Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

jesli zapieczony to jak go potraktowac? czy nowy?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Może być nowy ale narazie to gdybamy.....Rozkręć i sprawdź...Może ktoś źle złożył? Choć wymiana jest prosta. Sam to robiłeś?
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

tak sam to robiłem ale jest jak trzeba nieidzie tego zle zrobic chyba...hm da sie go jakos rozruszc?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Tłoczek cofnąłeś do końca? Pamiętałaś o blaszkach mocujących klocki?

Obrazek

Rysunek dotyczy najbardziej popularnego układu hamulcowego tył.... Tyle odemnie
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

oczyściłeś blaszki? bolce na których "chodzi" zacisk luźne były?
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

blaszki sa nowe wszystko luzno chodzilo
pozdrawiam
Awatar użytkownika
remi10
Przeglądacz
Posty: 145
Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
Imię:: Remi
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: remi10 »

Niestety zabrałem się za wymianę klocków z tyłu , naturalnie nie mając klucza do tłoczków i rezultaty tego jak na foto. Zdemontowałem cały zacisk, próbowałem imadłem ściskać , kręcić i tłoczek nawet nie drgnie tzn tak by się schował . Wyjść, to wyszedł cały, w drugą stronę trochę się wkręci i koniec. Ani drgnie. Czy ktoś ma pomysł jak domowym sposobem można sobie poradzić z tym stanem rzeczy ?


Obrazek

Obrazek

Obrazek
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Post autor: shaman82 »

Słyszałem że podobno klucz do przykręcania tarczy w szlifierce kątowej pasuje do wgłębień na tłoczku. Może za jego pomocą może uda Ci się wkręcić tłoczek. Chyba że jest to "urban legend"...

Ja jak zmieniałem klocki, to pożyczyłem zestaw do wkręcania tłoczków od znajomego mechaniora.
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

u mnie tłoczek se wkreca nawet lekko oby mu przeszło bo w lekką trase sie wybieram jak bedzie dymiło to wymiana czeka ...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

shaman82 pisze:klucz do przykręcania tarczy w szlifierce kątowej pasuje
Dokładnie. Nie wciskaj imadłem, nie tłucz młotkiem. To się wkręca!!!
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
remi10
Przeglądacz
Posty: 145
Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
Imię:: Remi
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: remi10 »

No niestety najpierw wziąłem się za wymianę a potem za czytanie forum. Faktycznie ściąganie tego było zbędne. A problem już rozwiązałem. Do ściśnięcia użyłem głównego trzonu ściągacza do łożysk od pralek. On wyglądał prawie jak ten przyrząd do tłoczków także wszystko poszło gładko. Z drugim kołem nie było już problemu. Na szczęście pierwszy tłoczek nie uszkodził się od uderzeń młotkiem. Jedynym problemem było odpowietrzenie układu . 2 razy ściągałem wszystkie 4 koła i odpowietrzałem . Może nie najlepiej albo byłem dziś u mechanika ,sprawdził i mówi że jest ok. Co prawda w drodze powrotnej strasznie zagrzała się jedna tarcza właśnie od strony tego pierwszego tłoczka i troche spanikowałem bo śmierdziało spalenizną. W domu polałem to wodę, schłodziłem , sprawdziłem na podnośniku , kręci się. Potem znów na miasto i wszystko ok. Być może spalenizna to skutek tego że nowe klocki są dosyć grube ( bosh) a tarcze są nieco porysowane czy jak tam zwał i po prostu zanim się klocki nie dotrą może tak czasem być. Bo tarcz nie dawałem do szlifowania.
Poza tym wszystko ok. CO prawda hamulec jakiś miękki mi się wydaje jak naciskiem , ale może wróci to do stanu pierwotnego ( obecnie nic sie nie grzeje, nie pali , płyn zalany prawie na max, nic nie cieknie z okolic wymienianych tłoczków.) Pojeżdzę z tydzień, dwa . To zobaczę.
Ale faktycznie jak ktoś wpierw poczyta co i jak, to problemu z wymianą tylnych klocków i cofnięciem tłoczków w warunkach domowych nie ma.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Jak się klocki ułożą, to powinno być ok ale na drugi raz nie polewaj gorących tarcz wodą, bo mogę się odkształcić lub nawet pęknąć.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

lekko odciagnalem gumke i przesmarowalem wd-40 wkreciłem 3 razy i spowrotem i pomogło
pozdrawiam
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

andreass211 pisze:lekko odciagnalem gumke i przesmarowalem wd-40 wkreciłem 3 razy i spowrotem i pomogło
To teraz wyjmij tłoczek i go nasmaruj odpowiednim smarem. Nie używaj WD-40 bo ten środek rozpuszcza wszystkie smary i tłoczek się zatrze i będzie lipton.
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Witam kolegów.
Chciałem kupić tarcze do tyłu firmy ATE i średnica tych tarcz wynosi 256 mm a w Touranie podobno jest rozmiar 260 mm(nie mierzyłem). Czy to nie będzie przeszkadzać że są o 4mm mniejsze?
ODPOWIEDZ