 09.2008
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam,
Fachowcem od DPFu nie jestem,ale ... mam Touranaka z BLSem.
1. Przybywanie oleju może być spowodowane kilkoma czynnikami, np uszkodzonymi oringami pompek, ale równie dobrze b. częstym wypalaniem DPF - jak u mnie.
2. Z tego co wiem ,zmiana oprogramowania w VW polega m.in na zwiększeniu częstotliwości wypalanie DPF
3. Marka oleju nie ma większego zanaczenia jeśli idzie o jego przybywanie.
4. Jazda po mieście na pewno nie sprzyja DPF ( zapełnianie i wypalanie ), a włączony wentylator nie jset dostatecznie miarodajny co do momentu wypalania- proponował bym tu ELM i aplikację, która w przypadku CR jednoznacznie pokaże ten moment. Powyżej koledzy też piszą o tym.
5.Stwierdzenie , że ten typ tak ma , to chyba ostateczność. Wg mnie trzeba zacząć od diagnozy DPF :ciśnienie , temperatury, sadza i popiół, co ile się wypala- przebieg od ostatniego wypalania, do jakiej wartości schodzi przy wypalaniu. Tu obserwacja wg ELM lub kompem. Pamiętaj, jeśli nie masz auta od początku, nie znasz jego historri. 85kkm to niewiele, ale wystarczyła tylko awaria turbo, olej do dpf i pozamiatane. Dlatego nie sugeruj się np. tylko zapełnieniem popiołem, to można zmienić!
6. Wycięcie- osobiście też odradzam.
7. Co do dawki u Niemca, to raczej to idzie automatem, zmiana softu i tyle. Co do conięcia, zmiany softu mamy kolego w Jankach speców od tego ( nie byłem , ale słyszałem b.dużo pozytywnych opinii ) Zadzwoń , zapytaj.
8. Odsysanie części oleju to zły pomysl. Rozrzedzony paliwem doprowadzi w końcu do zatarcia.
Jak pisałem na wstępie, nie jestem fachowcem, sam się męczę z DPF od jakiegoś czasu, nie chcę wycinać. Próbowałem już różnych manewrów
Np odradzam czyszczenie za pomocą preperatów w sprayu typu CLEANER, aplikowanych do DPF. U mnie dobiły filtr.
Najpierw diagnoza, ewentualne błędy, problemy z osprzętem (EGR), sprawność turbo, wtryskiwaczy.
Pozd.
Sprawdź też czujnik różnicy ciśnień G450, często padają wprowdzając komputer w błąd, a ten wypala i wypala.
Fachowcem od DPFu nie jestem,ale ... mam Touranaka z BLSem.
1. Przybywanie oleju może być spowodowane kilkoma czynnikami, np uszkodzonymi oringami pompek, ale równie dobrze b. częstym wypalaniem DPF - jak u mnie.
2. Z tego co wiem ,zmiana oprogramowania w VW polega m.in na zwiększeniu częstotliwości wypalanie DPF
3. Marka oleju nie ma większego zanaczenia jeśli idzie o jego przybywanie.
4. Jazda po mieście na pewno nie sprzyja DPF ( zapełnianie i wypalanie ), a włączony wentylator nie jset dostatecznie miarodajny co do momentu wypalania- proponował bym tu ELM i aplikację, która w przypadku CR jednoznacznie pokaże ten moment. Powyżej koledzy też piszą o tym.
5.Stwierdzenie , że ten typ tak ma , to chyba ostateczność. Wg mnie trzeba zacząć od diagnozy DPF :ciśnienie , temperatury, sadza i popiół, co ile się wypala- przebieg od ostatniego wypalania, do jakiej wartości schodzi przy wypalaniu. Tu obserwacja wg ELM lub kompem. Pamiętaj, jeśli nie masz auta od początku, nie znasz jego historri. 85kkm to niewiele, ale wystarczyła tylko awaria turbo, olej do dpf i pozamiatane. Dlatego nie sugeruj się np. tylko zapełnieniem popiołem, to można zmienić!
6. Wycięcie- osobiście też odradzam.
7. Co do dawki u Niemca, to raczej to idzie automatem, zmiana softu i tyle. Co do conięcia, zmiany softu mamy kolego w Jankach speców od tego ( nie byłem , ale słyszałem b.dużo pozytywnych opinii ) Zadzwoń , zapytaj.
8. Odsysanie części oleju to zły pomysl. Rozrzedzony paliwem doprowadzi w końcu do zatarcia.
Jak pisałem na wstępie, nie jestem fachowcem, sam się męczę z DPF od jakiegoś czasu, nie chcę wycinać. Próbowałem już różnych manewrów

Najpierw diagnoza, ewentualne błędy, problemy z osprzętem (EGR), sprawność turbo, wtryskiwaczy.
Pozd.
Sprawdź też czujnik różnicy ciśnień G450, często padają wprowdzając komputer w błąd, a ten wypala i wypala.