zapadnięty pedał

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

zapadnięty pedał

Post autor: Tomas »

pytanie do mądrzejszych ode mnie.

dziś zapadł mi się pedał sprzęgła, jest drobny wyciek, nie potrafię zlokalizować skąd. Dodam , że od miesiąca ma nową dwumasę, łącznie z wysprzęglikiem sprzęgła. Jutro rano laweta i warsztat ale jestem ciekaw waszego zdanie, co padło ?
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Miałem kiedyś podobny problem ale w Mondeo mk3. Okazało się, że pompka pedału sprzęgła przepuszczała.
Volkswagen Touran 1.9TDI 2004r TREND 74kW AVQ
Kliknij aby zobaczyć
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Chyba bardziej przewód do wysprzęglika....
Awatar użytkownika
rufusw
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 29, 2011 22:14
Auto:: 1,9 TDI (AVQ)/2003/BASIC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: rufusw »

A jaki jest poziom płynu hamulcowego?
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

no właśnie płyn jest, co dziwne
Awatar użytkownika
T.ran
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 25, 2011 10:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: 3cItY

Post autor: T.ran »

ostatnio z koleżkom w jego turasie wymienialiśmy pompkę tą z pedału sprzęgła - bo było to samo
pedał sie zapadł i piiiiii (cenzura)
kompletny pedał bez czyjnika kosztuje około 80 pln a z czujnikiem około 120
stawiałbym na to
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest ubić muchę boczną szybą
Awatar użytkownika
skorpion1vw
Przeglądacz
Posty: 123
Rejestracja: pn lut 28, 2011 21:36
Auto:: VW TOURAN 1.9 AVQ 03'
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: skorpion1vw »

Przerabiałem temat tylko tyle że u mnie nie odbijał do końca i nieraz całkiem zapadał się,na 100% wysprzęglik przy okazji czujnik położenia pedału sprzęgła-(grosze w ASO ok.200zł)
I pytanie czy po wymianie dwumasy i wysprzęglika dobrze odpowietrzyli bo u mnie też była zabawa bo przez sam odpowietrznik nie dało rady, pedał był wciśnięty cały czas ale jak wcisnąłem siłownik-wysprzęglika ręką to przez odkręcony zbiorniczek poszły pęcherzyki powietrza i od razu stanął jak z rana........;-)i jest git;-)
CB Lafayette Zeus+antena Snake

Pozdrawiam
skorpion1vw
dolnośląskie
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

jednak błahostka jak się okazało, puścił oring na wężyku przy pompce sprzęgła
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Mówiłem, że sprawa pompki. W tym wypadku oringu -> nieszczelności.
Volkswagen Touran 1.9TDI 2004r TREND 74kW AVQ
Kliknij aby zobaczyć
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

mam wrażenie, że robią mnie w lolo, czy wężyk może kosztować 300 zł ?
do tego nie jest dostępny w serwisach nawet, trzeba zamawiać i czekać nawet do 7 dni, jestem uziemiony,

poza tym, czy jest to kontynuacja naprawy dwumasy, gdzie był wysprzeglik wymieniany czy jest to inny rodzaj naprawy ? pytam bo się na tym nie znam i nie wiem czy mam się domagać naprawy gwarancyjnej czy nie mam szans na to ?
Awatar użytkownika
eSJot
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 15, 2011 17:35
Auto:: 1.9 BKC 2006
Imię:: Marek
Lokalizacja: Jaworzno
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: eSJot »

Miałem niedawno podobny problem z pedałem sprzęgła. Po zdjęciu nogi wracał na około 80% skoku a dopiero po kilku sekundach tam gdzie być powinien. Trwało to jeden dzień. Wieczorem w garażu wsadziłem łapę pod niego bo myślałem, że coś go blokuje i... został mi w ręce plastikowy palec popychacza pompki. Nie robiłem niczego na siłę ale zauważyłem, że od strony pedału jest pęknięty a od strony pompki wytarty lub zmęczenie materiału. Dodatkowo spadła sprężyna spod pedału i zaklinowała się gdzieś głęboko.

Załamka bo nie ma szans dojechać do mechanika a sam średno się na tym znam. Kupiłem na Allegro idealny kompletny pedał z pompką za 130 PLN (sama używana pompka z owym popychaczem, była za 80PLN) i zabrałem się do pracy. Żeby dotrzeć do pompki trzeba było wymontować skrzynkę filtra powietrza i akumulator z jego obudową i podstawą. Nadal jest ciasno, zwłaszcza przy odpinaniu od pompki wężyków i wtyczki ale da się zrobić. Po wymianie jeszcze tylko zalanie płynem DOT4 i odpowietrzenie przez kalamitkę na wysprzęgliku. O dziwo wszysko super działa :) i żadne części mi nie zostały :)

Zapytacie: po cholerę kupował kompletny pedał z pompką, skoro za 50 zł mniej mógł mieć to czego potrzebował. Ano dlatego, że bez całego tego elementu nie wiedziałbym jak wymontować pompkę z jej gniazda, jakie ma mieć położenie i zaczepienie sprężyna pod pedałem a przede wszystkim jak wypiąć i zapiąc z ramienia pedału spinkę z tym nieszczęsnym plastikowym popychaczem. Dla laika to nie takie hop-siup a tak mogłem sobie wszysystko podglądnąć i przećwiczyć "na sucho" mając to przed nosem.
Awatar użytkownika
rumun_58
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: śr lis 24, 2010 23:26
Auto:: 1T1 HL BLS 06"
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Legnica
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rumun_58 »

Nie chcąc zakładać nowego tematu napisze tutaj.

Mój problem jest taki, że przy temperaturze poniżej 10 st. C po przejechaniu trasy ok 100km bez zmiany biegów (np. jazda po autostradzie) chcąc po tym odcinku zredukować czy zmienić bieg sprzęgło strasznie ciężko idzie w dół, po czym nie odskakuje i trzeba mu pomóc pójść do góry, po kilku razach wciśnięcia sprzęgła odskakuje już do połowy, a po kolejnych kilku wciśnięciach działa normalnie. W mieście nie ma tego problemu i dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach i w trasie. Poczytałem trochę i wydaje mi się, że wysprzęglik do wymiany, jak sądzicie? Macie może dokładny nr tego wysprzęglika? (Pacjent - 1T1, 06', 1.9TDI, BLS, 6-cio biegowa manualna)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Raczej tak sądząc po opisie chyba,że daje popalić pompka sprzęgłowa pod pedałem. Nr. wysprzęglika 1K0721261L dla PR 0EJ (Dla pewności przydałoby sie Pr autka z wlepki) ewen. 0EM to wtedy nr wysprzeglika 6QE721261. Ale na 90% będzie ten pierwszy. Nr pompki to 1K0721388S 8)
Awatar użytkownika
rumun_58
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: śr lis 24, 2010 23:26
Auto:: 1T1 HL BLS 06"
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Legnica
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rumun_58 »

Dzięki wielkie jeżu jak wymienię ten wysprzęglik, to dam znać, czy jest lepiej :)
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Ja stawiam na pompkę 8)
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
ODPOWIEDZ