Touran a rdza!
- GioW
- Expert
- Posty: 1904
- Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
- Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: GDA / DDZ
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 91 razy
Odniosłem się do tej wypowiedzi...seba244 pisze:GioW, ale to nie moje auto, jaka moja decyzja?, nic nie uważam, tylko stwierdzam jak niektórzy kombinują, a ludzie to kupują.
A to że inni tak robią to widzę to na co dzień w robocieseba244 pisze:I tym sposobem będe naprawiał, naprawę pokaże w zdjęciach, ale jak będzie cieplejPiotr1979 pisze:Jest jeszcze wersja w Spray'u do większych powierzchni. Baza: 1 butla, Lakier bezbarwny kolejna butla, obie po 150 ml. Widziałem na Alle....


- Przemek_85
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ja w czarnej perle (LC9Z chyba) wymieniałem klapę tył bo miałem pordzewiałą (jak to w touranach) i kupiłem od kolegi z forum pod kolor, żeby nie pakować się w kolejne koszta i kolor pasował idealnie, zderzak tył miałem przytarty i lakiernik mi zacieniował i też różnicy nie było widać.
W poprzednim zaś aucie (golf) miałem ten sam kolor i wymieniałem błotniki przednie kupiłem w podkładzie i postanowiłem zaoszczędzić i sam na balkonie je pomalowałem sprayem, potem klar i polerka ręczna pastą G3 Farecla, efekt bardzo zadowalający, nawet klient, który kupił auto nie zauważył mojej pracy
Jestem oszczędny, ale i lubię EXperymentować
Dla tego jak ktoś ma "rękę" i trochę pojęcia o malowaniu to nawet sprayem można to dobrze zrobić
W poprzednim zaś aucie (golf) miałem ten sam kolor i wymieniałem błotniki przednie kupiłem w podkładzie i postanowiłem zaoszczędzić i sam na balkonie je pomalowałem sprayem, potem klar i polerka ręczna pastą G3 Farecla, efekt bardzo zadowalający, nawet klient, który kupił auto nie zauważył mojej pracy

Jestem oszczędny, ale i lubię EXperymentować

Dla tego jak ktoś ma "rękę" i trochę pojęcia o malowaniu to nawet sprayem można to dobrze zrobić

Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW
Nie mam już Tourana
Info na PW
Nie mam już Tourana

-
- Specjalista
- Posty: 608
- Rejestracja: pt sty 11, 2013 02:17
- Auto:: 1.6 TDI 2016r
- Imię:: Ludwik
- Lokalizacja: Oława/Brzeg Dolny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Wracając do tematu rdzy w Touranie.
Po cennych informacjach od was wszystkich myślę sobie,że skoro ten problem występuje w większości naszych aut to należy się zająć profilaktyką, czyli usunąć przyczynę faktu wychodzenia rdzy z pod lakieru, gdyż nie sądzę, że lakier jest do kitu, a dopiero potem skutkami
Kwiatki na lakierze to najczęściej już przeżarta blacha na wylot, choć nie zawsze.
Moje działania będą następujące.
Zdemontuję od środka wszystko co mi pozwoli zajrzeć do miejsc o których pisaliście wszyscy-tylna klapa.
Nie zaglądałem tam, ale może są zapchane odwadniacze, może coś innego utrzymuje tą wilgoć w środku.
Na pewno środki fabryczne nie dają radę, albo jest to przeoczenie producenta.
Następnie zakonserwuję te miejsca, jeżeli trzeba farbą, a następnie środkami do konserwacji profili wewnętrznych.
Kiedyś korzystałem z Fluidolu, ale jedyna jego wada to utrzymujący się dość długo dziwny zapach. Był to bardzo dobry środek do tych miejsc (moja Astra 95r w temacie przewodnim).
Po tych zabiegach można zająć się dopiero na zewnątrz auta utrzymaniem naszego lakieru w takim stanie, aby wilgoć była wypierana.
Reasumując. Usuwamy przyczynę, a potem skutki.

Dodam jeszcze, że warto te miejsca natłuścić z powodu skraplania się pary wodnej z powodu różnicy temperatur. O drożnych odwadniaczach już nie wspomnę.

Po cennych informacjach od was wszystkich myślę sobie,że skoro ten problem występuje w większości naszych aut to należy się zająć profilaktyką, czyli usunąć przyczynę faktu wychodzenia rdzy z pod lakieru, gdyż nie sądzę, że lakier jest do kitu, a dopiero potem skutkami

Kwiatki na lakierze to najczęściej już przeżarta blacha na wylot, choć nie zawsze.
Moje działania będą następujące.
Zdemontuję od środka wszystko co mi pozwoli zajrzeć do miejsc o których pisaliście wszyscy-tylna klapa.

Nie zaglądałem tam, ale może są zapchane odwadniacze, może coś innego utrzymuje tą wilgoć w środku.


Następnie zakonserwuję te miejsca, jeżeli trzeba farbą, a następnie środkami do konserwacji profili wewnętrznych.
Kiedyś korzystałem z Fluidolu, ale jedyna jego wada to utrzymujący się dość długo dziwny zapach. Był to bardzo dobry środek do tych miejsc (moja Astra 95r w temacie przewodnim).
Po tych zabiegach można zająć się dopiero na zewnątrz auta utrzymaniem naszego lakieru w takim stanie, aby wilgoć była wypierana.
Reasumując. Usuwamy przyczynę, a potem skutki.


Dodam jeszcze, że warto te miejsca natłuścić z powodu skraplania się pary wodnej z powodu różnicy temperatur. O drożnych odwadniaczach już nie wspomnę.

- adas110780
- Przeglądacz
- Posty: 105
- Rejestracja: pn maja 27, 2013 00:08
- Auto:: 1.9tdi, BKC, 2004
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: Gliwice / Ræge
- Podziękował: 12 razy
A tak wygląda to miejsce u mnie:
http://imageshack.us/a/img199/8092/oo3u.jpg
http://imageshack.us/a/img21/8508/zsid.jpg
Po usunięciu ziemi niezła kupka się uzbierała, teraz usunąć rdzę i zabezpieczyć.
http://imageshack.us/a/img199/8092/oo3u.jpg
http://imageshack.us/a/img21/8508/zsid.jpg
Po usunięciu ziemi niezła kupka się uzbierała, teraz usunąć rdzę i zabezpieczyć.
- max0107
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pt lip 19, 2013 15:37
- Auto:: Tiguan 2.0 TDI, 4Motion
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Drammen, NORGE
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Koledzy
Radzę przejrzeć spód Waszych Turaników bo naprawdę zagrożenie rdzą jest spore. Ja właśnie jestem po konserwacji całego spodu. Było sporo czyszczenia, demontowane nadkola, osłony pod spodem, zaślepki itp. Czyszczenie szczotką drucianą odkrywało kolejne rude miejsca
Po tym poszła farba podkładowa i dopiero BITEX. Zajęło mi to cały dzień ale myślę że zatrzymam na jakiś czas rudego.
Do profili zamkniętych stosowałem środek o nazwie BOLL - podobno dobry.
Tutaj mała fotorelacja:
https://plus.google.com/photos/11424452 ... 6923758625
Radzę przejrzeć spód Waszych Turaników bo naprawdę zagrożenie rdzą jest spore. Ja właśnie jestem po konserwacji całego spodu. Było sporo czyszczenia, demontowane nadkola, osłony pod spodem, zaślepki itp. Czyszczenie szczotką drucianą odkrywało kolejne rude miejsca

Po tym poszła farba podkładowa i dopiero BITEX. Zajęło mi to cały dzień ale myślę że zatrzymam na jakiś czas rudego.

Tutaj mała fotorelacja:
https://plus.google.com/photos/11424452 ... 6923758625