Wymieniałem ostatnio hamulce z przodu i nie smarowałem. 
Instrukcja podaje żeby nie smarować, serwis nie smaruje, pytałem kilku mechaników i przy ATE również nie smarują. 
Dodam jeszcze, że poprzednie tarcze oryginał VW wyjeździłem do końca na maksa i prowadnice posmarowane nie były a klocki i tarcze zużyte równomiernie.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
			
			
									
						Prowadnice zacisków
- wesol
 - Władca postów
 - Posty: 4961
 - Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
 - Auto:: touran BLS i 2x CAYC
 - Imię:: Pawel
 - Lokalizacja: Goleniów
 - Podziękował: 21 razy
 - Otrzymał podziękowań: 420 razy
 
Re: Prowadnice zacisków
Może uściślijmy bo może też być małe zamieszanie co dokładnie smarujemy. Otóż prowadzenie w jarzmie gdzie klocek hamulcowy się przesuwa to smarujemy. Nazwę już ten element "prowadnice" jako kawał pręta który jest na imbus 7 mm że to oczewiscie sporą część smaruje a spora nie. Ten pręt śmiga w gumie więc można to zwilżyć to jaką wazeliną lub powiedzmy nawet jakaś oliwą nawet olejem do maszyn do szycia dość często zastępowany olejem używanym w kuchni. Po to się tłok w zacisku cofa za sprawą gumki na tłoku by też sam zacisk odbił tą setkę czy dwie milimetra by klocki się wycieraly równomiernie. 
Generalnie najlepiej to rozebrać sobie taki układ hamulcowy i pomyśleć troszkę by zrobić to z głową. Unas w oplu to się to smarowało, w fordzie chłopaki mają preparat w sprayu i psikaja. Napewno nie może tam być ani rdza ani piach czy bród.
			
			
									
						Generalnie najlepiej to rozebrać sobie taki układ hamulcowy i pomyśleć troszkę by zrobić to z głową. Unas w oplu to się to smarowało, w fordzie chłopaki mają preparat w sprayu i psikaja. Napewno nie może tam być ani rdza ani piach czy bród.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC