hmm... na prawach fizyki mało się znam, ale... jak wygląda sytuacja latem, temp. wzrasta do 35'C, czy wtedy mamy 0,2 bara więcej niż napompowaliśmy przy temp 20'C?borge pisze:prawami fizyki ; )
dmuchasz w garazu ; ) np. 2 bary przy 20'C, na zewnatrz przy 0'C masz juz tylko 1,8 bara,
przy -10'C zostaje 1,7 bara, przy -20'C 1,6 bara co daje spadek o ok. 20% od zalecanego przez producenta
pozdrawiam
ciśnienie w oponach
- rock4
- Specjalista
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
- Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
- Kontakt:
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
nie wiem jakie dokładnie są zależności w %, ale czym wieksza temperatura na dworze lub inaczej... czym wyższa temperatura opony to wzrasta w niej ciśnienie... wybierając się w daleką trasę autostradą i jadąc z duzymi predkościami nalezy upuścić jakis % powietrza, bo ono i tak wzrośnie... tak samo jak kolega wczesniej napisał ze lepiej w zime jest wiecej pompować jak panuja nizsze temperatury...
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Panowie, bez przesadyzmu
Jak sobie raz na 2 tyg po zatankowaniu sprawdzimy cisnienie w oponach to moim skromnym zdaniewm wystarczy... Bo jak nie to dojdzie do tego ze wyjezdzajac rano bedziemy dopompowywac bo chłodno w południe cieplej to upuscimy i wieczorem znowu chłodniej....
I tak w kółko paranoja 



1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- rock4
- Specjalista
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
- Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
- Kontakt:
Ja tam badam codziennie... organoleptycznie, wykorzystując przy tym zmysł wzrokuPankrowka pisze:Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...

A tak na poważnie, to przy zmianie ogrumienia z letniego na zimowe (i na odwrót), no i w trakcie sezonu 1 czy 2 - u mnie to wystarcza.
- borge
- Przeglądacz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
- Auto:: Nissan X-Trail
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Lodz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ciekawy jestem jakie wartosci roznic obserwujesz sprawdzajac cisnienie w oponach 4x w roku?Pankrowka pisze:Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...
ja staram sie sprawdzic przynajmniej 1x w miesiacu i to zawsze na tej samej stacji diagnostycznej,
na tym samym urzadzeniu, poniewaz nauczony doswiadczeniem wiem ze co stacja, co manometr - to inne wskazanie : /
nalezaloby znac temperature powietrza w oponie : ) chyba tylko jazda w stylu F1 podnioslaby temperaturerock4 pisze:po przejechaniu parunastu km opona nagrzewa się, a tym samym przy -20C na dworze nie ma -20C w oponie, tylko więcej... co wtedy?
na tyle, zeby trzeba zaczac sie tym martwic, pewnie jak we wszystkim nalezy zachowac zdrowy rozsadek : )
wieksze zuzycie paliwa przy niskim cisnieniu w oponie to znana prawda i o ile bylbym w stanie zaakceptowac
taki stan rzeczy to zdecydowanie zal mi przyspieszonego zuzycia samej opony wtedy kiedy cisnienie jest
inne, niz zalecane przez producenta
pozdrawiam
-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: ciśnienie w oponach
Wracając do tematu ile powinno się ładować powietrza w opony 225/45/18 ? Dodam że mam Run Flaty 
