Wymieniałem ostatnio hamulce z przodu i nie smarowałem.
Instrukcja podaje żeby nie smarować, serwis nie smaruje, pytałem kilku mechaników i przy ATE również nie smarują.
Dodam jeszcze, że poprzednie tarcze oryginał VW wyjeździłem do końca na maksa i prowadnice posmarowane nie były a klocki i tarcze zużyte równomiernie.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Prowadnice zacisków
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Prowadnice zacisków
Może uściślijmy bo może też być małe zamieszanie co dokładnie smarujemy. Otóż prowadzenie w jarzmie gdzie klocek hamulcowy się przesuwa to smarujemy. Nazwę już ten element "prowadnice" jako kawał pręta który jest na imbus 7 mm że to oczewiscie sporą część smaruje a spora nie. Ten pręt śmiga w gumie więc można to zwilżyć to jaką wazeliną lub powiedzmy nawet jakaś oliwą nawet olejem do maszyn do szycia dość często zastępowany olejem używanym w kuchni. Po to się tłok w zacisku cofa za sprawą gumki na tłoku by też sam zacisk odbił tą setkę czy dwie milimetra by klocki się wycieraly równomiernie.
Generalnie najlepiej to rozebrać sobie taki układ hamulcowy i pomyśleć troszkę by zrobić to z głową. Unas w oplu to się to smarowało, w fordzie chłopaki mają preparat w sprayu i psikaja. Napewno nie może tam być ani rdza ani piach czy bród.
Generalnie najlepiej to rozebrać sobie taki układ hamulcowy i pomyśleć troszkę by zrobić to z głową. Unas w oplu to się to smarowało, w fordzie chłopaki mają preparat w sprayu i psikaja. Napewno nie może tam być ani rdza ani piach czy bród.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC