Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

A sprawdze przy skręcaniu , bo dotąd to tylko wsłuchiwałem się w to tylko na prostej
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

collega pisze:U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
Dzięki ciekawa sugestia . Sprawdzimy .

A propos skrętów - nie zmienia sie dźwiek - a faktycznie występuje to klapanie przy pewnej prędkości .
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Lucky_Luck »

U mnie były dwie "usterki":
1. Drgania podczas przyśpieszania = przegub wewnętrzny ... po wymianie było ok ALE patrz punkt 2.
2. Pozostał głuchy rytmiczny stuk, dokładnie przy pewnej prędkości tylko podczas przyspieszania = przegub zewnętrzny

Dodam tylko, że żaden z ogólno-stosowanych testów nie wykazał uszkodzenia przegubu zewnętrznego a testowało (w sumie) 3 mechaników + ja... nie wierzyłem podobnie jak mechanik, że to przegub a jednak.
Może coś pomoże ...

Pozdrawiam
TOFIK_wlkp
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
Imię:: Sławek
Lokalizacja: Września

Post autor: TOFIK_wlkp »

dołączę się do tematu, u mnie również były takie drgania, wyważania u pseudo wulkanizatorów nic nie pomagało aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył, od tego czasu problem z biciem kół od 100-120km/h zniknął
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

TOFIK_wlkp pisze:aż w końcu trafiłem do cudotwórcy który wypuścił powietrze z koła i obrócił je ma feldze (o kilka cm przesunął) no i na nowo wyważył,
to nie cudotwórca tylk onormalnie myslacy wulkanizator ;) jezeli widać, że traba juz zakałdac odważniki w wielkości powyżej 50g to znaczy, że coś nie halo... często włąsnie pomaga przesunięcie opony na feldze o 180 stopni...
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

collega pisze:U mnie w sharanie wlasnie taki dzwiek pojawil sie gdy stracilem smar w oslonie przegubu wewnetrznego co skutkowalo wlasnie wibracjami przy predkosci 100-120
U mnie dokładnie to samo było!
Ale wariował od 80- tki.
Brak smary i wytłuczony przegub- regeneracja 3oo.oo zł...
:? :/ :|
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Ja mam to samo (wibracje na kierownicy i całej budy oraz dudnienie, pomiędzy 80-100km/h no i na wstecznym mało się nie rozleci,aż cały tył łącznie z klapą bagażnika drży) i od roku i żaden specjalista nie potrafi zdiagnozować usterki, a raczej boją się z nie wiedzy cokolwiek robić bo poniosą koszty jak wymienią część która nie przyniesie żądanego efektu.
Do tego doszły mi stuknięcia, szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ( jakby był luz na napędzie czy w zawieszeniu ) oraz głuche puknięcia (okolice koła) przy pokonywaniu małych dziur najazdów,małych uskoków oraz przy delikatnym naciśnięciu hamulca lub przy puszczaniu sprzęgła (jazda przy małych prędkościach, bieg 1-2)
W tym temacie podejrzewam przegub wewnętrzny, tuleje wahacza przód i tył lub amortyzatory, może wszystko do kupy i coś na dodatek bo ten samochód to skarbonka bez dna :?

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 20:58 ]
No to wracam do tematu.
Stuki (głuche puknięcia) przy nierównościach były wywołane uszkodzonymi tulejami wahaczy przednich-wymiana tulei przednich i tylnych i po kłopocie.
Stuknięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu bez zmian (może trochę mniejsze uderzenia)-zabiegi w tym celu jakie wykonałem to wymiana lizaka . Zostały również zmienione miejscami przeguby wewnętrzne celem wyeliminowania drgań podczas jazdy lecz bez rezultatu.
Zostało mi tylko ustawienie zbieżności, bo ściąga na prawo, ale jak z tymi drganiami nic w tym roku nie wymyślę to pomyślę o sprzedaży bo to żadna przyjemność z jazdy.
Awatar użytkownika
Tomasz79
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 20, 2012 21:24
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Tuchola

