Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Zależy ile to jest tego przybywania oleju na miarce. Są ludzie ci jak im tam przybędzie oleju pół litra to już krzyczą że przybywa. Poza tym to jedź raczej do kumatego mechanika co podiagnozuje auto a nie mechanika od wymiany części. Względnie do jakiegoś tunera.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
No Jaca odpisał żeby wyciąć.
Ale tak się zastanawiam - czy w ogóle da się choćby za pomocą VCDS konkretnie zdiagnozować stan dpf , sprawność tego czujnika ciśnień ?
Bo na prowincji u ojca to trochę takie mechaniki że zatrzymali się na poziomie passatów b5. Więc nie wiem czy oni nie potrafią czy nie mają sprzętu.
Bo trochę lipa taka. Ojciec się wkurzył i mówi że jak tak dalej będzie to szuka Golfa Sportsvana w tsi i kiji w oko z dieslem.
Ale tak się zastanawiam - czy w ogóle da się choćby za pomocą VCDS konkretnie zdiagnozować stan dpf , sprawność tego czujnika ciśnień ?
Bo na prowincji u ojca to trochę takie mechaniki że zatrzymali się na poziomie passatów b5. Więc nie wiem czy oni nie potrafią czy nie mają sprzętu.
Bo trochę lipa taka. Ojciec się wkurzył i mówi że jak tak dalej będzie to szuka Golfa Sportsvana w tsi i kiji w oko z dieslem.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Wycięcie zawsze pomoże. Tylko ja bym chyba się wstydził usuwać w takim aucie z takim przebiegiem. Może coś jest zdupczone blachego za 20 zł a tu usunięcie za kilkaset robić.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
No nic .
Dotarłem do tego by pobrać te aplikacje VAG DPF na adroida i przez ELM podpiąć. To zrobie jak będę u ojca.
Nie wiem tylko jak bardzo użyteczna jest to apka.
A swoją drogą będę szukał kogoś z vcds kto mógłby sprawdzić to.
Bo tez trudno mi wierzyć że z tym przebiegiem takie rzeczy.
Inna sprawa - doczytałem na kilku forach VAG różnych modeli - że tak się zachowuje ten dpf przy tych autach co miały to oprogramowanie poprawiane
Jutro jak się uda to posępne tourana pod te apliakcje . Korzysta ktoś ? Na co zwrócić tu uwagę ? Które parametry są istotne ?
Dotarłem do tego by pobrać te aplikacje VAG DPF na adroida i przez ELM podpiąć. To zrobie jak będę u ojca.
Nie wiem tylko jak bardzo użyteczna jest to apka.
A swoją drogą będę szukał kogoś z vcds kto mógłby sprawdzić to.
Bo tez trudno mi wierzyć że z tym przebiegiem takie rzeczy.
Inna sprawa - doczytałem na kilku forach VAG różnych modeli - że tak się zachowuje ten dpf przy tych autach co miały to oprogramowanie poprawiane
Jutro jak się uda to posępne tourana pod te apliakcje . Korzysta ktoś ? Na co zwrócić tu uwagę ? Które parametry są istotne ?
-
Dany75
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lip 23, 2018 18:08
- Auto:: BLS 09.2008
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Wg mnie dla sterownika najważniejsze jest ciśnienie, czyli infromacja z G450. Wg moich informacji, niestety u mnie jescze nie potwierdzonych ( bo nadal się borykam z tym ....) po wypaleniu różnica ciśnień nie powinna być wyższa niż 5mbar-max 10 - wolne obroty. U mnie na zimnym silniku jest zawsze niższa wartość niż na rozgrzanym. W miarę jak filtr zapełnia się sadzą w danym cyklu to ciśnienie rośnie.
U mnie obecnie po wypaleniu na ciepłym spada do 15-20 mbar na gorącym- wolne obroty oczywiście.
Przy wyłączonym silniku - zapłon on - musi być wartość 0.
Obserwuj także temeperatury przed i za dpf, podczas wypalania i po nim. Przebieg wypalnia tzn jak "ubywa" sadzy- tzn jego tempo i do jakiej wartości spadnie w momencie wyłączenia procesu.
Kolejna sprawa to częstotliwość wypalania, co ile km lub litrów, ale to już bardziej indywidualna sprawa- warunki jazdy, miato , trasa, styl jazdy kierowcy.
Pozd.
U mnie obecnie po wypaleniu na ciepłym spada do 15-20 mbar na gorącym- wolne obroty oczywiście.
Przy wyłączonym silniku - zapłon on - musi być wartość 0.
Obserwuj także temeperatury przed i za dpf, podczas wypalania i po nim. Przebieg wypalnia tzn jak "ubywa" sadzy- tzn jego tempo i do jakiej wartości spadnie w momencie wyłączenia procesu.
