VW Touran I (2003-2006) by Tinware
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Jest i on...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iRkCoVbWU5A[/youtube]
Ale firmy absolutnie nie polecam!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iRkCoVbWU5A[/youtube]
Ale firmy absolutnie nie polecam!
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
EGP ma dużo negatywnych opinii, a na forach często piszą sobie pozytywne opinie udając posiadacza danego modelu.tinware pisze:Ale firmy absolutnie nie polecam!
Co skopali w twoim przypadku?
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Nagrałem filmik, ale odpuściłem sobie wrzucanie tego do Internetu i hejtowanie ich. Ogólnie sprawa wygląda tak - praca w tej firmie jest na akord, to widać nawet jak pośpiesznie prezentowany jest mój samochód "po godzinach" pracy, aby szybko pójść do domu. Ten wlew LPG już prawie się urwał, pod samochodem ciągnęła się po asfalcie nieucięta trytyta... Ale najlepsze działo się pod maską, wtryski gazowe zostały przełożone przez bagnet i położone na silniku. Bagnet się polamał. Energy Gaz Polska wymieniała mi bagnet, a wtryski przykręciła na blaszce. Teraz po kolejnych tygodniach okazuje się, że bagnet jest rozcinany o tą blaszkę. Przewody od wtrysków były tak ponaciągane, że popękała izolacja, przedłużyli je, ale po co o 50cm i nadmiar zawinęli w kłębek i schowali za silnikiem? Te elektryczne turbo w 1.6 MPI jest przykręcane na trzy śrubki, jak odebrałem auto było już tylko na dwie, więc całe latało. Rozbierałem kolektor i dwie śruby nie zostały dokręcone, silnik łapał lewe powietrze, przygasał na wolnych obrotach. Wszystkie rurki z powietrzem nie zostały pozatrzaskiwane, tylko je włożyli. Szczerze to dalej wole nie sprawdzać. Ale fakt jest taki, że co raz jak patrze coś przy aucie to znajduje ciekawsze rzeczy.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Oooo! Jest jeszcze druga część:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IetINNvj8P0[/youtube]
...pasy by zapiął
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IetINNvj8P0[/youtube]
...pasy by zapiął
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dlatego zawsze polecam lpg-forum.pl jak zajrzysz to więcej u druciarza nie założysz instalacji.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Do nich na pewno nie wrócę. Dzięki za link, zapoznam się.
Tym czasem, umcy umcy i MPI na ekspresówce...
3700 obr/min @ 118 km/h (GPS)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hq-ONVvJvvY&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
Tym czasem, umcy umcy i MPI na ekspresówce...
3700 obr/min @ 118 km/h (GPS)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hq-ONVvJvvY&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
-
czepi
- Posty: 1
- Rejestracja: sob sie 24, 2019 19:31
- Auto:: Passat 2,3 V5 2001r
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Radlin
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Piękna sprawa że tak dopieszczasz swój samochód. Jak mnie też się uda kupić już tourana to poproszę Cię o podpowiedzi jak i gdzie podłączyć różne bajery
bo też mam zamiar zamontować kilka przydatnych gadżetów.
- zazi1983
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 01, 2015 23:51
- Auto:: Touran 1,6 MPI + lpg 2003
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Oj tak... teraz po pół roku czasu wyjechałem turystycznie gdzieś dalej niż tylko obowiązki pod Warszawą, gdzie spalanie to ok. 11L. Po drodze tankowałem nasz podtlenek w cenie 1.89zł - 1.92zł. Z całego wyjazdu zliczyłem coś ok. 600-700km i dwa tankowania nawet nie do pełna po ok. 55zł
Więcej Nas kawa, napoje i hotdogi kosztowały... Tak więc korek wstydu, wstyd że szok. Nie przeszkadzają Ci obroty silnika w trasie przy większej prędkości?
Ostatnio zmieniony pt wrz 06, 2019 18:28 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Rudy
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
- Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
- Imię:: Rudy
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Jakie wam pany pokazuje spalanie na biegu jałowym bez obciążenia?
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Bez obciążenia to na jałowym właśnie.
Weź pod uwagę, że te wyświetlane spalanie można przestawiać w sterowniku +/- 15 % - ja mam u siebie przestawionie na 115%.
Z tego co pamiętam to 0.5L/h bez klimy oraz 1L/h z klimą.
Czemu pytasz Panie?
Weź pod uwagę, że te wyświetlane spalanie można przestawiać w sterowniku +/- 15 % - ja mam u siebie przestawionie na 115%.
Z tego co pamiętam to 0.5L/h bez klimy oraz 1L/h z klimą.
Czemu pytasz Panie?
-
Rudy
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
- Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
- Imię:: Rudy
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Pytam bo ostatnio na LPG mi się podniosło no ok 1.3 przy światłach postojowych bo, całkiem nie moge wyłączyć, a na pb 0.9.
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Instalacja źle ustawiona- prawdopodobnie za ubogo i sterownik daje korektę paliwowa i stąd większe chwilowe spalanie na LPG.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C-BjeGbcEnQ&list=UUuUyyYD8unbva2d2aeZq2qw[/youtube]
A ja dzisiaj uruchomiłem swoją bestię 6n2!
Ostatni raz jeździłem nim w grudniu i dwa dni w marcu, jak w Tourim zakładałem podtlenek.
