Linka otwierania maski

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

kurik pisze:WD pomogło teraz klapa się otwiera praktycznie bez użycia siły. Dzięki wielkie za pomoc.
To, że użyłeś WD - 40 to w porządku ale proponuję byś użył smaru w spray, by zabezpieczyć przed rdzą i syfem co się będzie tam zbierał.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Właśnie olej w sprayu z dwusiarczkiem molibdenu użyłem do nasmarowania wejścia linej do pancerza.

A łączenie linek jest w narożniku tuż pod blachą na górze. Za lewą lampą. Pomacać, to się znajdzie ;)
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

krankor pisze:Właśnie olej w sprayu z dwusiarczkiem molibdenu użyłem do nasmarowania wejścia linej do pancerza.

A łączenie linek jest w narożniku tuż pod blachą na górze. Za lewą lampą. Pomacać, to się znajdzie ;)
Miedziowy smar też będzie idealny.
Wielozadaniowy smar miedziowy stosowany w najtrudniejszych warunkach i w szerokim zakresie temperatur od -30°C do 1200°C. Zapewnia doskonałe smarowanie, chroni przed zużyciem ciernym, korozją i ekstremalnie wysokimi temperaturami.
Uszczelnia przed zanieczyszczeniami.Stosowana do montażu połączeń gwintowanych zapobiega zacieraniu, zapiekaniu, zakleszczaniu. Zapobiega korozji części narażanych na ekstremalne temperatury lub trudne warunki atmosferyczne.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Muti, jak otworzysz maskę, to po prawej stronie, jak polecisz od zamka. Łączone są w plastiku.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

niko02, dzięki,znalazłem już wcześniej,a dopiero z garażu zlądowałem,bo sprzątałem ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
kurik
Zaawansowany
Posty: 388
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Podbeskidzie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kurik »

Dokladnie gdzies 20 cm na prawo od zamka. Wlalem pod pancerz tego troche :)
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

wiesz co kiedys udalo mi sie tak otworzyc klape w pasku dlugim srubokretem. nie wiem jak w touranie ale mysle ze odpowiednio dlugi srubkret i jak sie postarasz to ciegno powinienes dosiegnac z okolic grila.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

a może od dolu sie do tego dostac, z kanalu?
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

W touranie numer ze śrubokrętem jak w pasku nie przejdzie. Zastawione dokładnie blachą. Bodzio, czy na pewno pękła Ci linka, czy tylko ułamała się rączka a właściwie ośka rączki w kabinie.Z ukręconą ośką (dość częste zdarzenie ) poradzisz sobie wg porad na naszym forum.
pozdrawiam Grzegorz
BODZIO1975
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 6 razy

Post autor: BODZIO1975 »

niestety rączka jest cała.Zastanawiam się jeszcze nad jednym mykiem, po ściągnięciu znaczka VW widać 3 śruby Torx może by je odkręcić i otworzyć maskę z całym zamkiem?
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Nie chcę być upierdliwy, ale odkręciłeś boczek z rączką i sprawdzałeś podstawkę rączki? Rączka składa się z dwóch części: ramienia i plastikowej ośki na podstawce.
W swoich postach jeżu i kurik pokazują rysunek i zdjęcie tej nabardziej podejrzanej częsci.
wątek o lince
pozdrawiam Grzegorz
BODZIO1975
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 11:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 6 razy

Post autor: BODZIO1975 »

Sprawa ma się następująco.
Rączka jest OK
Miejsce łączenia linek zostało zdjęte z zaczepów (przed i po łączeniu) w celu nasmarowania
i w tym momencie została niefortunnie zatrzaśnięta maska.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Bodzio wjedz na kanal i od dolu dojdziesz. Sprawdzalem przed chwila linka jest na widoku, wez lampe i otworzysz. Widac zamek,linke i pancerz i jest dosc swobodny dostep z kanalu do tego.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
matti1535
Specjalista
Posty: 504
Rejestracja: wt gru 13, 2011 14:13
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: matti1535 »

Też od początku ciężko mi coś chodziła linka od otwarcia klapy, a że poczytałem dziś, to przy okazji podczas prac nad zabudową butli z gazem przesmarowałem linki na łączeniu i idzie 100 razy lepiej. Warto zanim się coś urwie.
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Może warto wspomnieć o jakimś zabezpieczeniu zamka szmatą, czymkolwiek na czas rozdzielania linek i smarowania. Tak na wszelki wypadek. Kolega z wątku awaryjne otwieranie maski rozdzielił linki (do nasmarowania) i jakoś mu się zamknęła maska. Może słabe sprężyny. I teraz ma dodatkowy, nikomu nie potrzebny kłopot.
pozdrawiam Grzegorz
ODPOWIEDZ