ciśnienie w oponach

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

borge pisze:prawami fizyki ; )
dmuchasz w garazu ; ) np. 2 bary przy 20'C, na zewnatrz przy 0'C masz juz tylko 1,8 bara,
przy -10'C zostaje 1,7 bara, przy -20'C 1,6 bara co daje spadek o ok. 20% od zalecanego przez producenta

pozdrawiam
hmm... na prawach fizyki mało się znam, ale... jak wygląda sytuacja latem, temp. wzrasta do 35'C, czy wtedy mamy 0,2 bara więcej niż napompowaliśmy przy temp 20'C?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

nie wiem jakie dokładnie są zależności w %, ale czym wieksza temperatura na dworze lub inaczej... czym wyższa temperatura opony to wzrasta w niej ciśnienie... wybierając się w daleką trasę autostradą i jadąc z duzymi predkościami nalezy upuścić jakis % powietrza, bo ono i tak wzrośnie... tak samo jak kolega wczesniej napisał ze lepiej w zime jest wiecej pompować jak panuja nizsze temperatury...
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

@Dodi: to jak się mają rady wszystkich "szpeców": "przed dłuższą trasą sprawdź i dopompuj powietrze w kołach" - takich rad mnóstwo we wszystkich magazynach samochodowych przed sezonem wakacyjnym. Wtedy wszyscy idą, sprawdzają i pompują tyle ile np. na wlepie z klapki baku paliwa...
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Panowie, bez przesadyzmu :!: Jak sobie raz na 2 tyg po zatankowaniu sprawdzimy cisnienie w oponach to moim skromnym zdaniewm wystarczy... Bo jak nie to dojdzie do tego ze wyjezdzajac rano bedziemy dopompowywac bo chłodno w południe cieplej to upuscimy i wieczorem znowu chłodniej.... :hahaha: I tak w kółko paranoja :shock:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Pankrowka
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: pn cze 06, 2011 21:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Pankrowka »

Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Pankrowka pisze:Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...
ja raz w miesiącu napewno... te 2 tyg to dla tych co by chcieli 3 razy dzienie przy skokach temp. :hahaha:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Pankrowka pisze:Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...
Ja tam badam codziennie... organoleptycznie, wykorzystując przy tym zmysł wzroku ;)
A tak na poważnie, to przy zmianie ogrumienia z letniego na zimowe (i na odwrót), no i w trakcie sezonu 1 czy 2 - u mnie to wystarcza.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

No tak organoleptycznie... to ja czasami wykozystuje jeszcze prawa noge...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

Panowie , czy napompowanie kół azotem nie załatwi sprawy z różnicą ciśnienia i temperatury ... ;)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

piurko2 pisze:Panowie , czy napompowanie kół azotem nie załatwi sprawy z różnicą ciśnienia i temperatury ... ;)
znajomy oponiarz mówił mi, że to tylko ( chłit :mrgreen: ) marketingowy...
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

piurko2 pisze:Panowie , czy napompowanie kół azotem nie załatwi sprawy z różnicą ciśnienia i temperatury ... ;)
sprawdz procentowa zawartość azory w powietrzu.. takim naszym zwyklym.. azotu jest okolo 79% chcesz wiecej? :roll:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

...No ja się na tym nie znam.... :P ale brak 21% , czyli 20 % różnicy w ciśnieniu opisywanej powyżej ;)
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Jechałem sobie wczoraj samochodem i rozmyślałem o tej sytuacji z ciśnieniem w niskich i wysokich temp. Moje pytanie do specjalistów: po przejechaniu parunastu km opona nagrzewa się, a tym samym przy -20C na dworze nie ma -20C w oponie, tylko więcej... co wtedy?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
borge
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
Auto:: Nissan X-Trail
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: borge »

Pankrowka pisze:Sprawdzacie co 2 tygodnie ciśnienie w oponach?? Ja sprawdzam chyba 4 razy w roku...
ciekawy jestem jakie wartosci roznic obserwujesz sprawdzajac cisnienie w oponach 4x w roku?
ja staram sie sprawdzic przynajmniej 1x w miesiacu i to zawsze na tej samej stacji diagnostycznej,
na tym samym urzadzeniu, poniewaz nauczony doswiadczeniem wiem ze co stacja, co manometr - to inne wskazanie : /
rock4 pisze:po przejechaniu parunastu km opona nagrzewa się, a tym samym przy -20C na dworze nie ma -20C w oponie, tylko więcej... co wtedy?
nalezaloby znac temperature powietrza w oponie : ) chyba tylko jazda w stylu F1 podnioslaby temperature
na tyle, zeby trzeba zaczac sie tym martwic, pewnie jak we wszystkim nalezy zachowac zdrowy rozsadek : )
wieksze zuzycie paliwa przy niskim cisnieniu w oponie to znana prawda i o ile bylbym w stanie zaakceptowac
taki stan rzeczy to zdecydowanie zal mi przyspieszonego zuzycia samej opony wtedy kiedy cisnienie jest
inne, niz zalecane przez producenta

pozdrawiam
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: ciśnienie w oponach

Post autor: Damian15 »

Wracając do tematu ile powinno się ładować powietrza w opony 225/45/18 ? Dodam że mam Run Flaty :piwo:
ODPOWIEDZ