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

Post autor: Tomasz79 »

rock4 pisze:Panowie, potrzebuję Waszych doświadczeń w tym temacie.
Wczoraj jedziemy rodzinką na wypad weekendowy i na prostej drodze przy prędkościach 80-100 km/h wyczuwam drgania kierownicy. Poniżej i powyżej tej prędkości żadnych drgań. Auto trzyma się drogi, nigdzie nie znosi.
Dzisiaj byłem na wyważeniu kół, wszystkie 4 wyważone (były i są) co do grama. Tarcze hamulcowe bez śladów korozji (wymieniane z początkiem tego roku).
Jedyne objawy które słyszę to przy jeździe po "kocich łbach" - są jakieś luzy w układzie kierowniczym, jednak miesiąc temu gdy byłem na przeglądzie okresowym wspominałem o tym gościowi z przeglądu, on jednak nic nie znalazł ani szarpaki mu nic nie pokazały.
Czy mieliście podobny problem w swoim Touraniku?
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Post autor: piotrekfire »

zibi1961 pisze:Drgania przy przyspieszaniu powodował u mnie przegub wewnętrzny.
Dokładnie u mnie to samo. Jak auto przy prędkości przejedzie przez delikatną "hopkę" i lekko odciąży się przednie zawieszenie to słychać detikatne "turkotanie" przegubu wewnętrznego.
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

Muti pisze:U mnie drgania są jak są żle wyważone koła..szczególnie mocne przy przyśpieszaniu kolo 120km/h ostatnio wyważyłem drugi raz,bo w pierwszej wulkanizacji chyba kiepsko wyważyli,bo w drugiej po 20-30gr było na kole i po problemie.. :roll:
Mam to samo...po założeniu letnich w maju zaczęło się telepanie przy ok 120km/h nasilające się szczególnie przy przyśpieszaniu, u ciebie pomogło ponowne wyważenie? Też chyba to zrobię bo w zeszłym roku nic na tych letnich nie telepało, na wiosnę wywaliłem opony bo już była końcówka, kupiłem kpl. Uniroyali. Teraz jazda w trasie męczy...telepie kierownicą jak przy młocie udarowym ;) Pewnie "Ryśki" z warsztatu zrobiły to na szybko i teraz jest jak jest...
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

lukasz22i, myślę że pomoże ;) U mnie zawsze pomaga :D
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: tomix »

mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

Post autor: lukasz22i »

tomix pisze:mnie tez to dopadlo, ale zaczne od przegubow wewnetrznych , troche zabawy jest ale po wyciagnieciu mozna sprawdzic jak pracuja. U mnie na pewo mozna wykluczyc kola, tuleje. od 80 juz czuc,90 troche ustaje,a od 100 do 120 to cala buda lata,tylnie siedzenia, podlokietnik to malo co nie odleci, powyzej 120 troche ustaje, a od 140 to mam wrazenie ze turanisko sie rozleci.
Odkopię...udało ci się wyeliminować te wibracje? Ja dzisiaj wymieniłem końcówkę drążka lewą bo mechanik stwierdził luz, wracając od niego przegoniłem trochę auto autostradą i od 100km/h auto wpada wibracje przy przyśpieszaniu, jak popuszczę gaz to przestaje, jak docisnę to całe auto wpada w wibracje, telepie kierownicą, podłokietnik lata, tyle fotele telepią, nie idzie jechać. Jadąc do mechanika te wibracje były ledwo wyczuwalne choć były, pytanie czy mechanik coś zepsuł (co tu można zepsuć, to 15min roboty) czy wymiana końcówki i zniwelowanie luzu spowodowało że odzywają się inne usterki?!

Za miesiąc lecę na urlop, 1300km, w takich warunkach raczej nie będzie należał do udanych :roll:
Awatar użytkownika
A-R-T-U-R
Przeglądacz
Posty: 130
Rejestracja: sob lut 15, 2014 21:22
Auto:: GOLF VI, 1.4 TSi, CAXA
Imię:: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

Post autor: A-R-T-U-R »

wyważałeś koła?? najprostsza i najtańsza metoda...

po ponownym wyważeniu kół u mnie ustąpiły drgania kierownicy gdy przyspieszałem od około 120-140 km...
wbrew pozorom dobre wyważenie to podstawa
pozdrawiam,
Artur
Był mk5 TDI jest mk6 TSI
moja Golfina MKVI
ODPOWIEDZ