Czujnik ciśnienia doładowania - G31
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
kobe dzięki wielkie za podesłanie tematu z leonem, tylko u mnie żeby wywaliło błędy muszę jechać i przekroczyć 2000 obrotów, na postoju mogę gazować nawet do oporu (autko stoi) i błędy się nie pokazują.
Moim zdaniem u mnie to raczej nie wiązka bo wywala w tym samym miejscu, czyli po przekroczeniu 2000 obrotów i wciśnięciu bardziej gazu, jak by kabel nie raz nie łączył błędy by wyskakiwały różnie (czytaj raz szybciej raz później przy jeździe)
Na wiosnę jak będzie cieplej zrobię całą wiązki i podłącze czujnik wprost do ECU.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						Moim zdaniem u mnie to raczej nie wiązka bo wywala w tym samym miejscu, czyli po przekroczeniu 2000 obrotów i wciśnięciu bardziej gazu, jak by kabel nie raz nie łączył błędy by wyskakiwały różnie (czytaj raz szybciej raz później przy jeździe)
Na wiosnę jak będzie cieplej zrobię całą wiązki i podłącze czujnik wprost do ECU.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam. A ja panowie jak Jeżu obstawiam na geometrię turbinki - ewentualnie gruszka sterująca lagą kierownic
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł
			
			
									
						Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
[quote="piotrekfire"]Witam. A ja panowie jak Jeżu obstawiam na geometrię turbinki - ewentualnie gruszka sterująca lagą kierownic
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł[/quote....... wypadało by sprawdzić turbinkę tym bardziej ze ten problem występuje dość często nawet jak się ma ciężka nogę i robi dłuższe trasy
			
			
									
						Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł[/quote....... wypadało by sprawdzić turbinkę tym bardziej ze ten problem występuje dość często nawet jak się ma ciężka nogę i robi dłuższe trasy
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Ja też stawiam że to turbina i będzie oddana do regeneracji, ale jeszcze muszę troszeczkę poczekać. Mój mechanik wyregulował mi jakiś tam zawór na turbinie i błąd wywala trochę później a więc w mieście da się jeździć i nie wywala prawie wcale błędów (oczywiście jazda spokojna i tak maks to 2000 obrotów).
Na wiosnę szykuje się na małą akcję serwisową, wstawiam autko do swojego mechanika na kilka, kilkanaście dni (czytaj wymiany kilku części mechanicznych i regeneracja turbiny).
A więc zobaczymy czy objaw ustąpi po regeneracji turbo.
Jeszcze raz dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						Na wiosnę szykuje się na małą akcję serwisową, wstawiam autko do swojego mechanika na kilka, kilkanaście dni (czytaj wymiany kilku części mechanicznych i regeneracja turbiny).
A więc zobaczymy czy objaw ustąpi po regeneracji turbo.
Jeszcze raz dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Tylko niech mechanik nie zapomni przy montażu turbiny przywrócić jej prawidłowe nastawy bo to co zrobił to nie regulacja tylko rozregulowanie właściwego położenia zaworu.
			
			
									
						Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
			
						Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
JacaTouran mój mechanik mówił mi że jeżeli turbina pójdzie do regeneracji to tam po naprawie wyregulują ten zawór.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Oby , bo z reguły mówią jedno a realia inne. Dopilnuj tego bo potem bez rolek siężko będzie to dobrze wyregulować.
			
			
									
						Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
			
						Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
JacaTouran dzięki za informację, a więc przy oddawaniu turbiny poproszę o zanotowanie, że mają ustawić również zawór.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Ostatnio miałem ten sam problem :
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 5644
Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: VWZ7Z0D9278253
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E8FA48012B8BAEBEF-8023
Znaleziono 1 błąd:
16497 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42)
P0113 - 000 - sygnał za wysoki
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 32.0 Nm
Prędkość: 43.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.21 V
Temperatura: 64.8*C
Temperatura: 52.2*C
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Po skasowaniu VSDS zniknęło ale tylko na parę dni i ponownie się zaświeciło.
pojechałem do znajomego do VW powiedział , że to nie czujnik G42 tylko te modele tak mają . I wiele innych . Więc pokazał mi gdzie jest problem. Wykręcił filtr powietrza z obudową. i rurkami . Rozbebeszył nożykiem całą instalacje od akumulatora do czujnika G42 . Pokazał jak VW zabezpiecza instalacje w niektórych miejscach taśmą izolacyjną ale i tak nawet tam była poprzecierana. A tam gdzie była w plastikowych ruskach bez izolacji to taka poprzecierana od plastiku w niektórych miejscach . Pokazał mi ze jest jeszcze wiele innych miejsc nie widocznych jak pociągał w mieszkach za kable od czujnika z zewnątrz wyglądały OK a w środku się urywały . Taki chłam , ze nie do wiary. Nawet w miejscach gdzie były w rurce przyczepione zaciskanymi wieszaczkami ściśnięte były tam tez przewody i (Zwarcie). Trochę roboty było z łączeniem na szybkozłączki i potem zabezpieczeniem ,żeby ponownie tak się nie stało. Czego nie zrobił VW.
A najszybciej się przeciera G42 - bo jest spleciony razem brązowy z żółtym
Potem G31 liliowy i szaro czarny
			
							
			
