Sposoby i środki dezynfekcji klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

Jeśli mogę coś zaproponować to tylko piana do dezynfekcji KENT :) najlepsza z pośród wszystkich, które używałem :) tylko porządnie potraktować parownik :) i na pewno grzybki znikną :) :piwo:
TDI To Doch Idze
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

anko1973, :ok:
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

anko1973, Naprawdę fajne i pouczające :) Wiadomo że auto trzeba porządnie wywietrzyć :) piana na parownik a resztę zrobi ozon :) :)
TDI To Doch Idze
hadzii123
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:38
Auto:: Touran 2.0 TDI CFHC
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: hadzii123 »

Do przewodu odprowadzającego szybciej i prościej jest dostać się od strony pasażera. Wystarczy zdjąć plastikową osłonę "przy nogach pasażera". Jak się kucnie i zajrzy głębiej zobaczymy gumowy przewód który podłączony jest z prawej strony tunelu, jest to właśnie przewód odprowadzający wilgoć. Przewód ten nałożony jest na króciec obudowy więc bez problemu można go zdjąć, mamy idealny dostęp od włożenia sondy. Aby polepszyć sobie widok można odkręcić plastikowy element który służy jako "zatrzask" w/w osłony przykręcony jest dwiema śrubkami do boku tunelu, widać wtedy cały ten przewód i po podniesieniu wykładziny jego wylot. Warto go sprawdzić czy nie przecieka i nie spadł bo woda będzie leciała pod wykładzinę.
Hadzii123
daniel_wroclaw
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 21:29
Auto:: Touran, 1,9 TDI, 2005
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: daniel_wroclaw »

idzie lato i pewnie wielu z nas wróci to kwestii poszukiwania przewodu.
Zamieszczam szybkie zdjęcie które rozwieje wątpliwości.

Obrazek

ps. jak za pierwszym razem zacząłem szukacz tego przewodu to znalazłem 2. Jeden jest tuż pod schowkiem pasażera i wpada do kanału centralnego również na wysokości schowka (oznaczony NIE), i jest drugi który wychodzi z kanału centralnego na dole i idzie do dołu pod samochód. To tędy dostaniemy się do parownika.
Awatar użytkownika
bumcyk
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 02, 2012 16:11
Auto:: TOURAN 1.9 TDI BXE 2008/9
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 1 raz

Post autor: bumcyk »

Do parownika można też się dostać po wyjęciu filtra PP.Jak się włoży rękę głębiej to można wyczuć lamele wymiennika.Jak sonda wejdzie przez odpływ skroplin to może nie sięgnąć górnej części parownika.
Ja rozpylałem środek wkładając sondę przed odpływ skroplin i od strony filtra PP.
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

namierzyłem w końcu zakład czyszczący Tunapem CS180 w Warszawie - róg Pileckiego i Bekasów na Ursynowie; koszt 80 zł. sprzęt Tunap'a; w aucie mi nie śmierdziało, jak Niemiec czyścił nie wiem ale po prawie 8 latach od zjechania z taśmy stwierdziłem że parownik ciśnieniowo i chemicznie trzeba w końcu potraktować. Dojście lancą do parownika przez filtr PP.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

anko1973 pisze:namierzyłem w końcu zakład czyszczący Tunapem CS180 w Warszawie - róg Pileckiego i Bekasów na Ursynowie; koszt 80 zł. sprzęt Tunap'a;
to całkiem znośna cena... musze swoim podjechać... pracują w sobote, czy tylko w tygodniu?
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

anko1973 pisze:namierzyłem w końcu zakład czyszczący Tunapem CS180 w Warszawie - róg Pileckiego i Bekasów na Ursynowie; koszt 80 zł. sprzęt Tunap'a; w aucie mi nie śmierdziało, jak Niemiec czyścił nie wiem ale po prawie 8 latach od zjechania z taśmy stwierdziłem że parownik ciśnieniowo i chemicznie trzeba w końcu potraktować. Dojście lancą do parownika przez filtr PP.
Daj znać jak poszło to i ja się wybiorę :)
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

pracują w soboty niby od 9 ale panowie pojawili się się przed 10. i to był jedyny zgrzyt -ale każdy może mieć gorszy piątek :P

namiary są tutaj
http://tablica.pl/oferta/klimatyzacja-o ... 1sLYN.html

ja jestem zadowolony bo parownik dostał chemię pod ciśnieniem a o to w tym wszystkim chodzi według mnie.
cała operacja trwa kilkadziesiąt sekund - środek odpływa kanałem odwadniającym; potem 25 minut czekania aż środek chemiczny zadziała i potem ok 10 minut wietrzenia parownika i koniec.
po całej operacji czuć chemią. po tym wszystkim mogą odświeżyć klimę preparatem Contra Sept 181 - płatne ekstra ja nie brałem bo mnie ozonowanie jeszcze czeka. no i świeży filtr powietrza wypada założyć oczywiście.

ale tak jak pisałem w którymś temacie dla kolegów z W-wy- okolic - można rozważyć zakup grupowy sprzętu - mógłby być u kolegi co ma sprężarkę - temat do obgadania na zlocie 23-go sprzęt kosztuje ok 1500 bodajże a zestaw chemii ok 140 brutto. ja byłbym za bo jest drugie auto w domu a prawda taka, ze im starsze wozy tym te ozonowania i pianki czy nawet Wurthy to według mnie są g..warte - tu potrzeba i ciśnienia i chemii porządnej
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

anko1973, na długo ta chemia starcza?

Byłem na Ursynowie kilka dni temu - samo czyszczenie OK, dużo dało, ale chyba jeszcze z raz by się przydało (parownik strasznie zawalony miałem).

Podejście do klienta tragedia - umówiłem się na 15.00, łaskawie się autem zajęli dopiero ok 15.30...
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

admin pisze:anko1973, na długo ta chemia starcza?
tak z głowy nie pamiętam - poszukam i jak namierzę dam znać - znając życie to pewnie zalecają raz na rok
admin pisze:Podejście do klienta tragedia
fakt podejście do klienta to nie jest ich najmocniejsza strona
admin pisze:(parownik strasznie zawalony miałem)

a jak to zdiagnozowałeś masz kamerę endoskopową może?

popatrzcie też na te linki - tutaj też są ciekawe zestawy do czyszczenia klimatyzacji:
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... cts_id/615
http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczy ... yzacji/114
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... x-5-litrow


k
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

O chemię to chodziło mi za te 140zeta ile aut można obrobić ;)
Samo czyszczenie raz w roku daje chyba najlepszy efekt - nie dopuszcza się do rozwoju syfu w parowniku (tak mi się przynajmniej wydaje).

Zdiagnozowałem to tak, że strasznie waliło po włączeniu klimy, teraz nie czuć, ale jeszcze z raz jakby zrobił to prawie bryza by z kratek leciała. Chociaż na razie wpuściłem sobie trochę pianki w nawiewy i dałem zapach i jest :ok:

Oni mieli coś podobnego do tego: http://www.climateam.com.pl/product_inf ... cts_id/615 to może ten TUNAP to zmyłka tylko a robią tańszymi :P
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

admin pisze: to może ten TUNAP to zmyłka tylko a robią tańszymi :P
mieli oryginalny pistolet TUNAP'a a chemia to TUNAP CONTRA SEP 180 - tylko z takiej chyba 5 litrowej bańki - widziałem dokładnie wszystko - więc o to jestem spokojny;

ok 140 zł. to kosztuje Contra Sept 180 (1 l opakowanie) i Contra Sept 181 (odświeżacz w spray'u) kupowane niejako z ulicy bez zniżek

na pewno w tym baniaku większym wychodzi za litr taniej za litr niż w litrowych opakowaniach
ODPOWIEDZ