Analiza Logów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: turek »

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Masz jakieś zastrzeżenia co do pracy auta?

Mi tam się turbo nie podoba. Późno wstaje, potem chwile przeładowuje i później niedoladowuje.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
jeyan
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 11, 2021 18:28
Auto:: Touran 1.9 AVQ 2003
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Analiza Logów

Post autor: jeyan »

Ciężko się zbiera. Turbo po regeneracji w kwietniu ubiegłego roku.
Mierzyłem podciśnienie na wężu do gruszki turbo wyniosło 0,57 Bar. Nie wiem ile powinno być.
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wojtek2626 »

Wygląda jakby sztanga była żle wyregulowana i kierownica nie ustawiała sie na max dlatego poźno wstaje turbo
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Tak możnaby skrócić sztangę ale myślę że to jeszcze pogorszy sprawę przeładowania i dalej niedoladowania. Jeszcze tak myślę czy problem jakiś by też z tym nie miał wspólnego ten zespół elektrozaworów. Ale myślę że turbo jest skopane.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
jeyan
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 11, 2021 18:28
Auto:: Touran 1.9 AVQ 2003
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Analiza Logów

Post autor: jeyan »

Czy można w jakiś sposób sprawdzić ten blok zaworów magnetycznych? Po podpięcia pod kompa nie wywala żadnych błędów. Sztanga chodzi płynnie. Jeszcze zastanawia mnie fakt bardzo twardego hamulca przed odpaleniem silnika. Przewody podciśnienia sprawdzone. Po podpięciu vakuometru przy pompie wartość podciśnienia 0,8 bar.
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wojtek2626 »

DLa testu poluzuj rure wydechowa za turbo i sprawdz jak bedzie sie wtedy zachowywac doładowanie, walczylem kiedys z 2,5TDI i tez pozno wstawało turbo okazało sie kat był zapchany
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: Dziadek13 »

jeyan pisze: Jeszcze zastanawia mnie fakt bardzo twardego hamulca przed odpaleniem silnika.
A co niby ma pomóc żeby hamulec był mięki jak silnik nie chodzi, czyli pytanie jak działa wspomaganie hamulca?.
jeyan
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 11, 2021 18:28
Auto:: Touran 1.9 AVQ 2003
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Analiza Logów

Post autor: jeyan »

Chodziło mi o to że od pewnego czasu pedał hamulca jest tak twardy że gdy samochód stoi lekko pod górkę to stacza się mimo tego że pedał naciskam. Więc pomyślałem że gdzieś jest może nieszczelność i podciśnienie ucieka i to może ma jakiś wpływ na działanie turbo.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Tak, licha poma vaq, nieszczelność w układzie może powodować że turbo będzie mozolnie wstawać ale raczej jak odpalisz sz auto i zaraz jedziesz. Jak postoisz to nabije próżnię i już powimno być dobre sterowanie gruszki. -0.8 czy nawet -0.9 jest okej ale pytanie jak szybko to też wytwarza pompa.

Natomiast katalizator sprawdza się porównując wskazania przeplywki z map sensorem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
nitrous001
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 11, 2017 13:23
Auto:: 1T1 BXE 105 KM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: polska
Podziękował: 2 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: nitrous001 »

Witam, proszę o analize logów z PD. Niestety do VAGLOGI nie chciało mi to wczytać więc podsyłam pdf. Tyle co wyczytałem to BIP na pierwszym PD jest na granicy. Również wyczytałem, że statusy PD powinny być 0 lub 4, 128 to informacja, że sterownik nie może zczytać stanu elektrozaworu.
Powód: Auto gorzej odpala w okolicach 0 stopni oraz ciężki rozruch na ciepłym. Przy minusowych temperaturach po rozruchu szarpie lekko kilka sekund.
przebieg: 330k
logi na rozgrzanym silniku.

Dodatkowo logi dynamiczne z doładowania. Wydaje mi się że przeładowuje. Z Turbiną nic nie było robione od początku auta. Przebieg oryginalny.

Bardziej jednak interesują mnie PD. Mam zamiar wymienić oringi na PD, uszczelnić vacu. Podoginać konektorki w PD. Czytałem, że dodatnie BIPY mogą wyginać ze złych połączeń elektrycznych.
Załączniki
Turbo 15.02.2022.pdf
(25.75 KiB) Pobrany 10 razy
13-18-23-15.02.2022.pdf
(66.47 KiB) Pobrany 10 razy
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: miki55 »

Hey.
Gdzie można aktualnie wrzucić logi bo większość stron niestety nie działa?
ODPOWIEDZ