Problem z czujnikiem G40
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy

odłącz akumulator,
zdejmij osłonę silnika by nie przeszkadzała,
odkręć śruby mocujące podszybie zaznaczone na zdjęciu kolorem żółtym,
W miejscu koloru czerwonego (za blachą znajduje się komputer silnika,
odłącz zewnętrzną złączkę i zmierz przewody tak jak wcześniej opisałem.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony sob gru 03, 2011 00:16 przez jeffik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 6 razy
Witam
od około dwóch tygodni mam problem z czujnikiem G40
wygląda to następująco:
Błąd::
1 Fault Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 36.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001000
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0
Readiness: 0 0 1 1 1
Po odpaleniu zimnego silnika odczyt wygląda następująco:
W trakcie nagrzewania się silnika: kąt synch. zmienia się z 1,7 na 1,1
Po nagrzaniu silnika powyżej 75,6 st. c kąt synchronizacji wynosi 0 st. i wtedy pojawia sie w/w błąd
Moje pytanie to czy jest to typowe uszkodzenie czujnika czy może jego okablowania???
oraz czy czujnik G40 z Tourana z silnikiem 1.9 105 KM BXE będzie pasował do mojego 1.9 100KM AVQ??
od około dwóch tygodni mam problem z czujnikiem G40
wygląda to następująco:
Błąd::
1 Fault Found:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 36.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001000
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0
Readiness: 0 0 1 1 1
Po odpaleniu zimnego silnika odczyt wygląda następująco:

W trakcie nagrzewania się silnika: kąt synch. zmienia się z 1,7 na 1,1

Po nagrzaniu silnika powyżej 75,6 st. c kąt synchronizacji wynosi 0 st. i wtedy pojawia sie w/w błąd

Moje pytanie to czy jest to typowe uszkodzenie czujnika czy może jego okablowania???
oraz czy czujnik G40 z Tourana z silnikiem 1.9 105 KM BXE będzie pasował do mojego 1.9 100KM AVQ??
-
- Przeglądacz
- Posty: 67
- Rejestracja: pn wrz 29, 2014 00:41
- Auto:: 1T BKC 1.9 tdi 105KM 2005
- Imię:: Miras
- Lokalizacja: Oława / Dolnośląskie
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Problem z czujnikiem G40
Panowie odgrzewamy kotleta
Czy ktoś z was próbował wymienić ten czujnik z nr 03G957147B
na inny ale orgi. VW
To znaczy :
03G957147A
03G957147C
03G906433
03G906433A
045906433A
ETKA 7 pokazuje wszystkie pod jednym rysunkiem . na zdjęciach z alledrogo nie widać zbyt wielkich różnic . Czujniki wygladają tak samo ale są z Passata lub Polo .
Pasować raczej będą ale czy będa działać ??

