głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem...bo ja sprawdzil...niestety...nie zakladalem tej 2 przekladni u tego mechanika u ktorego w tej chwili mam zamiar to zrobic...Ktory juz teraz od jakiegos czasu doglada mi samochod..Zobaczymy..jestem dobrej mysli!!
A Ty wymieniles przekladnie na zupelnie nowa?
A Ty wymieniles przekladnie na zupelnie nowa?
KriSSo pisze:No ale rozumiem, że przekładnię wymieniłeś na nową? Czy używaną? Dlatego zakładam, że ten problem już nie dotyczy przekładni, chyba że nie została założona nowa?
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
No Stary, moja przekładnia zaczęła dawać czadu po 18 kkm od kupna samochodu nowego (GOLF V) !!!!, czyli do wymiany była praktycznie od początku samochodu, znacznie wcześniej, niż przy 40-50 tyś km. Dopiero wymiana na kolejną nową dała efekt ustąpienia problemów. A wymieniałem ją przy 140 000 km, czyli przez 122 000 km nikt nie umiał stwierdzić, co mi stuka !!!. Całe zawieszenie było nowe, bo auto było nowe a stuki były nadal. I tak mnie odsyłali ciągle przez dwa lata. Potem powymieniałem na nowe praktycznie wszystko w zawieszeniu i bez efektu. Ja dosłownie wyłysiałem przez te stuki i dopiero przed samą sprzedażą dostałem od ASO nówkę sztukę przekładię i robociznę gratis. Wyjeżdżam z ASO po naprawie i cisza....... WRESZCIE !!!!!!!!!! szkoda tylko, że tydzień później auto sprzedałem.dwit pisze:Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem..
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pt lis 09, 2012 23:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
Faktycznie...az strach sie bac kolejnej nie nowej przekladni...ale zaryzukuje
mialem przed liftingowa wersje tourana...jak go kupilem mial przebieg ok 70 tys...sprzedalem jak mial ponad 140 tys ...i tam byla cisza...zadnych takich...a tutaj taka niespodzianka...ale poradze sobie...bo lubie ten samochod...i kazdy nastepny tez bedzie touranem...w nowszej wersji..
mialem przed liftingowa wersje tourana...jak go kupilem mial przebieg ok 70 tys...sprzedalem jak mial ponad 140 tys ...i tam byla cisza...zadnych takich...a tutaj taka niespodzianka...ale poradze sobie...bo lubie ten samochod...i kazdy nastepny tez bedzie touranem...w nowszej wersji..
KriSSo pisze:No Stary, moja przekładnia zaczęła dawać czadu po 18 kkm od kupna samochodu nowego (GOLF V) !!!!, czyli do wymiany była praktycznie od początku samochodu, znacznie wcześniej, niż przy 40-50 tyś km. Dopiero wymiana na kolejną nową dała efekt ustąpienia problemów. A wymieniałem ją przy 140 000 km, czyli przez 122 000 km nikt nie umiał stwierdzić, co mi stuka !!!. Całe zawieszenie było nowe, a stuki nadal. Ja wyłysiałem przez to wszystko i dopiero przed praktycznie samą sprzedażą dostałem od ASO nówkę sztukę i robociznę gratis. Wyjeżdżam z ASO po naprawie i cisza....... szkoda tylko, że tydzień później auto sprzedałem.dwit pisze:Nie byla nowa...uzywana...z przebiegiem...ok 40-50 tys. Moj mechanik twierdzi ze w niej jest problem..
- pave69
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
Przedyskutowałem całą sytuację z moim mechanikiem i ze znajomym gościem z serwisu VW i podobno jakiś czas temu była jakaś cicha akcja naprawcza przekładni kierowniczych. Kolega z VW nawet dowiadywał się czy producent nie zgodziłby się na wymianę przekładni w ramach "akcji dobrej woli", ale otrzymał odpowiedź że niestety mój touran jest już za stary:/
05.06 odstawiam samochód na warsztat. Magiel pojedzie do Poznania na regenerację.
Dam znać o efektach.
05.06 odstawiam samochód na warsztat. Magiel pojedzie do Poznania na regenerację.
Dam znać o efektach.
- krzys_w_
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob mar 31, 2012 09:14
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: EL <> POZ
Panowie, ja też miałem dziwne odgłosy - strzelanie przy skręcaniu kierownicą, ale była to ewidentna przyczyna w pękniętej sprężynie. Odłamał się kawałek od góry i później ułamana sprężyna "załatwiła" łożysko (całkowicie się rozsypało) i poduszkę kolumny McPhersona (ost. zdjęcie)
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Mam już inne górne mocowanie kolumny McPhersona o takim samym nr katalogowym 1K0 412 331B, ale zaciekawił mnie mnie jeden napis. Obok strzałek wskazujących przód i tył auta jest oznaczenie: na starej CTS 210 488 -1, na nowej CTS 210 488 -31. (Nowa = używana ale od audi). Obie wyglądają identycznie, a różnią się tylko datą produkcji: stara 02, nowa 04.
Czy wiecie może co ten napis oznacza ? Niby nr kat. ten sam, ale może są inne kąty, czy coś innego....? (może przesadzam, ale zapytać zawsze warto, bo nie chciałbym mieć później kłopotów z ustawieniem zbieżności)





Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Mam już inne górne mocowanie kolumny McPhersona o takim samym nr katalogowym 1K0 412 331B, ale zaciekawił mnie mnie jeden napis. Obok strzałek wskazujących przód i tył auta jest oznaczenie: na starej CTS 210 488 -1, na nowej CTS 210 488 -31. (Nowa = używana ale od audi). Obie wyglądają identycznie, a różnią się tylko datą produkcji: stara 02, nowa 04.
Czy wiecie może co ten napis oznacza ? Niby nr kat. ten sam, ale może są inne kąty, czy coś innego....? (może przesadzam, ale zapytać zawsze warto, bo nie chciałbym mieć później kłopotów z ustawieniem zbieżności)





- pave69
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
Magiel wymontowany.
Z relacji mechanika dowiedziałem się że luz powstał na łączeniu przekładni z kolumną kierowniczą.
Całość została wysłana do Pabianic na regenerację. (nie wiem skąd mi się wziął ten Poznań we wcześniejszym poście:)
Podobno tam najlepiej znają się na rzeczy. (przekladnia.com)
Teraz tylko czekać i modlić się żeby nic więcej nie wyszło;)
Z relacji mechanika dowiedziałem się że luz powstał na łączeniu przekładni z kolumną kierowniczą.
Całość została wysłana do Pabianic na regenerację. (nie wiem skąd mi się wziął ten Poznań we wcześniejszym poście:)
Podobno tam najlepiej znają się na rzeczy. (przekladnia.com)
Teraz tylko czekać i modlić się żeby nic więcej nie wyszło;)
- pave69
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz lip 08, 2012 05:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Szczecin
W piątek odebrałem samochód od mechanika. Po regeneracji maglownicy nie czuć już żadnych luzów na kolumnie kierownicy. Dodatkowo przy okazji wymienione zostały tuleje wahaczy z tyłu.
W końcu jazda po nierównościach stała się przyjemnością (aż się micha cieszy)
Zastanawia mnie tylko to że wspomaganie stawia teraz większy opór, ale i z tym się rozprawię
W końcu jazda po nierównościach stała się przyjemnością (aż się micha cieszy)

Zastanawia mnie tylko to że wspomaganie stawia teraz większy opór, ale i z tym się rozprawię

-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 6 razy
ile za regeneracje???pave69 pisze:W piątek odebrałem samochód od mechanika. Po regeneracji maglownicy nie czuć już żadnych luzów na kolumnie kierownicy. Dodatkowo przy okazji wymienione zostały tuleje wahaczy z tyłu.
W końcu jazda po nierównościach stała się przyjemnością (aż się micha cieszy)
Zastanawia mnie tylko to że wspomaganie stawia teraz większy opór, ale i z tym się rozprawię
-
- Przeglądacz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz lis 27, 2011 20:04
- Auto:: 2.0 TDI/BMM/DSG/140KM/06r
- Imię:: jacek
- Lokalizacja: Koszalin/Santorini
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.
Witam.
Szkoda że kolega dwit nie pochwalił się o wynikach poszukiwań.
Mam obecnie bardzo podobne dżwięki, mogę je określić jako dudnienie.
Mój syn, odgłos określił jakby woda obijająca się w zbiorniku.
U mnie dudnienie występuje przy szybkich ruchach kierownicą na postoju i przy małych prędkościach do 20km/h, później już nie słychać.
Z tego co piszecie, to prawdopodobnie przekładnia kierownicy do wymiany lub regeneracji, czy tak?
Szkoda że kolega dwit nie pochwalił się o wynikach poszukiwań.
Mam obecnie bardzo podobne dżwięki, mogę je określić jako dudnienie.
Mój syn, odgłos określił jakby woda obijająca się w zbiorniku.
U mnie dudnienie występuje przy szybkich ruchach kierownicą na postoju i przy małych prędkościach do 20km/h, później już nie słychać.
Z tego co piszecie, to prawdopodobnie przekładnia kierownicy do wymiany lub regeneracji, czy tak?
Moje światła dzienne: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4DlGrSXOJZ0[/youtube]
Radio: Icom IC-7000, Magnum S9, Yaesu VX-7R, Baofeng GT-3TP, Uniden 520XL, Uniden 310E
Antena: Santiago 1200. Sirio 1000 Turbo, Nagoya MAG-79E
Γεια σας παιδια!
Radio: Icom IC-7000, Magnum S9, Yaesu VX-7R, Baofeng GT-3TP, Uniden 520XL, Uniden 310E
Antena: Santiago 1200. Sirio 1000 Turbo, Nagoya MAG-79E
Γεια σας παιδια!
- Lewik
- Zaawansowany
- Posty: 404
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
- Auto:: BKC 1,9
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: głuche stuki przy nierównościach z okolic kolumny kier.
mi pomogła wymiana kolumny kierowniczej
Wybity był teflon na ruchomej czesci.
Wybity był teflon na ruchomej czesci.