głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

No ale rozumiem, że przekładnię wymieniłeś na nową? Czy używaną? Dlatego zakładam, że ten problem już nie dotyczy przekładni, chyba że nie została założona nowa?
Obrazek
Obrazek
dwit
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dwit »

Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem...bo ja sprawdzil...niestety...nie zakladalem tej 2 przekladni u tego mechanika u ktorego w tej chwili mam zamiar to zrobic...Ktory juz teraz od jakiegos czasu doglada mi samochod..Zobaczymy..jestem dobrej mysli!!
A Ty wymieniles przekladnie na zupelnie nowa?


KriSSo pisze:No ale rozumiem, że przekładnię wymieniłeś na nową? Czy używaną? Dlatego zakładam, że ten problem już nie dotyczy przekładni, chyba że nie została założona nowa?
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

dwit pisze:Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem..
No Stary, moja przekładnia zaczęła dawać czadu po 18 kkm od kupna samochodu nowego (GOLF V) !!!!, czyli do wymiany była praktycznie od początku samochodu, znacznie wcześniej, niż przy 40-50 tyś km. Dopiero wymiana na kolejną nową dała efekt ustąpienia problemów. A wymieniałem ją przy 140 000 km, czyli przez 122 000 km nikt nie umiał stwierdzić, co mi stuka !!!. Całe zawieszenie było nowe, bo auto było nowe a stuki były nadal. I tak mnie odsyłali ciągle przez dwa lata. Potem powymieniałem na nowe praktycznie wszystko w zawieszeniu i bez efektu. Ja dosłownie wyłysiałem przez te stuki i dopiero przed samą sprzedażą dostałem od ASO nówkę sztukę przekładię i robociznę gratis. Wyjeżdżam z ASO po naprawie i cisza....... WRESZCIE !!!!!!!!!! szkoda tylko, że tydzień później auto sprzedałem.
Obrazek
Obrazek
dwit
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: dwit »

Faktycznie...az strach sie bac kolejnej nie nowej przekladni...ale zaryzukuje
mialem przed liftingowa wersje tourana...jak go kupilem mial przebieg ok 70 tys...sprzedalem jak mial ponad 140 tys ...i tam byla cisza...zadnych takich...a tutaj taka niespodzianka...ale poradze sobie...bo lubie ten samochod...i kazdy nastepny tez bedzie touranem...w nowszej wersji..
KriSSo pisze:
dwit pisze:Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem..
No Stary, moja przekładnia zaczęła dawać czadu po 18 kkm od kupna samochodu nowego (GOLF V) !!!!, czyli do wymiany była praktycznie od początku samochodu, znacznie wcześniej, niż przy 40-50 tyś km. Dopiero wymiana na kolejną nową dała efekt ustąpienia problemów. A wymieniałem ją przy 140 000 km, czyli przez 122 000 km nikt nie umiał stwierdzić, co mi stuka !!!. Całe zawieszenie było nowe, a stuki nadal. Ja wyłysiałem przez to wszystko i dopiero przed praktycznie samą sprzedażą dostałem od ASO nówkę sztukę i robociznę gratis. Wyjeżdżam z ASO po naprawie i cisza....... szkoda tylko, że tydzień później auto sprzedałem.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Rozwiążesz problem, daj znać co było nie tak.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pave69
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pave69 »

Przedyskutowałem całą sytuację z moim mechanikiem i ze znajomym gościem z serwisu VW i podobno jakiś czas temu była jakaś cicha akcja naprawcza przekładni kierowniczych. Kolega z VW nawet dowiadywał się czy producent nie zgodziłby się na wymianę przekładni w ramach "akcji dobrej woli", ale otrzymał odpowiedź że niestety mój touran jest już za stary:/

05.06 odstawiam samochód na warsztat. Magiel pojedzie do Poznania na regenerację.

