Coby parę groszy dołożyć do naszych wspólnych adaptacji z kol .materazzi .
To samo co próbowałem mu zrobić w jego touranie poćwiczyłem u siebie . W kanale 01 adaptacji miałem wartość 6 , były przyjmowane inne wartości np 8 , 11 . Ale o dziwo wspomaganie chodziło ciężej
Dzisiaj przeczytałem ten temat. odrazu laptop pod pachę i do garażu 44/adaptacja/kanał 1 i byla wpisana wartosć zero no to pyk na 5 trochę lżej dalej na 15 o za lekko 12 jest ok idealnie tak jak miałem w poprzednim aucie. duzo do szczęścia nie potrzeba.
Witam.do tej pory nie znalazlem odpowiedzi jak u mnie mozna w adaptacjach zmienic wartosc sily na wieksza niz 5 wspomagania..choc dzis pomyslalem sobie ze moze to zalezy od kodowania w Sterowanie(44 chyba),moglbym prosic o podanie tego kodowania od kogos kto moze ustawic sile wspomagania na wieksze wartosci niz 5?moze to cos zmienia..
Ostatnio zmieniony pt sie 24, 2012 01:54 przez materazzi, łącznie zmieniany 1 raz.
materazzi pisze:choc dzis pomyslalem sobie ze moze to zalezy od kodowania w Sterowanie(44 chyba)
ja wcześniej w TREDNLINE mogłem sobie wszystko zmieniać jak chciałem i zawsze kodowanie było przyjęte... obecnie w HIGHLINE nie moge zrobić ani zwiekszenia siły hamowania ani siły wspomagania...
Chyba gdzieś już pisałem, że nowsze sterowniki wspomagania nie posiadają zapamiętanych charakterystyk wspomagania i za każdą zmianą parametry trzeba ładować do sterownika (połączenie on-line).
na szczeglowej liscie wyposazenia mojego auta znalazlem opcję Servotronic.
Układ Servotronic jest rozszerzeniem zwykłego wspomagania kierownicy,dostosowuje on sile wspomagania do predkosci jazdy,im wieksza predkosc tym mniejsza sila i na odwrot,czy ta funkcja jest we wszystkich Touranach ?moze Tourany posiadajace ten uklad maja ograniczenie adaptacji sily?
Może ktoś mnie poprawi ale ile widziałem PR z vinów , które udaje mi się rozkodować zawsze widziałem 1N3- servotronic. Także to chyba każdy Touran ma....
Wszystkie to mają. W zależności od np. ciężaru ( 5, 7 osób), zawieszenia (normalne, sportowe) są dobrane różne charakterystyki wspomagania. Np. w Czarnuchu 7-mio osobowym na postoju kręciło się lżej kierownicą niż w Pomarańczy (5-cio osobowa).