Kolejna sprawa to częstotliwość wypalania, co ile km lub litrów, ale to już bardziej indywidualna sprawa- warunki jazdy, miato , trasa, styl jazdy kierowcy.
Pozd.
-
Frankfurter8
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
- Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam, niedawno wyswietlil mi sie blad check engine.po podpieciu do komputera otrzymalem info czujnik temp spalin czujnik 1 obwod 4..jest to temat dpf stad moje zapytanie? Czy moje obawy sa uzasadnione ze moze to byc od filtra? Samochod mam od lutego nie chcialbym wycinac odrazu dpf..jesli jeat mozliwosc postaram sie go wyczyscic jeszcze nieznana mi metoda pewnie tez zapytam sie Was o to...jesli zapalila sie wczesniej tylko kontrolka filtra dpf to auto bylo juz przypchane czy zostalo rozpoczete wypalanie? Wiem ze pytania moga byc infantylne ,ake kiedy sie tego dowiem jak nie tu i teraz..z gory dziekuje za pomoc i sugestie..pozdrawiam Michal
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Błąd czujnika zapewne jest od czujnika. DPF nie ma czujnika. Warto sprawdzić wężyki i czujnik różnicy cisnien tak jak i szczelność układu wydechowego. Bo wytniesz a się okaże że rurka była tylko pęknięta.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
Frankfurter8
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
- Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Sadzilem, ze wzrost temp spalin zwiazany jest scisle z filtrem..fakt ze auto nie stracilo na mocy jak wczeaniej, gdy zapalila sie kontrolka filtra..mysle, ze wyciecie filtra i tak mnie nie ominie.dzieki
- zielonyuser
- Początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: śr maja 22, 2019 21:15
- Auto:: 1t2,2007,bls
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Panowie, mam pytanie. Jak rozpoznać kiedy się DPF wypala? Znalazłem na YT film w którym kolega wpiął w jakimś autku kontrolkę pod ogrzewanie lusterka i tak rozpoznawał ten moment.
Jak to zrobić w touranie? Termostat na wydechu czy jakoś prościej?
Jak to zrobić w touranie? Termostat na wydechu czy jakoś prościej?
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja u siebie rozpoznaje po podniesionych obrotach silnika,mam model z 2010 1T3 silnik 1,6 TDI
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
W oplu. Tam przy wypalaniu załącza się grzanie szyby tylnej i lusterek by obciążyć silnik nieco. Podpinają diodę pod lusterko kierowcy.zielonyuser pisze:Panowie, mam pytanie. Jak rozpoznać kiedy się DPF wypala? Znalazłem na YT film w którym kolega wpiął w jakimś autku kontrolkę pod ogrzewanie lusterka i tak rozpoznawał ten moment.
Jak to zrobić w touranie? Termostat na wydechu czy jakoś prościej?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- g_b
- Specjalista
- Posty: 537
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Hej. Ja wypisuje sie juz tego tematu
. Juz tego problemu nie mam. Przygoda z Dpfem sie skonczyla smutno. Jadac na wakacje do Polski ponad 300km przed domem auto wpadlo w tryb awaryjny. mialem kompa ze soba wiec podpialem i okazalo sie ze padl egr, bledu nie mozna bylo usunac. Samochod po dach zaladowany rzeczami i 4 osoby.... wiec nie bylo opcji kontynuacji jazdy. Laweta, koszt 3500. Uszkodzonie egr spowdowane bylo prwdopodobnie przez slynny fix vw ea189. Lokalny mechanik wywalil to dziadostwo i za jednym zamachem drugie czyli dpf ktory palil sie co okolo 200km!!! Od razu poszedl na rolki i ciut wiecej mocy dostal. Jaka teraz wielka ulga kiedy nie musze co tydzien lub czesciej krecic sie wkolo bo sie regeneruje to cos!!! ile czlowiek czasu nieraz stracil. Czasem 15 minut i po sprawie czasem to i godzine sie palił! porazka. tragedia. Wspólczuje tym ktorzy maja jak ja mialem...
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
-
bartour
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
- Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
- Imię:: Miłosz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Mam pytanie związane z dpf ale dotyczące słynnej "Eko" modyfikacji w silnikach WV. Mój Touran niestety przeszedł tę akcję serwisową. Czy jest możliwość usunięcia tego udoskonalenia i czy jest to u nas praktykowane ?
Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka
-
szczyku
- ____________________

- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Co znaczy dla ciebie ta "eko modyfikacja"?bartour pisze:Mam pytanie związane z dpf ale dotyczące słynnej "Eko" modyfikacji
Domyślam się że chodzi o aktualizację oprogramowania, ale nie jestem pewny.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Można do tunera podjechać i w swoich zasobach powinien mieć starszy soft.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC