zgrzyt przy wrzucaniu dwójki
- tipos
- Początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 12:01
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdynia
zgrzyt przy wrzucaniu dwójki
Witam..
Mam taki problem. Jak posmigam chwile swoim dieselkiem <1,9> to kiepsko wchodzi mi 2. jak jest zimny to wszystko ok, nawet na wysokich obrotach. jak sie pojezdzi to trzeba wolno zmieniac bo inaczej chrupnie. ma ktoś pomysł co i jak?
Mam taki problem. Jak posmigam chwile swoim dieselkiem <1,9> to kiepsko wchodzi mi 2. jak jest zimny to wszystko ok, nawet na wysokich obrotach. jak sie pojezdzi to trzeba wolno zmieniac bo inaczej chrupnie. ma ktoś pomysł co i jak?
-
badut
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr mar 09, 2011 10:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: 3maisto
Witam, mam podobny problem z piątym biegiem, kiedy jeżdżę tylko po mieście krótkie trasy wtedy wszystko jest OK. Dziś wybrałem się na dłuższą przejażdżkę po około 40-50 km nastąpił problem z wrzuceniem piątego biegu. Wyczuwalny jest silny opór przy zmianie z IV na V lub z VI na V, bieg tak jakby wchodził tylko do połowy, czasami po kilku próbach uda się zapiąć V. Chce jeszcze zaznaczyć że takie działanie skrzyni dzisiejszego dnia miało miejsce sporadycznie, późnym popołudniem przejechałem jeszcze raz podobną trasę, efekt taki sam jak wcześniej.
Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał, proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt
Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał, proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Jeśli problemy występują tylko z jednym biegiem to przyczyną może być synchronizator danego koła. Trudności włączania nasilają się gdy różnica prędkości kół zębatych jest większa.
Żeby to zdiagnozować podczas zmiany biegu trzeba dłużej trzymać wyciśnięte sprzęgło i próbować wrzucać feralny bieg. Jeśli uda się to dopiero po pewnym czasie, to wskazuje na synchronizator. Jeżeli nie będzie to możliwe przez dłuższy czas, to może być problem z niepełnym wysprzęglaniem i przenoszeniem obrotów na wałek skrzyni. Jednak ta przypadłość powinna w takim przypadku również występować na innych biegach.
Żeby to zdiagnozować podczas zmiany biegu trzeba dłużej trzymać wyciśnięte sprzęgło i próbować wrzucać feralny bieg. Jeśli uda się to dopiero po pewnym czasie, to wskazuje na synchronizator. Jeżeli nie będzie to możliwe przez dłuższy czas, to może być problem z niepełnym wysprzęglaniem i przenoszeniem obrotów na wałek skrzyni. Jednak ta przypadłość powinna w takim przypadku również występować na innych biegach.
-
siedlar
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 14:41
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Sosnowiec
synchronizator
DZwięk zgrzytania podczas zmiany biegów może być spowodowany wytartym / uszkodzonym / synchronizatorem / . To element wykonany z ,,miękkiego,, metalu i jego zużycie po 150 250tys to normalka - pozdrawiam
siedlar
Witam. Mam ten sam problem. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni biegów mam problem z wrzuceniem 5 biegu, czasem muszę dużo pokombinować żeby go wrzucić. Przy zimnym silniku nie ma żadnych problemów. Nie długo złożę wizytę u mechanika i zobaczymy. Mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez demontażu całej skrzyni.
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
nam też jest miło Cię powitać w naszym gronie66rout pisze:Witam. Mam ten sam problem. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni biegów mam problem z wrzuceniem 5 biegu, czasem muszę dużo pokombinować żeby go wrzucić. Przy zimnym silniku nie ma żadnych problemów. Nie długo złożę wizytę u mechanika i zobaczymy. Mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez demontażu całej skrzyni.

