Posiadam Tourka 1.6FSI z 2004 roku od roku i na razie żadnych problemów z tym silnikiem nie miałem poza jednym... Padł mi czujnik NOX i potraktowałem go jak DPF w dieslach, nie wiem czy dobrze, czy źle, ale przynajmniej mam spokój.
1.6 FSI - fakty i mity
-
Sneer
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 07:46
- Auto:: Touran, 1.6FSI, 2004
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
SieMa
Posiadam Tourka 1.6FSI z 2004 roku od roku i na razie żadnych problemów z tym silnikiem nie miałem poza jednym... Padł mi czujnik NOX i potraktowałem go jak DPF w dieslach, nie wiem czy dobrze, czy źle, ale przynajmniej mam spokój.
Posiadam Tourka 1.6FSI z 2004 roku od roku i na razie żadnych problemów z tym silnikiem nie miałem poza jednym... Padł mi czujnik NOX i potraktowałem go jak DPF w dieslach, nie wiem czy dobrze, czy źle, ale przynajmniej mam spokój.
- DawidGDA
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr mar 22, 2017 12:52
- Auto:: Touran 1.6 FSI 2003
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
Ja jeździłem ponad rok z padniętym NOXem i nie zauważyłem różnicy. Pali się oczywiście check engine ...
-
Sneer
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 07:46
- Auto:: Touran, 1.6FSI, 2004
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
Mnie ta kontrolka irytowała. Poza tym jakby wyskoczyło coś nowego to bym o tym nie wiedział. Czujnik NOX wyciąłem, łatkę do kompa mi wgrali i teraz mi śmiga. Mechanik powiedział, żebym co jakiś czas mocniej nadepnął na gaz to NOX się sam wypali i bez czujnika.
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
Zalety:
1. Mniejsze spalanie niż u tradycyjnych konstrukcji. Jadąc w trasie do 90km/h można zejść poniżej 6l.
Moje średnie spalanie, trasa, miasto (codziennie do przedszkola) jak w podpisie ok 7,3l.
2. Cicha praca silnika (pamiętam zachwyt kilku osób na zlocie 2 lata temu):)
3. Brak dwumasy.
4. Brak problemów z zamarzającą ropą zimą..
5. Coś jeszcze by się znalazło.
20 lat jeżdżę różnymi autami i jeszcze mi ropa nie zamarzła trzeba dbać o filtry i tankować dobre paliwo
1. Mniejsze spalanie niż u tradycyjnych konstrukcji. Jadąc w trasie do 90km/h można zejść poniżej 6l.
Moje średnie spalanie, trasa, miasto (codziennie do przedszkola) jak w podpisie ok 7,3l.
2. Cicha praca silnika (pamiętam zachwyt kilku osób na zlocie 2 lata temu):)
3. Brak dwumasy.
4. Brak problemów z zamarzającą ropą zimą..
5. Coś jeszcze by się znalazło.
20 lat jeżdżę różnymi autami i jeszcze mi ropa nie zamarzła trzeba dbać o filtry i tankować dobre paliwo
-
sauter
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: pn sty 13, 2014 22:04
- Auto:: 1.6FSI Highline 2004
- Imię:: Piotr
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
Miał ktoś taki przypadek,że po wyciagnieciu zaworu zwrotnego tego w filtrze oleju i ponownym zamontowaniu olej nie przepływał przez filtr?
- aszerek
- Początkujący
- Posty: 22
- Rejestracja: pn paź 28, 2019 12:21
- Auto:: 1T1, 1.9 TDI BKC, 2005 r.
- Imię:: Arek
- Lokalizacja: GTC / GST
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 1.6 FSI - fakty i mity
Mi się to ani razu nie zdarzyło przy wymianie oleju i wymianie wkładu. Może coś uszkodziłeś ? Jak co to mam cały ten element, sprawny, ori vw z prywatnego auta.