
czyszczenie nagrzewnicy poprzez założone rury od strony silnika i płukanie kretem,kamykiem,i odkamieniaczem w płynie było takich prób 3x mnóstwo chemi nic nie jest w stanie rozczelnić lub uszkodzić aluminium to mit!

ogrzewanie z braku po tych zabiegach wróciło do ok 60% możliwości lecz dalej zima w środku
nast niedziała pompka obiegowa elektryczna v55 to nic !bo przy 1500 tyś obr podstawowa daje rade jak i w czasie jazdy,tzn że niedział ogrzewanie bo pompka do wymiany TO MIT!
webasto niedziała

podsumowując uszkodzona pompka,webasto nie sa przyczyna słabego ogrzewania TYLKO ZWYCZAJNIE NAGRZEWNICA DO WYMIANY!obojetnie co pisza i tak tym sie konczy i nast sprawa w wtouranie wymienia sie bez sciagania deski zrobiłem to sam



a więc kupujemy nagrzewnice np nrf za 120zł i do dzieła sciagamy gorną czesc tunelu srodkowego ok 6 srub odkrecamy pokrywę nagrzewnicy przyczym trzeba wypiąć czujnik stop-u oraz zdjąć siłowo tunel do ogrzewania nóg po stronie kierowcu nietrzeba go odkrecaćodchylic i wcisnąć wyrzej poczy odkręcamy opaski łączące rurki aluminiowe i nagrzewnicę wysunąć je to tyłu trochę ciezko poszko pomogłem małym młotkiem udezająć w kolanko rurki wyciągamy starą nagrzewnice odchylając plastik deski i wkladamy nową najgorsze przed nami założyc nowe uszczelki i spowrotem scisnac rurki z znagrzewnica meczylem sie 2 godz i wkoncu na starych usczelkach sie udało bo dobre były to cała prawnda o słabym ogrzewaniu w touranie 1,9 tdi bkc dsg z 2004 r.pozdrawiam
-- Śr gru 26, 2018 13:38 --
Sorki za błędy szybko pisałem i mam kaca