Czy ktoś z was próbował wymienić ten czujnik z nr 03G957147B
na inny ale orgi. VW
To znaczy :
03G957147A
03G957147C
03G906433
03G906433A
045906433A
ETKA 7 pokazuje wszystkie pod jednym rysunkiem . na zdjęciach z alledrogo nie widać zbyt wielkich różnic . Czujniki wygladają tak samo ale są z Passata lub Polo .
Pasować raczej będą ale czy będa działać ??
Z pozdrowieniami Miras
PPD
Mody: webasto , podgrzewane fotele z tapicerką lift , naprawa maty w fotelu , parktronic , vw bluetooth touch phone kit , MFA , MFSW , TPMS .
PPD
Mody: webasto , podgrzewane fotele z tapicerką lift , naprawa maty w fotelu , parktronic , vw bluetooth touch phone kit , MFA , MFSW , TPMS .
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 18:06
- Auto:: 1T1, BXE, 1.9TDI
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
Re: Problem z czujnikiem G40
Witam,
Przez około 2 tygodnie samochód ciężko odpalał, aż nagle przestał w ogóle odpalać. VCDS pokazywał poniższy błąd. Wymieniłem czujnik G40 na nowy (oryginalny) ale niestety nie rozwiązało to problemu. Po sprawdzeniu przewodów okazało się że pierwszy nie ma przejścia. Wymiana przewodu rozwiązała problem.
Jak by ktoś potrzebował to mam używany ale sprawny czujnik G40.
Dzięki jeffik.
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Mileage: 202694 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:55:03
Freeze Frame:
RPM: 2163 /min
Speed: 93.0 km/h
Load: 83.9 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0
Przez około 2 tygodnie samochód ciężko odpalał, aż nagle przestał w ogóle odpalać. VCDS pokazywał poniższy błąd. Wymieniłem czujnik G40 na nowy (oryginalny) ale niestety nie rozwiązało to problemu. Po sprawdzeniu przewodów okazało się że pierwszy nie ma przejścia. Wymiana przewodu rozwiązała problem.
Jak by ktoś potrzebował to mam używany ale sprawny czujnik G40.
Dzięki jeffik.
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Mileage: 202694 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:55:03
Freeze Frame:
RPM: 2163 /min
Speed: 93.0 km/h
Load: 83.9 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob sty 02, 2016 20:59
- Auto:: VW Touran 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Jakub
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problem z czujnikiem G40
Witam...odgrzeje trochę temat....
pacjent to VW touran 1.9 2004 avq...problem mianowicie z czujnikiem walka rozrządu ...po jego wymianie jakiś czas było dobrze do póki mi rozrząd nie przeskoczył...po jego zrobieniu cały czas wywala mi błąd P0341 czyli g40 i gasnie lub szarpie podczas jazdy...obroty spadają i dopóki nie wcisne sprzęgła i nie dam gazu na maksa to auto nie wkręci sie na obroty....juz przerobilem wszystkie fora i nic...wymienilem znowu czujnik walka na ori który mechanik doszedł mi po vinie i nawet nie da się go skasować...błąd wraca...odpialem wtyczkę od ecu i od czujnika i sprawdzilem przewody na przewodzenie i nigdzie nie jest przerwany bo kablami szarpałem ostro,wyjąłem filtr i podstawe akumulatora i nic nie widziałem i prąd dochodzi na 1 i 2 pinie po 5v...nie wiem tylko jakie piny ida do kostki od czujnika wału korbowego bo z nim też był problem jakiś czas ale po umyciu gniazda i wymianie go problem nie wyskakuje na vcds-ie...kompa mam 03g906016bt .. Juz nie mam pomysłu na niego...w blokach pomiarowych w 4 bloku 4 oknie ustawienie rozrządu pokazuje 0 czyli dobrze...chyba ze silnik nie lubi takiego ustawienia...mechanior rozkłada ręce....może koło sygnałowe mam żle ustawione ?
16725 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożna:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 54.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napiêcie: 14.29 V
Bity binarnie: 11001000
Stab.b.jałowego: 0.0*KW
(bez jednostek): 48.0
pacjent to VW touran 1.9 2004 avq...problem mianowicie z czujnikiem walka rozrządu ...po jego wymianie jakiś czas było dobrze do póki mi rozrząd nie przeskoczył...po jego zrobieniu cały czas wywala mi błąd P0341 czyli g40 i gasnie lub szarpie podczas jazdy...obroty spadają i dopóki nie wcisne sprzęgła i nie dam gazu na maksa to auto nie wkręci sie na obroty....juz przerobilem wszystkie fora i nic...wymienilem znowu czujnik walka na ori który mechanik doszedł mi po vinie i nawet nie da się go skasować...błąd wraca...odpialem wtyczkę od ecu i od czujnika i sprawdzilem przewody na przewodzenie i nigdzie nie jest przerwany bo kablami szarpałem ostro,wyjąłem filtr i podstawe akumulatora i nic nie widziałem i prąd dochodzi na 1 i 2 pinie po 5v...nie wiem tylko jakie piny ida do kostki od czujnika wału korbowego bo z nim też był problem jakiś czas ale po umyciu gniazda i wymianie go problem nie wyskakuje na vcds-ie...kompa mam 03g906016bt .. Juz nie mam pomysłu na niego...w blokach pomiarowych w 4 bloku 4 oknie ustawienie rozrządu pokazuje 0 czyli dobrze...chyba ze silnik nie lubi takiego ustawienia...mechanior rozkłada ręce....może koło sygnałowe mam żle ustawione ?
16725 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożna:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 54.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napiêcie: 14.29 V
Bity binarnie: 11001000
Stab.b.jałowego: 0.0*KW
(bez jednostek): 48.0
Mój touran viewtopic.php?f=9&t=15485]
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Problem z czujnikiem G40
Ja tak walczyłem z egr- em przez całe święta .nawet kupiłem drugi i podmienilem i nadal zero . Ciągle błąd .włoscy wydałem całą instalację od wtyczki egr aż do akumulatora i pod filtrem powietrza okazało się ze dwa przewody były przetarte. Sprawdzilbym na twoim miejscu instalacje bo po głębszych oględzinach inne przewody też były porzycierane
wystukane z mojego Siamsiunga
wystukane z mojego Siamsiunga

Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob sty 02, 2016 20:59
- Auto:: VW Touran 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Jakub
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problem z czujnikiem G40
a jak by była przetarta instalasja to by nie wyskoczyło że ''zwarcie do masy albo brak sygnału'' ? bo jak go odłączyłem to tak wyskoczyło...a niezrozumiały sygnał to tak jakby coś było źle ustawione...ale może sie myle...
dzisiaj panowie przejrzałem trochę instalację i znalazlem przerwany kabel czerwono-czarny w okolicach alternatora który idzie jakby do kostki od czujnika g28 ...ale jak go połączyłem na zapłonie słychać jest tak jakby buczenie na 2s...chyba pompa w zbiorniku...możliwe ze g28 jest jakoś połączony ze sterowaniem pompy dlatego auto mi sie dusiło...powiem tyle ze błąd czujnika g40 nie zniknął
20.01.2017
Dzisiaj odgrzebalem stary czujnik oryginał kktóry wczesniej tez pokazywało ze jest popsuty i go zalozylem i trach ciach samochód pali od strzała i zniknal błąd czujnika g40 O.o ...juz nie wiem oco chodzi ale wazne ze działa jak należy :-)
dzisiaj panowie przejrzałem trochę instalację i znalazlem przerwany kabel czerwono-czarny w okolicach alternatora który idzie jakby do kostki od czujnika g28 ...ale jak go połączyłem na zapłonie słychać jest tak jakby buczenie na 2s...chyba pompa w zbiorniku...możliwe ze g28 jest jakoś połączony ze sterowaniem pompy dlatego auto mi sie dusiło...powiem tyle ze błąd czujnika g40 nie zniknął
20.01.2017
Dzisiaj odgrzebalem stary czujnik oryginał kktóry wczesniej tez pokazywało ze jest popsuty i go zalozylem i trach ciach samochód pali od strzała i zniknal błąd czujnika g40 O.o ...juz nie wiem oco chodzi ale wazne ze działa jak należy :-)
Mój touran viewtopic.php?f=9&t=15485]
-
- Początkujący
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz mar 10, 2019 22:13
- Auto:: Touran 1.9 TDI Highline
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Opatów
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problem z czujnikiem G40
Hej,
podpowiedzcie bo już trochę nie mam siły na te czujniki.
Miałem ze dwa lata temu problem z czujnikiem tzn błąd sporadyczny i walił przy zapalaniu.
Zmieniłem rozrusznik wywaliłem czujnik zalozyłem nowy hella stary był eps.
Myślę będzie ok bo hella wykonanie spoko jak oryginał no nie porównanie do eps-a.
Złozyłem, błąd usunąłem ok.
Zapalał ok nie szarpał.Po jakimś czasie podpinałem kompa w innej sprawie patrzę na błędy jest błąd czujnika g40,sporadyczny.
No i niestety ten błąd cały czas wraca a ostatnio to widzę że na ciepłym już kręci dłużej i trochę kopie.
O co kaman??Słyszałem że tylko oryginał nie da błędu...nie wiem co myśleć.
Podpowiedzcie?
Aha nigdzie oryginału nie mogę namierzyć.
Kable do czujnika tzn kostka ok.
Help.
podpowiedzcie bo już trochę nie mam siły na te czujniki.
Miałem ze dwa lata temu problem z czujnikiem tzn błąd sporadyczny i walił przy zapalaniu.
Zmieniłem rozrusznik wywaliłem czujnik zalozyłem nowy hella stary był eps.
Myślę będzie ok bo hella wykonanie spoko jak oryginał no nie porównanie do eps-a.
Złozyłem, błąd usunąłem ok.
Zapalał ok nie szarpał.Po jakimś czasie podpinałem kompa w innej sprawie patrzę na błędy jest błąd czujnika g40,sporadyczny.
No i niestety ten błąd cały czas wraca a ostatnio to widzę że na ciepłym już kręci dłużej i trochę kopie.
O co kaman??Słyszałem że tylko oryginał nie da błędu...nie wiem co myśleć.
Podpowiedzcie?
Aha nigdzie oryginału nie mogę namierzyć.
Kable do czujnika tzn kostka ok.
Help.
VW Touran 1.9 TDI BKC Highline 2004r.