Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Dzięki ciekawa sugestia . Sprawdzimy .collega pisze:U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
A propos skrętów - nie zmienia sie dźwiek - a faktycznie występuje to klapanie przy pewnej prędkości .
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
U mnie były dwie "usterki":
1. Drgania podczas przyśpieszania = przegub wewnętrzny ... po wymianie było ok ALE patrz punkt 2.
2. Pozostał głuchy rytmiczny stuk, dokładnie przy pewnej prędkości tylko podczas przyspieszania = przegub zewnętrzny
Dodam tylko, że żaden z ogólno-stosowanych testów nie wykazał uszkodzenia przegubu zewnętrznego a testowało (w sumie) 3 mechaników + ja... nie wierzyłem podobnie jak mechanik, że to przegub a jednak.
Może coś pomoże ...
Pozdrawiam
1. Drgania podczas przyśpieszania = przegub wewnętrzny ... po wymianie było ok ALE patrz punkt 2.
2. Pozostał głuchy rytmiczny stuk, dokładnie przy pewnej prędkości tylko podczas przyspieszania = przegub zewnętrzny
Dodam tylko, że żaden z ogólno-stosowanych testów nie wykazał uszkodzenia przegubu zewnętrznego a testowało (w sumie) 3 mechaników + ja... nie wierzyłem podobnie jak mechanik, że to przegub a jednak.
Może coś pomoże ...
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
dołączę się do tematu, u mnie również były takie drgania, wyważania u pseudo wulkanizatorów nic nie pomagało aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył, od tego czasu problem z biciem kół od 100-120km/h zniknął
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
to nie cudotwórca tylk onormalnie myslacy wulkanizatorTOFIK_wlkp pisze:aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył,

-
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Katowice
Ja mam to samo (wibracje na kierownicy i całej budy oraz dudnienie, pomiędzy 80-100km/h no i na wstecznym mało się nie rozleci,aż cały tył łącznie z klapą bagażnika drży) i od roku i żaden specjalista nie potrafi zdiagnozować usterki, a raczej boją się z nie wiedzy cokolwiek robić bo poniosą koszty jak wymienią część która nie przyniesie żądanego efektu.
Do tego doszły mi stuknięcia, szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ( jakby był luz na napędzie czy w zawieszeniu ) oraz głuche puknięcia (okolice koła) przy pokonywaniu małych dziur najazdów,małych uskoków oraz przy delikatnym naciśnięciu hamulca lub przy puszczaniu sprzęgła (jazda przy małych prędkościach, bieg 1-2)
W tym temacie podejrzewam przegub wewnętrzny, tuleje wahacza przód i tył lub amortyzatory, może wszystko do kupy i coś na dodatek bo ten samochód to skarbonka bez dna
[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 20:58 ]
No to wracam do tematu.
Stuki (głuche puknięcia) przy nierównościach były wywołane uszkodzonymi tulejami wahaczy przednich-wymiana tulei przednich i tylnych i po kłopocie.
Stuknięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu bez zmian (może trochę mniejsze uderzenia)-zabiegi w tym celu jakie wykonałem to wymiana lizaka . Zostały również zmienione miejscami przeguby wewnętrzne celem wyeliminowania drgań podczas jazdy lecz bez rezultatu.
Zostało mi tylko ustawienie zbieżności, bo ściąga na prawo, ale jak z tymi drganiami nic w tym roku nie wymyślę to pomyślę o sprzedaży bo to żadna przyjemność z jazdy.
Do tego doszły mi stuknięcia, szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ( jakby był luz na napędzie czy w zawieszeniu ) oraz głuche puknięcia (okolice koła) przy pokonywaniu małych dziur najazdów,małych uskoków oraz przy delikatnym naciśnięciu hamulca lub przy puszczaniu sprzęgła (jazda przy małych prędkościach, bieg 1-2)
W tym temacie podejrzewam przegub wewnętrzny, tuleje wahacza przód i tył lub amortyzatory, może wszystko do kupy i coś na dodatek bo ten samochód to skarbonka bez dna

