Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: pitt55 »

Mam silnik BSE, jeśli cie to jeszcze interesuje. Skrzynia jak już wcześniej napisałem to GVY i pewnie nie podejdzie do turana.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: tinware »

Pewnie, że jestem cały czas zainteresowany.
Powiedz mi, skąd wiedziałeś jakie koła będą pasowały na piąty bieg - masz może numery części?
Z ciekawości - jak modyfikacja wpłynęła na prędkość maksymalną?
Czy miałeś jakiś problem z działaniem tempomatu - w rozmowie z warsztatami informowali mnie, że będzie problem z tempomatem po wymianie piątego biegu lub dyferencjału

Dużo czasu spędziłem na sprawdzaniu co można byłoby zrobić i doszedłem do następujących wniosków:
1. Wymianę skrzyni z FZT na FZU/HFN/KBQ, różni się dyferencjałem - według ETKA obudowa skrzyni i sprzęgła posiada te same numery katalogowe
2. Montaż na piątce kół z przełożeniem 31/48 (0,646) od skrzyni LHY - tutaj nie mam pojęcia czy się uda.

Taki zabieg pozwoli mi na:
+15 km/h @ 2000 obr/min
+19 km/h @ 2500 obr/min
+23 km/h @ 3000 obr/min
+27 km/h @ 3500 obr/min
+30 km/h @ 4000 obr/min
+34 km/h @ 4500 obr/min

Proszę Was o opinię czy to mi się uda. Chciałbym uniknąć sytuacji, że po zakupie skrzynia biegów nie będzie pasowała, a zakupione koła w ASO nie będą pasowały.
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: pitt55 »

Tutaj jest wszystko na czym się wzorowałem. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=14356
Zębatki założyli mi przy okazji wymiany łożysk w skrzyni, więc ja ich nie kupowałem, ale z tego co pamiętam bez problemu znalazłem na portalu aukcyjnym. Szukali używek ale akurat nie mieli. Jak dla mnie obecne przełożenie jest ok. Na prędkości max raczej auto nie zyskało, chociaż nie testowałem, ale jedynie na obrotach, które spadły przy prędkościach autostradowych.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: tinware »

Dzięki za kontakt, ale niestety pomiędzy skrzynią FZT a GVY są dwie duże różnicę: przełożenie główne oraz koła piątego biegu. Przykładowo, montując przełożenie 0.673 w skrzyni FZT vs. GVY zyskuje:
FZT: 3500 obr/min @ +11 km/h (122 km/h)
GVY: 3500 obr/min @ +29 km/h (137 km/h)
Zobacz wykaz poniżej:
gvy.png
Według informacji z innych forum u mnie mogę zamienić tylko na przełożenie 0.673, co daje mi +13km/h i to przy 4000 obr/min - szkoda mi 1,5 tyś. zł, żeby jeździć autem 10km/h, ok. 5km/h uzyskałbym zmieniając alufelgi. Dlatego wolałbym wydać trochę więcej, ale żeby było to przynajmniej +30-40km/h - to dla mnie jakaś zmiana. Bardzo często jeżdżę z prędkością 100km/h, więc czy będę miał 3000 obr/min czy 2800 obr/min to żadna różnica, zaś ok. 5% tras to ekspresówki i autostrady, więc czy będę jechał 110km/h czy 120km/h to też żadna zmiana - a tu właśnie jestem aktualnie zmuszony jeździć z taką prędkością.
all.png
Dlatego znalazłem skrzynie FZU, HFN, KBQ, które różnią się dyferencjałem. Dodatkowo chciałem założyć tam koła od skrzyni LHY:
1. kolo zębate stale 02U 311 165 L (31 zębów)
2. kolo zębate załączane 02U 311 349 R (48 zębów)

I moja prośba od bardziej doświadczonych kolegów - czy to mi się uda?

-- Śr sie 14, 2019 18:22 --

Tak wyglądają chyba nasze koła piątego biegu na przykładzie skrzyni FZT:
fzt_5bieg.jpg
Aspro
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: czw kwie 21, 2016 20:01
Auto:: 1T2, 1.6 BSE, pb95+lpg
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: Aspro »

Po awarii skrzyni jjt zdecydowałem się na regenerowaną. Dotarła, została założona i okazuje się, że jest odrobinę dłuższa- 3500 obrotów przy 120kmh. W pierwszym momencie euforia, bo będzie ciszej i może ciut paliwa oszczędzę. Ciszej jest, co do paliwa to póki co przejechałem 1500km i efekt wydaję się być odwrotny do zamierzonego. Mój zagazowaniec podskoczył z niecałych 10 litrów nadtlenku podtlenku do około 11, przy mniej więcej stałej prędkości około 120kmh na autostradzie (mam kawał drogi do pracy). Może naiwnie, ale miałem nadzieję na minimalne oszczędności, chociaż z drugiej strony pewnie momentu brakuje na każdym etapie wycieczki na 5 biegu i dlatego chleje więcej. Skrzynia miała być standartowa, ale coś jej nie wyszło
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: wesol »

Dobór biegów nie jest do tego by mniej palić paliwa. Tak to każdy bybwkladal mega długie skrzynie i np dziewieciobiegowe bo czemu nie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Dłuższa piątka w 1.6 8V BGU, BSE, BSF

Post autor: tinware »

ODPOWIEDZ