Niestety, miałem urwane obie klemy od aku, więc jechałem na luźnych. Po paru minutach jazdy widzę na dodatkowym zegarze 11.8V - ewidentnie brak ładowania. Co najciekawsze - na zestawie wskaźników brak informacji o braku ładowania, żadnej czerwonej kontrolki - niedobrze. Ściągnąłem kleme przy włączonym silniku - silnik nie zgasł, więc mówię sobie, że altek pewnie ładuje, ale coś z regulatorem jest nie tak, zbyt małe napięcie. Sprawdziłem napięcie na alternatorze - 11.8V, szkoda że nie sprawdziłem jakie jest przy zdjęciu klemy z aku. Dla pewności zapakowałem też sprawny aku z Tourana, ale bez zmian. Obdzwoniłem kilka ASO i okazało się, że jedyne ASO które ma 2szt. śrub klem jest na drugim końcu Warszawy - więc jadę, bagatelka 3h. Ale mam dwie śrubki za 54zł - numer 6X0 915 138 (22 mm x 11 mm), wyglądają jak na zdjęciu:
Tak więc przede mną regeneracja altka. Zastanawiam się jeszcze nad rozrusznikiem, bo te dwa dni w marcu robił mi takie psikusy (wcześniej działał bezproblemowo):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9-_gJ_BzUdk&list=UUuUyyYD8unbva2d2aeZq2qw[/youtube]
Jedyne, czego najbardziej żałuje w tym aucie to, że kupiłem stacje multimedialną z Androidem z 1GB RAM i strasznie muli oraz to że nie założyłem podtlenku do tego silnika - bo 120 tyś. km, założę, przejadę 5tkm i po silniku będzie, a spalałbym ok. 5.5 litra podtlenku za 1.90zł co daje 10,50zł / 100km. Na benzynie to auto generuje większe koszty, niż Touri 1.6 MPI 102KM na podtlenku.
Kupno nowego auta to strata pieniędzy...
Montaż podtlenku to inwestycja...
P.S.: Wiem, że wiele osób pytało o nagłośnienie na tym forum. Gdyby ktoś pytał to w czterech drzwiach zestaw odseparowany JBL Ground Tour GTO pędzone na jednym wzmacniaczu oraz stacjonarny subwoofer w dedykowanej zabudowie na bardzo głębokim dnie bagażnika plus drugi subwoofer dołączany/mobilny, oba pędzone na drugim oddzielnym wzmacniaczu - można sobie porównać z tą samą piosenką z nagrania z Tourana (tutaj) gdzie mam wszędzie seryjne nagłośnienie.
A ja dzisiaj uruchomiłem swoją bestię 6n2!
Ostatni raz jeździłem nim w grudniu i dwa dni w marcu, jak w Tourim zakładałem podtlenek.
Niestety, miałem urwane obie klemy od aku, więc jechałem na luźnych. Po paru minutach jazdy widzę na dodatkowym zegarze 11.8V - ewidentnie brak ładowania. Co najciekawsze - na zestawie wskaźników brak informacji o braku ładowania, żadnej czerwonej kontrolki - niedobrze. Ściągnąłem kleme przy włączonym silniku - silnik nie zgasł, więc mówię sobie, że altek pewnie ładuje, ale coś z regulatorem jest nie tak, zbyt małe napięcie. Sprawdziłem napięcie na alternatorze - 11.8V, szkoda że nie sprawdziłem jakie jest przy zdjęciu klemy z aku. Dla pewności zapakowałem też sprawny aku z Tourana, ale bez zmian. Obdzwoniłem kilka ASO i okazało się, że jedyne ASO które ma 2szt. śrub klem jest na drugim końcu Warszawy - więc jadę, bagatelka 3h. Ale mam dwie śrubki za 54zł - numer 6X0 915 138 (22 mm x 11 mm), wyglądają jak na zdjęciu:
Tak więc przede mną regeneracja altka. Zastanawiam się jeszcze nad rozrusznikiem, bo te dwa dni w marcu robił mi takie psikusy (wcześniej działał bezproblemowo):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9-_gJ_BzUdk&list=UUuUyyYD8unbva2d2aeZq2qw[/youtube]
Jedyne, czego najbardziej żałuje w tym aucie to, że kupiłem stacje multimedialną z Androidem z 1GB RAM i strasznie muli oraz to że nie założyłem podtlenku do tego silnika - bo 120 tyś. km, założę, przejadę 5tkm i po silniku będzie, a spalałbym ok. 5.5 litra podtlenku za 1.90zł co daje 10,50zł / 100km. Na benzynie to auto generuje większe koszty, niż Touri 1.6 MPI 102KM na podtlenku.
Kupno nowego auta to strata pieniędzy...
Montaż podtlenku to inwestycja...
P.S.: Wiem, że wiele osób pytało o nagłośnienie na tym forum. Gdyby ktoś pytał to w czterech drzwiach zestaw odseparowany JBL Ground Tour GTO pędzone na jednym wzmacniaczu oraz stacjonarny subwoofer w dedykowanej zabudowie na bardzo głębokim dnie bagażnika plus drugi subwoofer dołączany/mobilny, oba pędzone na drugim oddzielnym wzmacniaczu - można sobie porównać z tą samą piosenką z nagrania z Tourana (tutaj) gdzie mam wszędzie seryjne nagłośnienie.