Dam znać o efektach.
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

U mnie mechanik też obstawia przekładnie kierowniczą. To trzeci mechanik u którego byłem, sprawdził wszystko i nic nie znalazł, stwierdził że albo amory ale prędzej kolumna tak tłucze na dziurach.
Awatar użytkownika
krzys_w_
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 31, 2012 09:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: EL <> POZ

Post autor: krzys_w_ »

Panowie, ja też miałem dziwne odgłosy - strzelanie przy skręcaniu kierownicą, ale była to ewidentna przyczyna w pękniętej sprężynie. Odłamał się kawałek od góry i później ułamana sprężyna "załatwiła" łożysko (całkowicie się rozsypało) i poduszkę kolumny McPhersona (ost. zdjęcie)
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Mam już inne górne mocowanie kolumny McPhersona o takim samym nr katalogowym 1K0 412 331B, ale zaciekawił mnie mnie jeden napis. Obok strzałek wskazujących przód i tył auta jest oznaczenie: na starej CTS 210 488 -1, na nowej CTS 210 488 -31. (Nowa = używana ale od audi). Obie wyglądają identycznie, a różnią się tylko datą produkcji: stara 02, nowa 04.
Czy wiecie może co ten napis oznacza ? Niby nr kat. ten sam, ale może są inne kąty, czy coś innego....? (może przesadzam, ale zapytać zawsze warto, bo nie chciałbym mieć później kłopotów z ustawieniem zbieżności)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pave69
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pave69 »

Magiel wymontowany.
Z relacji mechanika dowiedziałem się że luz powstał na łączeniu przekładni z kolumną kierowniczą.
Całość została wysłana do Pabianic na regenerację. (nie wiem skąd mi się wziął ten Poznań we wcześniejszym poście:)
Podobno tam najlepiej znają się na rzeczy. (przekladnia.com)
Teraz tylko czekać i modlić się żeby nic więcej nie wyszło;)
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

Powodzenia :piwo: też szukam u siebie ale u mnie na postoju kręcąc kierownicą cisza jak makiem zasiał.
Awatar użytkownika
pave69
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pave69 »

W piątek odebrałem samochód od mechanika. Po regeneracji maglownicy nie czuć już żadnych luzów na kolumnie kierownicy. Dodatkowo przy okazji wymienione zostały tuleje wahaczy z tyłu.
W końcu jazda po nierównościach stała się przyjemnością (aż się micha cieszy) ;)
Zastanawia mnie tylko to że wspomaganie stawia teraz większy opór, ale i z tym się rozprawię :P
BODZIO1975
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 6 razy

Post autor: BODZIO1975 »

pave69 pisze:W piątek odebrałem samochód od mechanika. Po regeneracji maglownicy nie czuć już żadnych luzów na kolumnie kierownicy. Dodatkowo przy okazji wymienione zostały tuleje wahaczy z tyłu.
W końcu jazda po nierównościach stała się przyjemnością (aż się micha cieszy) ;)
Zastanawia mnie tylko to że wspomaganie stawia teraz większy opór, ale i z tym się rozprawię :P
ile za regeneracje???
Awatar użytkownika
pave69
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pave69 »

540 zł + kurier.
Można taniej, ale ja robiłem w sprawdzonym warsztacie i nie chciałem ryzykować gdzie indziej żeby później nie żałować.
jakintos
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lis 27, 2011 20:04
Auto:: 2.0 TDI/BMM/DSG/140KM/06r
Imię:: jacek
Lokalizacja: Koszalin/Santorini
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.

Post autor: jakintos »

Witam.
Szkoda że kolega dwit nie pochwalił się o wynikach poszukiwań.
Mam obecnie bardzo podobne dżwięki, mogę je określić jako dudnienie.
Mój syn, odgłos określił jakby woda obijająca się w zbiorniku.
U mnie dudnienie występuje przy szybkich ruchach kierownicą na postoju i przy małych prędkościach do 20km/h, później już nie słychać.
Z tego co piszecie, to prawdopodobnie przekładnia kierownicy do wymiany lub regeneracji, czy tak?
Moje światła dzienne: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4DlGrSXOJZ0[/youtube]

Radio: Icom IC-7000, Magnum S9, Yaesu VX-7R, Baofeng GT-3TP, Uniden 520XL, Uniden 310E
Antena: Santiago 1200. Sirio 1000 Turbo, Nagoya MAG-79E

Γεια σας παιδια!
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.

Post autor: Lewik »

mi pomogła wymiana kolumny kierowniczej
Wybity był teflon na ruchomej czesci.
ODPOWIEDZ