Czujnik ciśnienia doładowania - G31
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
kobe dzięki wielkie za podesłanie tematu z leonem, tylko u mnie żeby wywaliło błędy muszę jechać i przekroczyć 2000 obrotów, na postoju mogę gazować nawet do oporu (autko stoi) i błędy się nie pokazują.
Moim zdaniem u mnie to raczej nie wiązka bo wywala w tym samym miejscu, czyli po przekroczeniu 2000 obrotów i wciśnięciu bardziej gazu, jak by kabel nie raz nie łączył błędy by wyskakiwały różnie (czytaj raz szybciej raz później przy jeździe)
Na wiosnę jak będzie cieplej zrobię całą wiązki i podłącze czujnik wprost do ECU.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Moim zdaniem u mnie to raczej nie wiązka bo wywala w tym samym miejscu, czyli po przekroczeniu 2000 obrotów i wciśnięciu bardziej gazu, jak by kabel nie raz nie łączył błędy by wyskakiwały różnie (czytaj raz szybciej raz później przy jeździe)
Na wiosnę jak będzie cieplej zrobię całą wiązki i podłącze czujnik wprost do ECU.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam. A ja panowie jak Jeżu obstawiam na geometrię turbinki - ewentualnie gruszka sterująca lagą kierownic
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
[quote="piotrekfire"]Witam. A ja panowie jak Jeżu obstawiam na geometrię turbinki - ewentualnie gruszka sterująca lagą kierownic
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł[/quote....... wypadało by sprawdzić turbinkę tym bardziej ze ten problem występuje dość często nawet jak się ma ciężka nogę i robi dłuższe trasy
Wjedz na kanał - od spodu jak gazujesz to widać pracę gruszki( u mnie w BKD)co zmienia geometrię. Mi kierownice nie chodziły w pełnym zakresie i problem był ten sam - bład przeładowania- rozruszałem i problem znikł[/quote....... wypadało by sprawdzić turbinkę tym bardziej ze ten problem występuje dość często nawet jak się ma ciężka nogę i robi dłuższe trasy
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Ja też stawiam że to turbina i będzie oddana do regeneracji, ale jeszcze muszę troszeczkę poczekać. Mój mechanik wyregulował mi jakiś tam zawór na turbinie i błąd wywala trochę później a więc w mieście da się jeździć i nie wywala prawie wcale błędów (oczywiście jazda spokojna i tak maks to 2000 obrotów).
Na wiosnę szykuje się na małą akcję serwisową, wstawiam autko do swojego mechanika na kilka, kilkanaście dni (czytaj wymiany kilku części mechanicznych i regeneracja turbiny).
A więc zobaczymy czy objaw ustąpi po regeneracji turbo.
Jeszcze raz dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Na wiosnę szykuje się na małą akcję serwisową, wstawiam autko do swojego mechanika na kilka, kilkanaście dni (czytaj wymiany kilku części mechanicznych i regeneracja turbiny).
A więc zobaczymy czy objaw ustąpi po regeneracji turbo.
Jeszcze raz dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Tylko niech mechanik nie zapomni przy montażu turbiny przywrócić jej prawidłowe nastawy bo to co zrobił to nie regulacja tylko rozregulowanie właściwego położenia zaworu.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
JacaTouran mój mechanik mówił mi że jeżeli turbina pójdzie do regeneracji to tam po naprawie wyregulują ten zawór.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Oby , bo z reguły mówią jedno a realia inne. Dopilnuj tego bo potem bez rolek siężko będzie to dobrze wyregulować.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
JacaTouran dzięki za informację, a więc przy oddawaniu turbiny poproszę o zanotowanie, że mają ustawić również zawór.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Ostatnio miałem ten sam problem :
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 5644
Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: VWZ7Z0D9278253
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E8FA48012B8BAEBEF-8023
Znaleziono 1 błąd:
16497 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42)
P0113 - 000 - sygnał za wysoki
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 32.0 Nm
Prędkość: 43.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.21 V
Temperatura: 64.8*C
Temperatura: 52.2*C
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Po skasowaniu VSDS zniknęło ale tylko na parę dni i ponownie się zaświeciło.
pojechałem do znajomego do VW powiedział , że to nie czujnik G42 tylko te modele tak mają . I wiele innych . Więc pokazał mi gdzie jest problem. Wykręcił filtr powietrza z obudową. i rurkami . Rozbebeszył nożykiem całą instalacje od akumulatora do czujnika G42 . Pokazał jak VW zabezpiecza instalacje w niektórych miejscach taśmą izolacyjną ale i tak nawet tam była poprzecierana. A tam gdzie była w plastikowych ruskach bez izolacji to taka poprzecierana od plastiku w niektórych miejscach . Pokazał mi ze jest jeszcze wiele innych miejsc nie widocznych jak pociągał w mieszkach za kable od czujnika z zewnątrz wyglądały OK a w środku się urywały . Taki chłam , ze nie do wiary. Nawet w miejscach gdzie były w rurce przyczepione zaciskanymi wieszaczkami ściśnięte były tam tez przewody i (Zwarcie). Trochę roboty było z łączeniem na szybkozłączki i potem zabezpieczeniem ,żeby ponownie tak się nie stało. Czego nie zrobił VW.
