Szarpiące DSG - szukanie przyczyny

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Bobek
Co do 99,9 tez tak mam czasem i nie wydaje mi sie zeby to bylo cos strasznego
Do 16" aluskow ET50, takie jest w orginałach
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Bobek
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: śr paź 17, 2012 23:41
Auto:: Trendline, BKC, 2004
Imię:: Michał
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Bobek »

I niestety wymiana oleju + filtra nie zakończyła mojego problemu :(
Wczoraj wybrałem się na dłuższą przejażdżkę i niestety szarpnął kilka razy (aczkolwiek nie tak mocno jak zwykle).

W poniedziałek zapewne się wybiorę do gościa z Zielonogórskiej i będe informował dalej.

[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 14:24 ]
Po długich i nazbyt kosztownych walkach nareszcie nastąpił moment, w którym skrzynia chodzi jak marzenie!

Ale po kolei:
W grudniu wymieniona dwumasa - zgrzyty po lewej stronie ucichły, ale problemu nie rozwiązały.
W styczniu czy lutym wymieniłem olej - też nie nie pomogło.

W kwietniu przejechałem się do serwisu AutoJózefów gdzie VAS pokazał błąd bodajże j748 (nie pamiętam dokładnie) - w każdym razie, że sterownik skrzyni do wymiany.Jak mi powiedzieli koszt nowego sterownika to dobrze, że siedziałem bo bym upadł. Podziękowałem i wróciłem do domu.

Pod koniec kwietnia natknąłem się na jakieś forum i ktoś wspomniał o serwisie Samko przy Połczyńskiej w Warszawie. Stwierdziłem, że pojadę.
Wstępna diagnoza - sterownik do wymiany. Przy tym jednak dodali, że to może być coś więcej, ale to się okaże dopiero gdy zrzucą całą skrzynię. Jako, że sprawdzenie skrzyni miało kosztować 400 zł to się zgodziłem. Po 2 dniach zadzwonili z wyceną naprawy - 3750 netto. W sumie wyszło mniej niż za nowy sterownik więc zgodziłem się na naprawę. Po niej samochód naprawdę lepiej jeździ, a nawet lepiej i ciszej odpala i gaśnie!

Wziąłem od nich specyfikację naprawy by się podzielić co zrobili:
1) Kosz sprzęgłowy
2) uszczelki
3) synchronizatory
4) płyta sterownika
5) elektrozawór
6) olej
7) filtr
8) robocizna

W tym miejscu pragnę też gorąco podziękować Jeżowi :piwo: .
Gdy AutoJózefów (i serwisy VW) zszokowały mnie ceną za nowy sterownik to zgłosiłem się do Jeża by pomógł mi zidentyfikować jaki mam numer sterownika bym mógł kupić taniej na allegro (do czego ostatecznie nie doszło). Nie minęły chyba 2 dni a miałem wszystkie informacje o swojej skrzyni, a nawet silniku i jeszcze cała instrukcję z czego się one składają!

Dzięki też wszystkim za wcześniejszą pomoc - jesteście niezastąpieni !

I pytanko tak na szybko jeszcze - czy felga 15 cali z oponą 195/65 zmieści mi się pod podłogę w bagażniku :P ? Bo jeżdżę na 16-tkach i mi się nie mieści więc zapas wożę w kufrze na wierzchu. Dzięki z góry!
ODPOWIEDZ