cieżko pali na zimnym silniku

gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Jak pochodzi sobie na odkęconym korku wlewu oleju slinikowego to potem pali elegancko. Jednak coś w tym ściąganiu klawaiatury było związane z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Tylko nie wiem jak teraz znaleźć dlaczego odpowietrzanie tak dobrze wpływa na odpalenie?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Hmmm generalnie za odpowietrzanie jest odpowiedzialna odma i zawór w pokrywie :roll:

Muszę sprawdzić czy u mnie też jest jakas różnica po tym jak przed zgaszeniem pochodzi z otwartym korkiem.. :P
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

Witam,
mam problem z porannym paleniem Tourana (podczas kręcenia chce wyrwać silnik).
Moze ktoś rzucic okiem i powiedziec jak to wygląda:


Czy może ktoś napisać "łopatologicznie" jak sprawdzić ewentualnie zmienić parametr odnośnie ustawienia rozrządu.
Załączniki
pomp-1.jpg
pomp-4.jpg
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

kewcio pisze: jak sprawdzić ewentualnie zmienić parametr odnośnie ustawienia rozrządu.
Było na forum.... grupa 004 ostatnie okienko....
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

Dzięki.
A wiesz może jake wartości powinien mieć ten parametr dla silnika BKD
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

kewcio, też było najlepiej w okolicach 0.
Muti pisze:jeżu, w 16V ta synchronizacja już nie jest taka ważna,bo ona tylko odpowiada za jeden wałek,a napęd PD jest z wałka od komory(głębiej). Poprawne ustawienie rozrządu w bkd to nie lada sztuka,a złe ustawienie spowoduje zwiększone zużycie paliwa.Ja u siebie chyba z 5 razy rozkładałem i próbowałem ustawić i dopiero jakiś miesiąc temu udało mi się ustawić,że blokady weszły tak jak napisane w elsie(lekko) i zaczął normalnie palić paliwko ;)
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

kewcio, na swoim screenie zapodales wartości popowtrysków,1 i 2 masz z gorszymi parametrami,rozrząd tak jak kolega Jeżu napisal, kanał 004 ,blisko zera jest bardzo dobrze,
zapoznaj sie z linkiem, jak mozna poprawić to i tamto
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... light=mini
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

lock00 wielkie dzięki.
Odnośnie tych pompowtrysków 1 i 2 to tragedii nie ma ?
Manual o weryfikacji pompowtrysków czytałem i masz za niego piwko.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

kewcio,nie jest to tragedia lecz, ja mając takie parametry w turku , na początek sprawdził bym stacje, na ktorej paliwo tankujesz, wlał inne ,na innej stacji i rafinerii,najlepsze jakie możesz, i wtedy sprawdzić VCDS-em, a poźniej próbował zmniejszyc parametry jeśli to nie pomoże, thx za :piwo: zdrówko :)
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

OK. to zatankuję VERVÊ na Orlenie i zobaczę jeszcze raz te parametry.
Ja nie chcę zmieniać tych parametrów (nie wiem gdzie i jak), mogę zrobić większy balagan jak jest - a tego nie chcę.
Czy program vcds pokaże problem z grzaniem świec żarowych.
Co do tego rannego palenia to mam jeszcze pomysł aby wymienić aku i świece.
thx za info.
gregk
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:13
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował: 1 raz

Post autor: gregk »

Na twoim miejscu zmieniłbym oringi na pompowtryskach + regulacja i będzie dobrze. Bipy są dobre.
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

No to jeszcze raz - na ON Verva


I jeszcze parametry z kanału 004 - i jak to wygląda dla specjalistów?
Załączniki
parametry z kanału 004
parametry z kanału 004
parametry na ON Verva
parametry na ON Verva
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

kewcio, miałeś robiony rozrząd jakoś ostatnio? Bo synchronizacja jest trochę za wysoka i wygląda na lekko przestawiony rozrząd.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
kewcio
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: wt paź 09, 2012 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz

Post autor: kewcio »

Rozrząd robił poprzedni właściciel przy 136000km, teraz ma 218000km.
Ten kąt można zmienić elektronicznie (vcds'em) czy mechanicznie?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

kewcio pisze:Rozrząd robił poprzedni właściciel przy 136000km, teraz ma 218000km.
Ten kąt można zmienić elektronicznie (vcds'em) czy mechanicznie?

Kąt zmienia się mechanicznie . 5 minut roboty dla wprawionego ;)
Zmienisz synchro wałków to i początek wtrysku sie zmieni... powinienes zauważyć róznicę.

Pozdro
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
ODPOWIEDZ