Witam kolegów.
Mam taki problem.
Zakupiłem system parkowania VALEO z funkcją ostrzegania innych o zbyt małej odległości od mojego pojazdu. Sensory na zderzakach z tyłu i z przodu założyłem, zasilanie do jednostki ECU systemu podłączyłem ale.....
No właśnie. System ten do prawidłowego działania potrzebuje wpięcia w obwód kierunkowskazów prawej i lewej strony.
Jak najlepiej wpiąć się do obwodów ?
Z jednostki sterującej systemy wychodzą dwa przewody +12V które należy wpiąć w obwód kierunków. Dodam, że mają one działać jak stacyjka jest wyłączona.
Proszę kolegów o szybką porade bo mam auto rozgrzebane.
Czy wpiąć się za listwą bezpieczników, przekaźników. Jak Wy to byście zrobili.
Za podpowiedzi z góry dzięki.
Obwód kierunkowskazów jak się w niego wpiąć ?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Sterowanie różnymi światłami w Touranie nie odbywa się tradycyjnie tzn. włącznik -> żarówka. Rolę sterowania przejmuje Bordnetz. Wpięcie się "pod żarówkę" może, nie musi spowodować błędy w sterowniku Bordnetza. Domyślam się, że ten twój ostrzegacz ma w razie potrzeby uruchomić kierunkowskazy by alarmować manewrującego samochodem obok.
Pozostaje metoda prób i błędów - Bordnetz raczej powinien być odporny na takie zabawy
Pozostaje metoda prób i błędów - Bordnetz raczej powinien być odporny na takie zabawy
-
- Początkujący
- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Niemcy
Dokładnie kolego. Wszystko ma działać tak jak napisałeś czyli kierunki załączają się by ostrzegać.
Mógłbyś napisać dokładniej jak byś Ty to zrobił.
Mój touranek jast z 2007 roku z lutego to ten po lifcie. Bąde bardzo wdzięczny.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:54 ]
Dzisiaj wymyśliłem, że w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika w mojej wersi bezpieczniki 25 i 26 odpowiadają za kierunki prawąi lewą strone.
No tak ale miernik do łapki i okazało się, że mój pomysł szybciutko legł w gruzach bo na bezpiecznikach jest przez cały czas napięcie +12V. A ja myślałem, że napięcie pojawia się w momencie jak włączam kierunki.
No trudno. Bę de musiał wpiąć się chyba bezpośrednio do plusa przedniej prawej i lewej żarówki kierunków. Tylko czy jednocześnie kierunki z tyłu będą działały ?
A może ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły ?
Będe wdzięczny.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 19:04 ]
Koledzy jak się wepne w plus przedniej żarówki kierunków z tym moim ostrzegaczem to tylna też będzie działać jadnocześnie.
Czy przednie i tylne kierunki są razem połączone ?
Mógłbyś napisać dokładniej jak byś Ty to zrobił.
Mój touranek jast z 2007 roku z lutego to ten po lifcie. Bąde bardzo wdzięczny.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:54 ]
Dzisiaj wymyśliłem, że w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika w mojej wersi bezpieczniki 25 i 26 odpowiadają za kierunki prawąi lewą strone.
No tak ale miernik do łapki i okazało się, że mój pomysł szybciutko legł w gruzach bo na bezpiecznikach jest przez cały czas napięcie +12V. A ja myślałem, że napięcie pojawia się w momencie jak włączam kierunki.
No trudno. Bę de musiał wpiąć się chyba bezpośrednio do plusa przedniej prawej i lewej żarówki kierunków. Tylko czy jednocześnie kierunki z tyłu będą działały ?
A może ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły ?
Będe wdzięczny.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 19:04 ]
Koledzy jak się wepne w plus przedniej żarówki kierunków z tym moim ostrzegaczem to tylna też będzie działać jadnocześnie.
Czy przednie i tylne kierunki są razem połączone ?
-
- Początkujący
- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 16, 2011 16:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Niemcy
Kolego gh0st81 mógłbyś podpowiedzieć jak ściągnąć z forum te załączniki - schematy ? Albo jak możesz to wyślij mi je na meila dzolna@wp.pl
Dzięki.
Coś drukowanie i ściąganie mi nie wychodzi. Chyba za mało kumaty jestem
Dzięki.
Coś drukowanie i ściąganie mi nie wychodzi. Chyba za mało kumaty jestem