Pompowtryski
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: śr paź 28, 2015 14:47
- Auto:: Touran Cross BMM 2008r.
- Imię:: tomasz
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Pompowtryski
No mnie też dziwi że gorsze korekcje podczas czyszczenia ale czytałem o tym już gdzieś że było tak samo podczas czyszczenia,tak się zastanawiam czy jeszcze regulacja po montażu ich coś by dała...bo nowe po 900zł z groszem i myślę o nich namiętnie...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4946
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Pompowtryski
Nowego za 900 to nie kupisz nawet jednej sztuki. To czyszczenie to z ropa tez było robione tak? Zresztą śmieszy mnie i pewnie wielu innych ludzi siedzących w temacie jak można to nazwać czyszczeniem. To nie ma nic wspólnego z czyszczeniem żadnym. Regulacji nie ma żadnej w pompka kto to wymyśla to ja nie wiem. Ustawia się naciąg pompki i ważne jest by było równo na pompkach a to czy to będzie 180 stopni czy 270 to nie ma znaczenia przy serii lekkim modzie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Pompowtryski
Trzeba zrobić logi dynamiczne i narysuje Ci się obraz sytuacji. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4946
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Pompowtryski
Otóż to. Na kompie mam różnych logów tyle z różnymi pompkami i na niektórych jest dość fajnie na jałowym a pod butem to kończy się zakres korekty.
Tsk jak Jacek mówi na rozgrzanym sprawdzamy logujemy. Naciąg i wymiany pompek robimy na wystygnietym
Tsk jak Jacek mówi na rozgrzanym sprawdzamy logujemy. Naciąg i wymiany pompek robimy na wystygnietym
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz sty 31, 2016 16:18
- Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2005
- Imię:: Mykolaj
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Pompowtryski
Witam, czy pan mowie o logach dynamicznyh do "injection quantity deviation" ? Mam BKD silnik ktory pali kolo 7.8 na drodze expresowej a 9 w miasteJacaTouran pisze:Trzeba zrobić logi dynamiczne i narysuje Ci się obraz sytuacji. Oczywiście na rozgrzanym silniku.

Injection Quantity 7mg/stroke

Wygliada ze potrebuje wymienic wtryskiwacze. Naprawa (regeneracja) w Krakowie ~1600zl. Zastanawiam sie co bedzie liepiej, regeneracja czy wymiana (nie bede spezedawal tego Tourana jescze kolo 2 lat)

Przepraszam za zly Polski

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4946
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Pompowtryski
Korekcje są tragiczne. Z obserwacji mogę powiedzieć że tak do 0. 60 to jeszcze jest dobrze w miarę. Więcej to już różne objawy są ich działania. Spalanie to tez nie wiem przy jakich oredkisciach ale chyba nie sadzisz ze będzie 5 litrów palił.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: śr paź 28, 2015 14:47
- Auto:: Touran Cross BMM 2008r.
- Imię:: tomasz
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Pompowtryski
Ok spróbuję zrobić dynamiczne,na tą chwilę jak pisałem problemów z autem nie ma więc nic pilnego,o regulacjach czytałem gdzieś w sieci a tam jak widać różne rzeczy piszą...za 900-1000zł za sztukę można dostać nowe pompki,czyszczenie Liqui Moly to to nie jest ale zawsze może coś tam daje,za poradą Jedaro podpinałem na samym płynie bez ropki,myślałem że jak będę u Jacka to może u niego wyczyszczę tym Jet-em czy ultradzwiękami coś wiem że Jacek ma i przegląd wiązki,wymiana oringów a jak nie pomoże to powoli będę kompletował pompki.
-- Cz cze 02, 2016 09:16 --
Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html
wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
http://vaglog.pl/log_264927.html
-- Cz cze 02, 2016 11:43 --
Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html
wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
http://vaglog.pl/log_264927.html
Proszę Jacku o odpowiedz w temacie może ktos cos jeszcze dopowie bo nie chce mi ten post wskoczyć jako nowy na główną strone bo sam pisze i tylko moja ostatnia odpowiedz aktualizuje.
-- Cz cze 02, 2016 09:16 --
Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html
wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
http://vaglog.pl/log_264927.html
-- Cz cze 02, 2016 11:43 --
Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html
wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.
-- Cz cze 02, 2016 09:38 --
http://vaglog.pl/log_264927.html
Proszę Jacku o odpowiedz w temacie może ktos cos jeszcze dopowie bo nie chce mi ten post wskoczyć jako nowy na główną strone bo sam pisze i tylko moja ostatnia odpowiedz aktualizuje.
- lav1982
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: czw wrz 03, 2015 12:06
- Auto:: Altea'07 1,9TDI BXE JCX
- Imię:: Emilio
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Pompowtryski
Zastanawia mnie czy problem z zapalaniem auta na goracym silniku to nie wina pompek?
Rzuci ktoś fachowym okiem?