A najszybciej się przeciera G42 - bo jest spleciony razem brązowy z żółtym
Potem G31 liliowy i szaro czarny
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 5644
Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: VWZ7Z0D9278253
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E8FA48012B8BAEBEF-8023
Znaleziono 1 błąd:
16497 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42)
P0113 - 000 - sygnał za wysoki
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 32.0 Nm
Prędkość: 43.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.21 V
Temperatura: 64.8*C
Temperatura: 52.2*C
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Po skasowaniu VSDS zniknęło ale tylko na parę dni i ponownie się zaświeciło.
pojechałem do znajomego do VW powiedział , że to nie czujnik G42 tylko te modele tak mają . I wiele innych . Więc pokazał mi gdzie jest problem. Wykręcił filtr powietrza z obudową. i rurkami . Rozbebeszył nożykiem całą instalacje od akumulatora do czujnika G42 . Pokazał jak VW zabezpiecza instalacje w niektórych miejscach taśmą izolacyjną ale i tak nawet tam była poprzecierana. A tam gdzie była w plastikowych ruskach bez izolacji to taka poprzecierana od plastiku w niektórych miejscach . Pokazał mi ze jest jeszcze wiele innych miejsc nie widocznych jak pociągał w mieszkach za kable od czujnika z zewnątrz wyglądały OK a w środku się urywały . Taki chłam , ze nie do wiary. Nawet w miejscach gdzie były w rurce przyczepione zaciskanymi wieszaczkami ściśnięte były tam tez przewody i (Zwarcie). Trochę roboty było z łączeniem na szybkozłączki i potem zabezpieczeniem ,żeby ponownie tak się nie stało. Czego nie zrobił VW.
A najszybciej się przeciera G42 - bo jest spleciony razem brązowy z żółtym
Potem G31 liliowy i szaro czarny
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam
Żeby był pełny temat napiszę co było grane w moim autku, że czujnik G31 wywalał błędy.
Oczywiście było przeładowanie ciśnienia doładowania.
Miałem uszkodzoną pompę Vacum, która została wymieniona na nową i oczywiście nie obyło się bez regeneracji turbiny bo pompa vacum ją chyba uszkodziła (bardziej rozwaliła).
Z tego co pamiętam Jacek z Łowicza (on mi wszystko robił) mówił mi że pompa vacum zamiast dawać 1 bara dawała chyba z 5 barów, a więc turbinę szlak trafił.
Mogę napisać od siebie że teraz po zabiegach Jacka autko bardzo fajnie śmiga, tak jak by wyszło z fabryki, fajnie się zbiera, nawet napiszę że jak kupiłem autko(wszystko było jeszcze dobrze) to tak się nie zbierało jak teraz.
A więc problem rozwiązany i nareszcie jest wszystko OK.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Żeby był pełny temat napiszę co było grane w moim autku, że czujnik G31 wywalał błędy.
Oczywiście było przeładowanie ciśnienia doładowania.
Miałem uszkodzoną pompę Vacum, która została wymieniona na nową i oczywiście nie obyło się bez regeneracji turbiny bo pompa vacum ją chyba uszkodziła (bardziej rozwaliła).
Z tego co pamiętam Jacek z Łowicza (on mi wszystko robił) mówił mi że pompa vacum zamiast dawać 1 bara dawała chyba z 5 barów, a więc turbinę szlak trafił.
Mogę napisać od siebie że teraz po zabiegach Jacka autko bardzo fajnie śmiga, tak jak by wyszło z fabryki, fajnie się zbiera, nawet napiszę że jak kupiłem autko(wszystko było jeszcze dobrze) to tak się nie zbierało jak teraz.
A więc problem rozwiązany i nareszcie jest wszystko OK.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
5 barów podciśnienia?
jak to możliwe? Jacek napisz coś więcej o tej vacu
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Nie 5 barów podciśnienia tylko w polotach 0,5. Sztanga stała i na postoju auto pompowalo 1,5 bara, a jak ruszyles 2.bary. Wałek i wirnik przegrzany, wszędzie w turbinie bagno oleju. Zrobiłem na nowkach częściach, poskladalem i pracuje książkowo. Tomek musiał mnie źle zrozumieć i z tym 5 barów się pomylił.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Pewnie coś pokręciłem
Ale tak jak Jacek mówi (pisze) teraz wszystko śmiga książkowo
Dzięki Jacku
się należy.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Ale tak jak Jacek mówi (pisze) teraz wszystko śmiga książkowo

Dzięki Jacku

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Wszystko jasne
tak myślałem że coś źle zrozumiałeś Tomek
najważniejsze, że teraz wszystko dobrze śmiga! 
NzTT



NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- aponhill
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lut 16, 2014 21:32
- Auto:: Touran, 2.0 BMN, 2007
- Imię:: donkey
- Lokalizacja: podkarpacie
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Czujnik ciśnienia doładowania - G31
Witam, chciałem odświeżyć temat w kwestii czujnika, od jakiegoś czasu wywala mi błąd, czujnik został wymieniony i ostatnio znowu pojawił się problem, wcześniej wywalalo raz na jakiś czas po odpaleniu samochodu, teraz wysypal się w trakcie jazdy, z tego co czytałem pompa vacum odpowiada za ciśnienie m.in: turbina, hamulce, egr. EGR jest zaslepiony z powodu cieknacej pompki recyrkulacji spalin, może być to powodem pojawiania się Błędu?