Witam.
Dopadł mnie w Caddym dosyć dziwny problem.
Najpierw miałem wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i chowający się płyn, wymiana korka pomogła.
Dzisiaj po ostrzejszej jeździe w mieście temp. na zegarach skoczyła do ok. 120st. więc zgasiłem auto i biegiem po komputer. Dodam, że wywaliło trochę płynu przez korek.
Podłaczyłem VCDS - silnik i bloki pomiarowe 94, 27 (czyli temperatura cieczy, oleju, i płynu na wyjściu chłodnicy).
Autko ponownie pocisnąłem i okazuję się, że płyn dochodzi nawet do 120st a olej 107-120. Co do oleju to będzie raczej norma ale czepię się płynu.
Co dziwne pomimo, że temperatura w silniku była 93-94st. to temperatura w chłodnicy oscylowała w granicach 25st. Szybki wyjazd na trasę i temperatura w chłodnicy dopiero zaczęła rosnąć. Czy możliwe, że termostat tak późno zareagował? Wymieniony na nowy jakieś 5tyś. temu., a może dopiero się odpowietrzył porządnie?
Druga sprawa to jak szybko u Was idzie temperatura w blokach pomiarowych do góry? Jadąc spokojnie mam 90st. ale wystarczy, że z 2-3 razy depnę do 4tyś obrotów i już mam 93-94st. Czy u Was też tak jest? Może uszczelka pod głowicą już gdzieś nie trzyma? Jaka u Was jest temperatura (nie wskaźnik) podczas normalnej jazdy?
Z góry dzięki
Grzeje się przy ostrzejszej jeździe.
-
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Grzeje się przy ostrzejszej jeździe.
moim zdaniem zacina się termostat
co do temp 120C to przecież przy 102C załancza się wentylator na chłodnicy
i do tego wskazuje ci 25C na wyjściu chłodnicy.
wiec zsumując to wychodzi termostat.
Lub uszkodozny czujnik temperatóry który daje info o zadziałaniu wentylatorów. Najlepiei trzeba było sprawdzić palcem chłodnicy lub dotknąć dwóch węży od chłodnicy czy oba są gorące.
co do temp 120C to przecież przy 102C załancza się wentylator na chłodnicy
i do tego wskazuje ci 25C na wyjściu chłodnicy.
wiec zsumując to wychodzi termostat.
Lub uszkodozny czujnik temperatóry który daje info o zadziałaniu wentylatorów. Najlepiei trzeba było sprawdzić palcem chłodnicy lub dotknąć dwóch węży od chłodnicy czy oba są gorące.
-
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Grzeje się przy ostrzejszej jeździe.
Wentylatory załączają się już przy 90st. ale gdzieś na 20-30% mocy. Jak miałem 120 to już dawały na 80-90% - przynajmniej tak wskazywał VCDS.
Z tego co wiem to jeden wąż był gorący(tak mówił mechanik)drugi zimny. Czyli trzeba zmienić jeszcze raz termostat.
Co do temperatury w chłodnicy to nie jest tak, że powyżej 75st. termostat powoli otwiera duży obieg i chłodnica powinna dostawać ciepły płyn? Proszę poprawić jeśli źle myślę.
Dzięki za pomoc.
Z tego co wiem to jeden wąż był gorący(tak mówił mechanik)drugi zimny. Czyli trzeba zmienić jeszcze raz termostat.
Co do temperatury w chłodnicy to nie jest tak, że powyżej 75st. termostat powoli otwiera duży obieg i chłodnica powinna dostawać ciepły płyn? Proszę poprawić jeśli źle myślę.
Dzięki za pomoc.
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
-
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Grzeje się przy ostrzejszej jeździe.
Problem rozwiązany. Przy wymianie termostatu dolali za dużo wody do koncentratu. Tym samym miałem prawie sama wodę i termostat raz się otwierał a raz nie.
Wymieniony cały płyn na nowy i teraz 94-95 stopni to jak ostro jadę.
Dla potomnych - w blokach pomiarowych 64 i 29 przy temperaturze w silniku ok. 92 stopnie termostat automatycznie puszcza wodę na chłodnice i wyraźnie widać jak wylot z chłodnicy idzie do góry.
Gdy ktoś chciał to można w ten sposób elegancko sprawdzić działanie termostatu.
Temat do zamknięcia.
Wymieniony cały płyn na nowy i teraz 94-95 stopni to jak ostro jadę.
Dla potomnych - w blokach pomiarowych 64 i 29 przy temperaturze w silniku ok. 92 stopnie termostat automatycznie puszcza wodę na chłodnice i wyraźnie widać jak wylot z chłodnicy idzie do góry.
Gdy ktoś chciał to można w ten sposób elegancko sprawdzić działanie termostatu.
Temat do zamknięcia.