									
						Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 5644
Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: VWZ7Z0D9278253
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E8FA48012B8BAEBEF-8023
Znaleziono 1 błąd:
16497 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42)
P0113 - 000 - sygnał za wysoki
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 32.0 Nm
Prędkość: 43.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.21 V
Temperatura: 64.8*C
Temperatura: 52.2*C
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Po skasowaniu VSDS zniknęło ale tylko na parę dni i ponownie się zaświeciło.
pojechałem do znajomego do VW powiedział , że to nie czujnik G42 tylko te modele tak mają . I wiele innych . Więc pokazał mi gdzie jest problem. Wykręcił filtr powietrza z obudową. i rurkami . Rozbebeszył nożykiem całą instalacje od akumulatora do czujnika G42 . Pokazał jak VW zabezpiecza instalacje w niektórych miejscach taśmą izolacyjną ale i tak nawet tam była poprzecierana. A tam gdzie była w plastikowych ruskach bez izolacji to taka poprzecierana od plastiku w niektórych miejscach . Pokazał mi ze jest jeszcze wiele innych miejsc nie widocznych jak pociągał w mieszkach za kable od czujnika z zewnątrz wyglądały OK a w środku się urywały . Taki chłam , ze nie do wiary. Nawet w miejscach gdzie były w rurce przyczepione zaciskanymi wieszaczkami ściśnięte były tam tez przewody i (Zwarcie). Trochę roboty było z łączeniem na szybkozłączki i potem zabezpieczeniem ,żeby ponownie tak się nie stało. Czego nie zrobił VW.
A najszybciej się przeciera G42 - bo jest spleciony razem brązowy z żółtym
Potem G31 liliowy i szaro czarny
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
			
						- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam
Żeby był pełny temat napiszę co było grane w moim autku, że czujnik G31 wywalał błędy.
Oczywiście było przeładowanie ciśnienia doładowania.
Miałem uszkodzoną pompę Vacum, która została wymieniona na nową i oczywiście nie obyło się bez regeneracji turbiny bo pompa vacum ją chyba uszkodziła (bardziej rozwaliła).
Z tego co pamiętam Jacek z Łowicza (on mi wszystko robił) mówił mi że pompa vacum zamiast dawać 1 bara dawała chyba z 5 barów, a więc turbinę szlak trafił.
Mogę napisać od siebie że teraz po zabiegach Jacka autko bardzo fajnie śmiga, tak jak by wyszło z fabryki, fajnie się zbiera, nawet napiszę że jak kupiłem autko(wszystko było jeszcze dobrze) to tak się nie zbierało jak teraz.
A więc problem rozwiązany i nareszcie jest wszystko OK.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						Żeby był pełny temat napiszę co było grane w moim autku, że czujnik G31 wywalał błędy.
Oczywiście było przeładowanie ciśnienia doładowania.
Miałem uszkodzoną pompę Vacum, która została wymieniona na nową i oczywiście nie obyło się bez regeneracji turbiny bo pompa vacum ją chyba uszkodziła (bardziej rozwaliła).
Z tego co pamiętam Jacek z Łowicza (on mi wszystko robił) mówił mi że pompa vacum zamiast dawać 1 bara dawała chyba z 5 barów, a więc turbinę szlak trafił.
Mogę napisać od siebie że teraz po zabiegach Jacka autko bardzo fajnie śmiga, tak jak by wyszło z fabryki, fajnie się zbiera, nawet napiszę że jak kupiłem autko(wszystko było jeszcze dobrze) to tak się nie zbierało jak teraz.
A więc problem rozwiązany i nareszcie jest wszystko OK.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
5 barów podciśnienia?  jak to możliwe? Jacek napisz coś więcej o tej vacu
 jak to możliwe? Jacek napisz coś więcej o tej vacu 
NzTT
			
			
									
						 jak to możliwe? Jacek napisz coś więcej o tej vacu
 jak to możliwe? Jacek napisz coś więcej o tej vacu NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy  
			
						
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Nie 5 barów podciśnienia tylko w polotach 0,5. Sztanga stała i na postoju auto pompowalo 1,5 bara, a jak ruszyles 2.bary. Wałek i wirnik przegrzany, wszędzie w turbinie bagno oleju. Zrobiłem na nowkach częściach,  poskladalem i pracuje książkowo. Tomek musiał mnie źle zrozumieć i z tym 5 barów się pomylił.
			
			
									
						Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
			
						Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Pewnie coś  pokręciłem   
 
Ale tak jak Jacek mówi (pisze) teraz wszystko śmiga książkowo 
 
Dzięki Jacku się należy.
 się należy.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
			
			
									
						 
 Ale tak jak Jacek mówi (pisze) teraz wszystko śmiga książkowo
 
 Dzięki Jacku
 się należy.
 się należy.Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Wszystko jasne  tak myślałem że coś źle zrozumiałeś Tomek
 tak myślałem że coś źle zrozumiałeś Tomek  najważniejsze, że teraz wszystko dobrze śmiga!
 najważniejsze, że teraz wszystko dobrze śmiga! 
NzTT
			
			
									
						 tak myślałem że coś źle zrozumiałeś Tomek
 tak myślałem że coś źle zrozumiałeś Tomek  najważniejsze, że teraz wszystko dobrze śmiga!
 najważniejsze, że teraz wszystko dobrze śmiga! 
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy  
			
						
- aponhill
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lut 16, 2014 21:32
- Auto:: Touran, 2.0 BMN, 2007
- Imię:: donkey
- Lokalizacja: podkarpacie
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam, chciałem odświeżyć temat w kwestii czujnika, od jakiegoś czasu wywala mi błąd, czujnik został wymieniony i ostatnio znowu pojawił się problem, wcześniej wywalalo raz na jakiś czas po odpaleniu samochodu, teraz wysypal się w trakcie jazdy, z tego co czytałem pompa vacum odpowiada za ciśnienie m.in: turbina, hamulce, egr. EGR jest zaslepiony z powodu cieknacej pompki recyrkulacji spalin, może być to powodem pojawiania się Błędu?
			
			
									
						





