Podpowiedzcie mi jeszcze: Czy przed małym wiatrakiem jest jakaś kostka? Gdzie mogę podłączyć aku by sprawdzić czy na 100% padł wiatrak?
Wentylatory Klimy
- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
mały wiatrak podpinasz do dużego a duży do prądu i sterowania - później mały jest sterowany przez duży - nie pamiętam teraz dokładnie ile pinów jest w kostce ale kostka jest na bank. czy można podłączyć bezpośrednio pod aku nie wiem - ja bym nie ryzykował bez upewnienia się wcześniej.
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
-
krzysztof_G
- Początkujący
- Posty: 32
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 23:46
- Auto:: Touran 2.0 TDI 2017
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Katowice
-
krzysztof_G
- Początkujący
- Posty: 32
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 23:46
- Auto:: Touran 2.0 TDI 2017
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Katowice
-
Michall
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
- Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Kielce
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ja dzisiaj wymontowałem wentylatory ( jest to bardzo proste) i okazało się że mały wentylator ma odklejone magnesy na obwodzie obudowy, zamówiłem nowy będzie na wtorek cena 245 zł. Podaje numer małego wentylatora 1K0959455Q. Podobno są dwa rodzaje jeden dzisiaj miałem podobny taki jak na allegro sprzedają to nie pasował mi na otwory zeby go przykręcić
-
Kamik
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lis 22, 2011 22:24
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Kraków
I ja przyłączę się do tematu. W moim Touranie mały wentylator chodzi na okrągło i podczas pracy silnika i wtedy kiedy go zgaszę. Raz kręci się na maksa raz bardzo powoli. Kiedy stanie i delikatnie się go popchnie wchodzi na obroty.Duży podczas działającej klimy kręci sie ledwo ledwo(przynajmniej na postoju).Śmieszne jest to że miał dwu tygodniowy przestój jak zrobiło się zimniej (nie używałem klimy)ale jak ją tylko włączyłem problem pojawił się ponownie. Byłem u mechanika na VAGu i początkowo nie wyskakiwał żaden błąd. Później zaczął coś kombinować z bezpiecznikami i wyskoczył mu błąd P1945 zwarcie w module wentylatora. Co o tym sądzicie? Bo nie chce żeby mnie gość naciągnął bo zmienił już czujnik temperatury i miało wszystko działać a tu klops
-
hadzii123
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:38
- Auto:: Touran 2.0 TDI CFHC
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Trochę późno ale może przyda się innym.
Tak wyglądają zdemontowane wentylatory, odpinamy wtyczkę i odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy silnik z wentylatorem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e ... 0ee7c.html
Po zdemontowaniu silnika, śrubokrętem lub małym przecinakiem podważamy tylną cześć silnika (przy każdym wypuście). Ten element jest tylną obudową silnika, od wewnątrz na tym elemencie zamontowana jest tuleja (łożysko) wirnika silnika, więc przy demontowaniu uważamy aby go nie powyginać. Trzymają go trzy wypusty które są zaklepane od góry, zaznaczyłem strzałkami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00e ... d996c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f ... 3538d.html
Po zdemontowaniu tylnej części silnika ukaże nam się plastykowy element na którym zamontowane są szczotki i parę elementów z elektryki. W celu wyczyszczenia szczotek należy wyjąc cały ten element. Na fotce zaznaczyłem strzałką zapieczoną szczotkę.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eff ... 7ea2c.html
Po wyczyszczeniu składamy w całość, tylny element silnika wkładamy na miejsce, dobijamy lekko młotkiem aby wycięcia wskoczyły na wypusty i rozklepujemy brzegi wypustów aby wszystko trzymało się w kupie.
Tak wyglądają zdemontowane wentylatory, odpinamy wtyczkę i odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy silnik z wentylatorem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e ... 0ee7c.html
Po zdemontowaniu silnika, śrubokrętem lub małym przecinakiem podważamy tylną cześć silnika (przy każdym wypuście). Ten element jest tylną obudową silnika, od wewnątrz na tym elemencie zamontowana jest tuleja (łożysko) wirnika silnika, więc przy demontowaniu uważamy aby go nie powyginać. Trzymają go trzy wypusty które są zaklepane od góry, zaznaczyłem strzałkami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00e ... d996c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f ... 3538d.html
Po zdemontowaniu tylnej części silnika ukaże nam się plastykowy element na którym zamontowane są szczotki i parę elementów z elektryki. W celu wyczyszczenia szczotek należy wyjąc cały ten element. Na fotce zaznaczyłem strzałką zapieczoną szczotkę.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eff ... 7ea2c.html
Po wyczyszczeniu składamy w całość, tylny element silnika wkładamy na miejsce, dobijamy lekko młotkiem aby wycięcia wskoczyły na wypusty i rozklepujemy brzegi wypustów aby wszystko trzymało się w kupie.
Hadzii123
-
Touranik 1,9TDI
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: śr paź 19, 2011 14:43
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Poznan
- lukasz22i
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
Koledzy, pytanie. Zauważyłem że u mnie na postoju wentylator w ogóle się nie kręci, czy stoi 5min czy pół godziny na odpalonym silniku, nic.
Jak załączę klimatyzację to załącza mi się mały wiatrak, duży stoi w miejscu. Wyczytałem że powinny kręcić się oba, czyli coś nie gra.
Po podpięciu pod kompa wyskakują takie błędy:
- P0118 (czujnik temp., sygnał wejściowy za wysoki)
- P1950 (radiator fan V7)
- P1951 (radiator fan 2 difficulty of movemant)
Czy problem z niedziałającym dużym wiatrakiem może się brać z winy czujnika temp. silnika? Pisałem gdzieś wątek o tym że wskaźnik temp. na desce wariuje i skacze, niektórzy z was podejrzewają czujnik temp. do wymiany, czy po wymianie tegoż czujnika problem z wentylatorem może się rozwiązać czy to co innego?
Jak załączę klimatyzację to załącza mi się mały wiatrak, duży stoi w miejscu. Wyczytałem że powinny kręcić się oba, czyli coś nie gra.
Po podpięciu pod kompa wyskakują takie błędy:
- P0118 (czujnik temp., sygnał wejściowy za wysoki)
- P1950 (radiator fan V7)
- P1951 (radiator fan 2 difficulty of movemant)
Czy problem z niedziałającym dużym wiatrakiem może się brać z winy czujnika temp. silnika? Pisałem gdzieś wątek o tym że wskaźnik temp. na desce wariuje i skacze, niektórzy z was podejrzewają czujnik temp. do wymiany, czy po wymianie tegoż czujnika problem z wentylatorem może się rozwiązać czy to co innego?