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 20:58 ]
No to wracam do tematu.
Stuki (głuche puknięcia) przy nierównościach były wywołane uszkodzonymi tulejami wahaczy przednich-wymiana tulei przednich i tylnych i po kłopocie.
Stuknięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu bez zmian (może trochę mniejsze uderzenia)-zabiegi w tym celu jakie wykonałem to wymiana lizaka . Zostały również zmienione miejscami przeguby wewnętrzne celem wyeliminowania drgań podczas jazdy lecz bez rezultatu.
Zostało mi tylko ustawienie zbieżności, bo ściąga na prawo, ale jak z tymi drganiami nic w tym roku nie wymyślę to pomyślę o sprzedaży bo to żadna przyjemność z jazdy.
Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h
rock4 pisze:Panowie, potrzebuję Waszych doświadczeń w tym temacie.
Wczoraj jedziemy rodzinką na wypad weekendowy i na prostej drodze przy prędkościach 80-100 km/h wyczuwam drgania kierownicy. Poniżej i powyżej tej prędkości żadnych drgań. Auto trzyma się drogi, nigdzie nie znosi.
Dzisiaj byłem na wyważeniu kół, wszystkie 4 wyważone (były i są) co do grama. Tarcze hamulcowe bez śladów korozji (wymieniane z początkiem tego roku).
Jedyne objawy które słyszę to przy jeździe po "kocich łbach" - są jakieś luzy w układzie kierowniczym, jednak miesiąc temu gdy byłem na przeglądzie okresowym wspominałem o tym gościowi z przeglądu, on jednak nic nie znalazł ani szarpaki mu nic nie pokazały.
Czy mieliście podobny problem w swoim Touraniku?
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
- lukasz22i
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
Mam to samo...po założeniu letnich w maju zaczęło się telepanie przy ok 120km/h nasilające się szczególnie przy przyśpieszaniu, u ciebie pomogło ponowne wyważenie? Też chyba to zrobię bo w zeszłym roku nic na tych letnich nie telepało, na wiosnę wywaliłem opony bo już była końcówka, kupiłem kpl. Uniroyali. Teraz jazda w trasie męczy...telepie kierownicą jak przy młocie udarowymMuti pisze:U mnie drgania są jak są żle wyważone koła..szczególnie mocne przy przyśpieszaniu kolo 120km/h ostatnio wyważyłem drugi raz,bo w pierwszej wulkanizacji chyba kiepsko wyważyli,bo w drugiej po 20-30gr było na kole i po problemie..

-
- Zaawansowany
- Posty: 457
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
- Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
- Imię:: TOMEK
- Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.
- lukasz22i
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h
Odkopię...udało ci się wyeliminować te wibracje? Ja dzisiaj wymieniłem końcówkę drążka lewą bo mechanik stwierdził luz, wracając od niego przegoniłem trochę auto autostradą i od 100km/h auto wpada wibracje przy przyśpieszaniu, jak popuszczę gaz to przestaje, jak docisnę to całe auto wpada w wibracje, telepie kierownicą, podłokietnik lata, tyle fotele telepią, nie idzie jechać. Jadąc do mechanika te wibracje były ledwo wyczuwalne choć były, pytanie czy mechanik coś zepsuł (co tu można zepsuć, to 15min roboty) czy wymiana końcówki i zniwelowanie luzu spowodowało że odzywają się inne usterki?!tomix pisze:mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.
Za miesiąc lecę na urlop, 1300km, w takich warunkach raczej nie będzie należał do udanych

- A-R-T-U-R
- Przeglądacz
- Posty: 130
- Rejestracja: sob lut 15, 2014 21:22
- Auto:: GOLF VI, 1.4 TSi, CAXA
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h
wyważałeś koła?? najprostsza i najtańsza metoda...
po ponownym wyważeniu kół u mnie ustąpiły drgania kierownicy gdy przyspieszałem od około 120-140 km...
wbrew pozorom dobre wyważenie to podstawa
po ponownym wyważeniu kół u mnie ustąpiły drgania kierownicy gdy przyspieszałem od około 120-140 km...
wbrew pozorom dobre wyważenie to podstawa