probelm z EGR

Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

probelm z EGR

Post autor: andrz3j »

Dzisiaj podczas jazdy w deszczu zaczęło szarpać autem i zapaliła się kontrolka "żółtego helikopterka" :). Zjechałem na parking odpaliłem auto, po chwili auto zgasło , potem już z delikatnymi szarpaniami dojechałem do domu z zapalona kontrolką
Podłączyłem VAG i wyskoczył błąd:

17808 - EGR VALVE (N18) Electrical Malfunction
P1400 - 002 Lower limit Exceeded


Moje pytanie co właściwie jest do wymiany, naprawy? Czy to może być wina wilgoci, lub uszkodzonego przewodu(braku styku we wtyczce).Czy do wymiany układ N18 , EGR??
Załączniki
silnik.JPG
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3417
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Po pierwsze to czy mozesz załaczac screen tylko z VAG ? Nie interesuje mnie zbytnio to co masz na pulpicie a i zdjęcie większe i cięzsze....
Błąd do wykasowania, sprawdz czy powraca, zrób tezt zaworu EGR z bloków pomiarowych, fizyczne wyjęcie sprawdzenie, jesli stoi, zatarty, zablokowany, to do wymiany
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

@Andrz3j
Wystarczy raaem z klawiszem printa-scrinta lewy Alt przytrzymać i masz tylko aktywne okno zrzucone.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Błąd opisany jest w poście, zrzut w takim razie nie potrzebny..

Czy po tym opisie błędu jesteście w stanie powiedzieć od czego zacząć. Błędy skasowałem od razu.. Jakaś instrukcja wyczyszczenia i zlokalizowania EGR bo etka mi nie chce zaskoczyć...

P.S.Panowie zrzut ekranu zajął 56 kb to 1/10 waszego awatara i 1/5 waszego banerka u dołu...no comment..

Zaczynam żałować że sprzedałem ABF...
czester1304
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 05, 2013 09:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dolnośląskie
Podziękował: 2 razy

Post autor: czester1304 »

Mam podobny problem jadąc samochodem zaświeciła mi się kontrolka świecy żarowej.
Po wizycie u mechanika zdiagnozowano dwa błędy:
- zbyt mały przepływ EGR
- oraz zawór recyrkulacji gazów N18.
Wyczyściłem zawór Egr i pierwszy błąd znikł a pozostał drugi.
Czy to oznacza wymiane zaworu N18?
Mój silnik to 1,9 - 105km. BLSAC

Czekam na odzew będę wdzięczny za wszelką pomoc
Awatar użytkownika
Marko_77_
Przeglądacz
Posty: 78
Rejestracja: wt mar 29, 2011 21:18
Auto:: Touran, 1.9 TDI BXE, 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował: 1 raz

Post autor: Marko_77_ »

Mam również podobny problem. W zakresie obrotów od 1600 do 2000 dwukrotnie poszarpuje mi autem. cieżko stwierdzic dokładnie przy jakich obrotach. Wydaje mi sie ze jest to okolo 1800 wiec chyba w tym przedziale gdzie chyba zalacza sie turbo. Pytanie moje czy jest to mozliwe przy zasyfionym egr. Znalezlem srodek valvolin egr + turbo i zastanawiam sie czy nie zastosowac go.
Czy ktos z was stosowal taki preparat, czy trzeba do niego demontowac egr i ewentualnie po zamontowaniu zaworu trzeba go jakos adoptowac vagiem.
Dzieki z gory za podpowiedz
Pozdrawiam Piórek
ODPOWIEDZ