Podwyzszenie tourana
- 
				TOFIK_wlkp
 - Użytkownik
 - Posty: 150
 - Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
 - Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
 - Imię:: Sławek
 - Lokalizacja: Września
 
Lato 205/55 r16 z ciśnieniami kombinowałem od 1.8 do 2.6 bara i różnica była nieznaczna na zimę mam stalówki od mercedesa 195/65 r 15 co prawda jedynie narazie je tylko przymierzyłem ale mam porównanie do poprzedniego tourana który był na 16" jednak nie highline tylko zwykły 1.9 105KM no i tam tak nie trzęsło
			
			
									
						- 
				mskrapi1980
 - Przeglądacz
 - Posty: 100
 - Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
 - Auto:: Touran
 - Imię::
 - Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
 - Otrzymał podziękowań: 1 raz
 
He he moje dwa focusy też na 16 i na 205/55 nie dają rady. A Caddilak na 15 195/65 idzie po wszystkich dziurach naszego dziurawego Gorzowa "pełnym ogniem", tylko fotela trzeba się trzymać bo trzęsie jak w Nysce 
Wymieniłem w Focusie na 15 i ten sam profil i muszę przyznać, że jest dużo lepiej.
Z drugiej strony mało jest bardziej dziurawych miast w płn. zach. Polsce niż Gorzów.
			
			
									
						Wymieniłem w Focusie na 15 i ten sam profil i muszę przyznać, że jest dużo lepiej.
Z drugiej strony mało jest bardziej dziurawych miast w płn. zach. Polsce niż Gorzów.
- malcolm
 - Użytkownik
 - Posty: 289
 - Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
 - Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
 - Imię:: Marcin
 - Lokalizacja: Trzebnica
 - Podziękował: 1 raz
 
To i ja sie podlącze z moimi obserwacjami. Faktycznie jak kupiłem mojego Tourka po kilku dniach stwierdziłem ze jest STRASZNIE twardy i niekomfortowy 
  Jednak po dłuższej analizie zachowań na drodze moge z całą stanowczością powiedzieć ze w porównaniu z bardziej "miękkimi" pojazdami o wiele lepiej trzyma sie drogi. Uczucie przyklejenia do asfaltu naprade daje poczucie większego bezpieczeństwa. Z czasem do twardości się przyzwyczaiłem 
  Letnie buciki miałem 205/55/16 na alusie. Teraz zmieniłem na zimówki i tez na alusy ale 195/65/15. Zawieszenie bardziej miekko wybiera nierówności. Pewnie jest to spowodowane wiekszym balonem opony ale różnica jest odczuwalna i komfort sie nieco poprawił. Na nasze nieszczęscie drogi mamy jakie mamy i niestety VW najbardziej komfortowy nie będzie. Jedyne co mnie martwi to to ze po jakims czasie plastiki mogą zacząć trzeszczeć od tych wstrząsów ale narazie jest spoko  
A co do tematu postu to wydaje mi sie ze 10cm jest nieosiągalne no chyba ze ktoś podjał by sie przebudowania konstrukcji
 Jednak w porówaniu np. z golfem Tourek i tak jest sporo wyższy. I co mnie zaskoczyło to to że (przynajmniej u mnie) od opony do błotnika jest jeszcze jakies 10-12 cm luzu i z przodu i z tyłu wiec spory zapas na nierówności  
			
			
									
						A co do tematu postu to wydaje mi sie ze 10cm jest nieosiągalne no chyba ze ktoś podjał by sie przebudowania konstrukcji