VW Touran Webasto Rozbudowa dogrzewacza Ogrzewanie postojowe

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Czy skorzystałeś? Warto było napisać?

Zdecydowanie tak, mam zamiar przerabiać
150
56%
Zdecydowanie tak, nie będę przerabiać samodzielnie
59
22%
Zdecydowanie tak, już przerobiłem
56
21%
Nic nowego się nie dowiedziałem, nie będę przerabiać
1
0%
Nic nowego się nie dowiedziałem, mam przerobione
1
0%
 
Liczba głosów: 267

Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Storm pisze: jesteś skłonny spotkać się ze mną
I nie tylko on. Przyjedz na spota w Olkuszu
aro_d
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 13, 2012 22:00
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: aro_d »

Proszę o pomoc, bo już nie mam siły na walkę.

dokonałem w jednym warsztacie montażu WEBASTO w Passacie B6 z 2007 roku, Został zakupiony piec, wymieniony został panel klimy i generalnie w zimie działa wszystko OK zarówno z MFA jak i z pilota, ale w lecie po włączeniu klimy (przycisk A/C) po chwili zamyka się klapa, dmuchawa pracuje, ale w kratki nie dmucha powietrze. Po wyłączeniu przycisku A/C momentalnie zaczyna dmuchać w kratki. Panel wyłącza również nadmuchy w pozycji LO.

Co może być przyczyną? Wariant zimowy działa bez problemu. Tymczasowo warsztat otworzył na stałe klapę i odpiął od niej wtyczkę, żeby klima działała ale to półśrodek.

Proszę o pomoc lub wskazówkę. gg: 60035, tel. 691 481 244
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

niedopasowany panel do auta, prześlij mi dane auta i paneli na email - postaram się pomóc
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
aro_d
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 13, 2012 22:00
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: aro_d »

poszło na email. Z góry dziekuję
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

01415 - Recirculating Pump (V55)

Post autor: ggu »

Witam,
przejrzałem ten wątek ale nie znalazłem, żeby ktoś opisywał taki sam problem. Otórz według poradnika Jarrego rozbudowałem webasto. Po przeprowadzeniu testów okazało się, że coś nie tak z pompką V55. Podczas testu VCDS pokazuje przez chwilę 106% albo 100.6 i po chwili pojawia się błąd. Ten sam błąd jest rejestrowany podczas normalnego użytkowania samochodu. Po skasowaniu pojawia się ponownie:

Kod: Zaznacz cały

01415 - Recirculating Pump (V55) 
            007 - Short to Ground - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100111
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 151
                    Mileage: 109610 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        OFF 
                    Temperature: 25.0°C
                    Temperature: 45.0°C
                    Voltage: 12.00 V
Dane urządzenia:
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 043 4709
Revision: 00043000 Coding: 0030012

Jedyne co jest inne, to pompkę V55 wziąłem od tiguana i podłączyłem tylko dwa styki w kostce (+ i -). Pompka przed założeniem była sprawdzana w wiadrze z wodą i pompowałą wodę.

Co może być nie tak? Kodowanie chyba mam dobre prawda?
Acha. Na razie jeszcze nie mam panelu klimatronika z dogrzewaniem ale to chyba nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

podłącz żarówkę zamiast pompki i zobacz co się stanie podczas testu V55, być może uszkodzona płytka lub pompka
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

jarry pisze:podłącz żarówkę zamiast pompki i zobacz co się stanie podczas testu V55, być może uszkodzona płytka lub pompka
ok. Dzięki za podpowiedź. Jak długo żarówka podczas testu powinna świecić? Aż kliknę "Next"?
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

aż 100% zmieni się na 0% - kilka sekund, góra kilkanaście
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

ok. Dziękuję. A jeśli się okaże że żarówka wcale nie świeci to gdzie dalej szukać? Pytam bo jak już będę miał rozgrzebane to muszę wiedzieć co dalej, żeby co chwilę nie rozkładać i składać samochodu :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

jarry pisze:dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
Dokonałem dodatkowych testów. Po podłączeniu miernika razem z pompką okazało się, że jest tam 9,6V. Po odłączeniu pompki i podłączeniu w jej miejsce próbówki (miałem pod ręką tylko 24V) żaróweczka świeci cały czas gdy jest uruchomiony test. Pompka być może była podłączona odwrotnie. Piszę być może, bo nie zdejmowałem zderzaka tylko dostałem się do niej po wyjęciu kratki halogena i miałem ograniczony dostęp. Nie byłem w stanie zobaczyć jak przewody wchodzą do samej pompki (jest to pompka od tiguana chyba więc ma więcej styków). W każdym razie po ponownym odwrotnym podłączeniu pompki podczas testu cały czas jest 100.6% i już się nie wyłącza. Jednak nie słyszałem, żeby ta pompka pracowała. Potem wymusiłem uruchomienie piecyka (W BS na kanale 11). Temperatura wody w piecyku po kilkunastu sekundach osiągnęła 122 st. i piecyk przeszedł w stan After-Run a potem Ctrl Pause. Po jakimś czasie znowu się załączył na chwilę i tak w kółko. Jednak temp. wody w układzie w tym czasie nie rosła (miała około 54 st.).
VCDS nie pokazuje teraz żadnych błędów. Wnioskuję, że pompka jednak do wymiany? Albo jest nadal źle podłączona?
Najdziwniejsze było to, że nie mogłem już wyłączyć tego ustrojstwa. Po wejściu w kanał 11 pokazywał się Error. Musiałem odłączyć akumulator.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

dobrze wnioskujesz, sprawdź pompkę czy "chodzi" podłączając ją do akumulatora na krótko, opis podłączenia masz na obudowie gniazda na pompce

przerwanie procedury przez odpięcie klemy to normalne działanie, bynajmniej ja tak robię :)

objawy masz typowe dla "gotowania" piecyka czyli braku krążenia w układzie wody
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
kurik
Zaawansowany
Posty: 388
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Podbeskidzie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kurik »

Widze że ggu masz podobne objawy jak ja. Zakupilem juz pompkę dzięki uprzejmosci kolegi jarrego i lada dzień bede wymienial. Dam znać jak poszło.
CzarnaInez
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: CzarnaInez »

Technicznie rozbudowę zakończyłem. Niestety na FIS nie widać webasto. WTF? Ktoś miał podobny problem?
Awatar użytkownika
kurik
Zaawansowany
Posty: 388
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Podbeskidzie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kurik »

Musisz się pobawić w kodowaniu. Jarry pisał o takim przypadku w manualu. Może bezpiecznik ...
ODPOWIEDZ