Zdecydowanie podłącz się u kogoś i zobacz co z piecem bo koszt naprawy może być podobny, a zysk pewnie większy
A może się tylko od jakiś błędów piec przyblokował?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze
gibek73 pisze:okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze
teraz pytanie:
prawidłowo czy nie ?
mimo wszysko skan zrobię
myśle, że nie jest źle... napewno dogrzewacz Ci chodzi bo w takim czasie napewno bez dogrzewacza temperatura by sie nie ruszyła...
Tylko jeszcze gibek by musiał napisać jaka była temp. na zewnątrz. Bo jak powyżej 5 to się dogrzewacz jeszcze nie załączył.
no i nie napisal czy miał wyłaczony "ECON"
halo halo!!
To dogrzewacz działa w innych trybach niż ECON?
Ja do pracy mam ok. 6 km. jak dojadę do pracy to temp. jest. ok 45-50 stopni (czasem więcej w zależności od korków), ale ciepło z nawiewów leci dość szybko-w połowie drogi, ale ciągle jeżdżę na ECONie czyli bez dogrzewacza?
Oświećcie mnie jak nalezy jeździć w zimie czy AUTO czy NORMAL (bez ECON)
Dogrzewacz będzie działał w zależności od temeratury zewnętrznej a nie ustawień na panelu. Generalnie ECON bierze temperaturę z ogrzanego silnika. AUTO to "trzymanie" zadanych parametrów temperatury zmienia się moc nawiewu w zależności o warunków temperaturowych w kabinie. NORMAL to klima więc będzie Ci dodatkowo osuszać od razu powietrze.
NP. przy włączeniu nawiewu na szybę od razu wyłącza się ECON żeby jak najszybciej odparować szybę.
W zimie, tak jak cały rok, używasz tego co w danej chwili jest Ci potrzebne.
Kurcze byłem przekonany, że dogrzewacz załącza się automatycznie bez znaczenia czy ECON jest włączony czy nie. Ogrzewanie postojowe nie działa na ECON to się zgodzę.
● Temperatura płynu chłodzącego: t < 69 C
● Temperatura zewnętrzna: t < 5 C
● Zacisk 15 (zapłon): ZAŁ
● Liczba obrotów silnika: n > 300 /min
● Wybór temperatury: nie na „zimno” i nienaciśnięty
przycisk ECON
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Instalacja elektryczna samochodu: układ
zarządzania obciążeniem nieaktywny
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
Warunki wyłączania
● Dogrzewacz: liczba obrotów silnika n < 300 /min
● Wprowadzenia do pamięci usterek: zapisy
powodujące zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
U < 11,3 V dla więcej niż 250 sekund
● Instalacja elektryczna samochodu: uaktywniony
układ zarządzania obciążeniem
● Wyłączenie sygnału zderzenia: występowanie
sygnału zderzenia ze sterownika poduszki
bezpieczeństwa
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: uwzględniany jest
tylko przed uruchomieniem (jeśli jest mniej niż 7 l
rezerwy paliwa)
● Dogrzewacz: zadana temperatura na „zimno” lub
naciśnięty przycisk ECON
● Ogrzewanie postojowe: upłynął zaprogramowany
czas, wyłączenie ręczne lub osiągnięty
maksymalny czas pracy – po 60 minutach
Ogrzewanie postojowe
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
brak występowania za niskiego napięcia
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
chyba przestane się tym martwić, ale skan na pewno z peterb zrobie
wydaje mi się że jest prawidłowo, i faktycznie nie dusze go na zimnym, żeby "rozgrzać" szybciej silnik