Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

tomel pisze:Właśnie odnośnie bzdur
U mnie pole 68.2 jest 25; 68.1 - 44
Żadnych błędów, kontrolek...
To nie bzdury, a jedynie skrawek informacji o DPFie
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
demi1
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: demi1 »

Przerabiałem temat DPF-a.
Ja na liczniku mam teraz 172 tys. od nowego.
Filtr jest spokojny ale też jestem ciekawy jak długo. Widziałem passata z przebiegiem ponad 300 tys. i filtr działał ok.
Jeżdze dużo po autostradzie ale używam stylu jazdy ekodajwing czyli jazda do 120 km/h bez wciskania gazu w podłogę.
Kontrolka jeszcze nie zapaliła się ani razu, ale DPF wypala się bez informowania nas o tym. Jak kontrolka się zaświeci to jest stan krytyczny i lepiej w tym czasie nie gasić silnika tylko redukcja biegu obroty ponad 2500 i po poru minutach filterek puściutki.
Ja zauważyłem, że jak jade ok 120 km/h silnik jest ciepły to czasami tj. raz na ok. 500-800 kilometrów dzieje się coś takiego.
Samochód zaczyna być głośniejszy tak jakby przepalił się tłumik zaczyna buczeć a to dlatego, że właśnie w tym czasie jest wtryskiwana dodatkowa dawka paliwa do układu wydechowego która spala się w DPF- ie i z sadzy robi popiół który wylatuje z tyłu i jest tak samo szkodliwy jak sadza. Ale ekolodzy uważają inaczej, a VW i inne koncerny zacierają ręce i nas kasują. Taka to ekologio-ekonomia.
Ja się tylko zastanawiam co ja zrobie jak mój filterek się skończy bo z wycięciem nie będzie u mnie tak prosto.
Mieszkam w Niemcowni a tutaj na przeglądzie pan diagnosta podpina OBD i drukuje karteczke. Nie wsadza do wydechu żadnej sondy czy podobnych cudawianek.
Zastanawiam się czy po programowym wycięciu filtra da się oszukać sterownik tak że jak diagnosta podłączy OBD to żeby się zgłaszał że jest.
Dodam że w moim przypadku DPF sprawuje się odpukać dobrze bo już swoje przeszedł. Przy zatarciu pierwszego silnika cały olej poszedł do wydechu więc DPF pewnie też dostał po tyłku.
A tak na marginesie to fakt że auta bez DPF -a są bardziej dynamiczne.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

demi1 pisze:Zastanawiam się czy po programowym wycięciu filtra da się oszukać sterownik tak że jak diagnosta podłączy OBD to żeby się zgłaszał że jest.

Tak też właśnie robimy, DPF zgłasza swoją obecność, a procent zapełnienia możemy ustawić jaki tylko zechcesz i będzie on stał w miejscu :mrgreen:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
demi1
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: demi1 »

No to główka spokojna i wiem że w razie czego to mam do kogo uderzyć.
Kolego a jak wygląda sprawa po wycięciu DPF-a.
Słyszałem taką opinie że po wycięciu DPF-a lepiej nie wstawiać w to miejsce plecionki tylko zwykły katalizator bo wycinając DPF-a pozbywamy się części oporów w wydechu i turbina potem może dostać po tyłku.
Co Ty na to ?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

demi1 pisze:Kolego a jak wygląda sprawa po wycięciu DPF-a.
Słyszałem taką opinie że po wycięciu DPF-a lepiej nie wstawiać w to miejsce plecionki tylko zwykły katalizator bo wycinając DPF-a pozbywamy się części oporów w wydechu i turbina potem może dostać po tyłku.

Powiem tak.... Wiemy jak to zrobić dobrze :mrgreen:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
demi1
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: demi1 »

Prace wycinkowe robicie u siebie ?
Bo niektóre oddziały v-tech mają zaprzyjaźnione firmy od wymiany tłumików i takich resekcji nie robią sami.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Wszystko robimy. Nie wiem jak inne oddziały sobie radzą.
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2012 14:33 przez JacaTouran, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
demi1
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: demi1 »

To super. Mam do was parę ładnych kilometrów ale w razie czego mam Was na uwadze
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

demi1 pisze:To super. Mam do was parę ładnych kilometrów ale w razie czego mam Was na uwadze
No jak masz ochotę na rabat dla klubowiczów tego forum i dobrze wykonaną robotę to zapraszam ;)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Jak się ma zwiększenie mocy (poprzez korekcję oprogramowania) do pracy DPFa?
Czy najpierw należy usunąć (fizycznie lub programowo) DPF żeby efekty korekty oprogramowania były bezpieczne i zadowalające? Czy nie ruszać DPFa i zwiększyć moc?
Jak i o ile mogę ją bezpiecznie zwiększyć w silniku 1,9 BLS 105KM bez zmiany czegokolwiek w osprzęcie?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

MarceL pisze:Jak się ma zwiększenie mocy (poprzez korekcję oprogramowania) do pracy DPFa?
Czy najpierw należy usunąć (fizycznie lub programowo) DPF żeby efekty korekty oprogramowania były bezpieczne i zadowalające? Czy nie ruszać DPFa i zwiększyć moc?
Jak i o ile mogę ją bezpiecznie zwiększyć w silniku 1,9 BLS 105KM bez zmiany czegokolwiek w osprzęcie?
Jeżeli DPF jest zdrowy to zdrowego zęba się nie wyrywa...
Program poprostu należy zrobić delikatniej i wszystko będzie chodziło jak należy.

Pozdrawiam
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
baron
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: czw lut 09, 2012 17:58
Auto:: Bluemotion 2012 , CFHC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: baron »

na ile możesz sobie pozwolić to wyjdzie ci na pierwszym pomiarze ale myślę ,ze ok.140KM + ponad 320 momentu.najpierw hamownia.
wcześniej 2008 blue , teraz 2012 blue i caddy 2017,

czasami zerknij w tył
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

:brawa:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Witam

Czy ktoś korzystał ze środków chemicznych dolewanych do ON pomagających oczyszcić filtr cząsteczek stałych np." DPF Cleaner and Regenerator – Regeneracja i Czyszczenie filtra cząstek stałych" firmy Forte lub innych?
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Wątpię, ponieważ nie da się wyczyścić zgromadzonych w DPFie popiołów.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
ODPOWIEDZ