Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym aucie

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
Idelfons
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 05, 2023 23:49
Auto:: Touran 1.5 TSI EVO 2023
Imię:: K
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy

Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym aucie

Post autor: Idelfons »

Witam, nie znalazłem nic na tem temat więc zakładam wątek. Odebrałem dopiero co nowego Tourana rocznik 2023 i mimo że w ofercie była opcja keyless acces czyli bezkluczykowy dostęp ORAZ uruchamianie, auto ma jedynie bezkluczykowe uruchamianie. Otwierać trzeba pilotem. Dealer duma co z tym zrobić, ewidentnie ich błąd, ale szanse na wymianę na inny egzemplarz oceniam raczej średnio.

W związku z tym pytanie: czy ktoś ma wiedzę czy dostęp bezkluczykowy da się do auta dołożyć bez utraty gwarancji? Może da się to zrobić w ASO na oryginalnych komponentach? W ostateczności można to dołożyć jakoś inaczej? Szukam argumentów na rozmowę z dealerem bo zależy mi na tej funkcji.

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym auci

Post autor: wesol »

Skoro juz jest taki temat to chciałbym spytać czy ktoś ma wiedzę jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku gdy auto jest zamknięte z systemem keyless. Ponoć jest nieco większy pobór jak z tradycyjnym systemem.

Co do systemu to chyba kiedyś pisał ktoś ze ecm silnika jest inne z systemem i bez tego systemu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Idelfons
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 05, 2023 23:49
Auto:: Touran 1.5 TSI EVO 2023
Imię:: K
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy

Re: Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym auci

Post autor: Idelfons »

wesol pisze:Skoro juz jest taki temat to chciałbym spytać czy ktoś ma wiedzę jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku gdy auto jest zamknięte z systemem keyless. Ponoć jest nieco większy pobór jak z tradycyjnym systemem.

Co do systemu to chyba kiedyś pisał ktoś ze ecm silnika jest inne z systemem i bez tego systemu.
Co do poboru prądu to nie pomogę, ale jak chodzi o ecm, to u mnie jest keyless zapłon, więc myślę, że mogę mieć taki sam ecm jaki trzeba do keylessa pełnego. Może ktoś tu będzie znał więcej szczegółów.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym auci

Post autor: spacewalker »

po co odbierłes jezeli to nie twoje auto ?
bo przeciez nie jest zgodne z konfiguracją jaką masz

z gw to jest tak ponoc
jak dokładasz sobie kamere cofania, to tracisz gw na klape i radio ....tak mi kiedys powiedzieli w aso
tracisz gw na to to w co ingerujesz
ty musisz wymienic klamki , wiązki, i ew moduł keyless
ludzi tak robią w passatach
Idelfons
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 05, 2023 23:49
Auto:: Touran 1.5 TSI EVO 2023
Imię:: K
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy

Re: Brak dostępu bezkluczykowego/keyless access w nowym auci

Post autor: Idelfons »

spacewalker pisze:po co odbierłes jezeli to nie twoje auto ?
bo przeciez nie jest zgodne z konfiguracją jaką masz
Dziękuję za to pytanie ;) Od strony prawno-praktyczniej nie ma to znaczenia (nie chcę zanudzać forumowiczów dywagacjami o zgodności towaru z umową), ale co tam, opowiem. Odebrałem bo.. sprzedawca otworzył mi auto zza biurka i nie zwróciłem uwagi na klamki, a w środku wszystko było jak trzeba (załon bezkl.). Za to na stacji benzynowej coś mi się nie spodobało z klamkami no i keylessa tak jakby.. nie było :D Stwierdziłem, że doczytam w domu instrukcję, bo może coś tu jest inaczej niż w moim poprzednim samochodzie, ale jednak pierwsze wrażenie okazało sie słuszne, co potwierdził nazajutrz rano sprzedawca (potwierdzając, że to ich błąd).
spacewalker pisze: z gw to jest tak ponoc
jak dokładasz sobie kamere cofania, to tracisz gw na klape i radio ....tak mi kiedys powiedzieli w aso
tracisz gw na to to w co ingerujesz
ty musisz wymienic klamki , wiązki, i ew moduł keyless
ludzi tak robią w passatach
Dla mnie dołożenie we własnym zakresie to ostateczna ostateczność, no i ryzyko utraty gwarancji mnie w tym tylko utwierdza. Zastanawiam się, czy jest możliwość dołożenia tego w ASO po dostarczeniu komponentów od producenta i za jego zgodą czy alternatywnie cofnięcia auta do produkcji. Pytam na razie teoretycznie, bo zależy mi na tej opcji i chciałbym wiedzieć jakie delaer ma teoretyczne pole manewru (co będzie skłonny zaoferować to już inna kwestia).
ODPOWIEDZ