Problem z silnikiem 1,9 tdi

Emil 34
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 29, 2021 17:42
Auto:: vw touran 1,9 tdi 2009
Imię:: Emil
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Problem z silnikiem 1,9 tdi

Post autor: Emil 34 »

Pozdrawiam !!! jako nowy forumowicz mam od razu problem -- mam touranka trzy lata nie sprawiał żdnych problemów ma przebieg prawie 250 tysiecy --a od jakiegoś czasu jak np. pod górkę mocno dodam gazu zapala się żóta spirala i auto traci moc ---jak wyłączę zapłon i od nowa odpalę kontrolka gaśnie i jedzie poprawnie i tak wiele razy ----kolega podłączył mi jakiś komputerek i pokazało 1 błąd ---jest tak na ekranie -000665 Boost Pressure Regulation sp ---jak go wykasował to po zapaleniu spirali w zegarze znowu błąd wraca i tak wiele razy ---auto niema DPF --poproszę o podpowiedz czy to groźne dla silnika - generalnie da się jeździć ale jest to wyłączanie mocy trochę 'upierdliwe"---co może być przyczyną i do jakiego fachowca się udać? --elektronika? --od turbin ? --pozdrawiam !!
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem z silnikiem 1,9 tdi

Post autor: wesol »

jazdzij tak dalej to turbo odfrunie. poza tym temat od bledow jest i nie zaklada sie nowych. regulamin sie klania.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Problem z silnikiem 1,9 tdi

Post autor: swimmer »

Kolego, kasowanie błędu to nie jest naprawa samochodu. Błąd po coś wyskakuje. Wyskakuje żeby dać Ci znać że coś nie halo jest z ciśnieniem doładowania i odcina moc bo nie trzyma zadanych parametrów co może skończyć się poważniejszą awarią. To tak jakbyś powiedział - nie ma oleju w silniku, ale wyłączyłem kontrolkę i czy mogę dalej jechać.

Druga rzecz, naucz się szukać informacji na forum, bo akurat ten temat jest opisany tutaj:
viewtopic.php?f=50&t=13260
a kolejne podpowiedzi znajdziesz tutaj:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665

I na koniec raz jeszcze - > błąd to tylko błąd, a może on być wynikiem wielu czynników które trzeba umieć namierzyć, czy to po innych błędach, czy to po logowaniu silnika, czy to po przejrzeniu komory silnika.
ODPOWIEDZ