A moze BXE to jakis taki nie wydarzony silnik?...

Rzuci ktoś fachowym okiem?



A moze BXE to jakis taki nie wydarzony silnik?...


-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Pompowtryski
Czy mając pompki o numerach 03G 130 073 B po zmianie jednej o numerze 03G 130 073 G wszystko będzie pracowało normalnie ?
-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Pompowtryski
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Tourana z 2005 roku z BKD na pokładzie. Samochód, z pełną świadomością, zakupiłem ze zdiagnozowanym problemem jednego z pompowtrysków. Przeglądając czeluści internetu, można by wywnioskować, iż w BKD mogą występować dwa rodzaje pompek:
03G130073B (VAG) = 0414720403 (Bosch)
03G130073G (VAG) = 0414720404 (Bosch)
Ale jest również sporo ogłoszeń/artykułów/postów na forach o wtryskach 03G130073G+ (VAG), ale najczęściej (o ile ktoś podaje obydwa symbole) w Boschu to jest ten sam numer tj. 0414720404.
Z tego co zdążyłem się dziś dowiedzieć od zaprzyjaźnionej, pracującej w ASO, osoby w katalogach VAG-a, nie występuje element o oznaczeniu 03G130073G+. Jest jedynie 03G130073GX (co jak ogólnie można wyczytać, oznacza fabrycznie regenerowany wtrysk).
Przeglądałem sporo zdjęć tych pompek w internecie (szczególnie te, na których dobrze widać sybmole i VAG-a i Boscha) i praktycznie zawsze gdzieś na końcu oznaczenia ...073G jest umieszczony znaczek plusa. Odnoszę wrażenie (biorąc pod uwagę powyższe), że jest on mylnie interpretowany jako część oznaczenia ?
Reasumując są wtryski ...073B (w Boschu końcówka ...403) i ...073G (Bosch ...404), a podawane (dość często) np. w ogłoszeniach oznaczenie ...073G+ jest mylne?
Bardzo dziękuję za wszelakie komentarze
Od niedawna jestem posiadaczem Tourana z 2005 roku z BKD na pokładzie. Samochód, z pełną świadomością, zakupiłem ze zdiagnozowanym problemem jednego z pompowtrysków. Przeglądając czeluści internetu, można by wywnioskować, iż w BKD mogą występować dwa rodzaje pompek:
03G130073B (VAG) = 0414720403 (Bosch)
03G130073G (VAG) = 0414720404 (Bosch)
Ale jest również sporo ogłoszeń/artykułów/postów na forach o wtryskach 03G130073G+ (VAG), ale najczęściej (o ile ktoś podaje obydwa symbole) w Boschu to jest ten sam numer tj. 0414720404.
Z tego co zdążyłem się dziś dowiedzieć od zaprzyjaźnionej, pracującej w ASO, osoby w katalogach VAG-a, nie występuje element o oznaczeniu 03G130073G+. Jest jedynie 03G130073GX (co jak ogólnie można wyczytać, oznacza fabrycznie regenerowany wtrysk).
Przeglądałem sporo zdjęć tych pompek w internecie (szczególnie te, na których dobrze widać sybmole i VAG-a i Boscha) i praktycznie zawsze gdzieś na końcu oznaczenia ...073G jest umieszczony znaczek plusa. Odnoszę wrażenie (biorąc pod uwagę powyższe), że jest on mylnie interpretowany jako część oznaczenia ?
Reasumując są wtryski ...073B (w Boschu końcówka ...403) i ...073G (Bosch ...404), a podawane (dość często) np. w ogłoszeniach oznaczenie ...073G+ jest mylne?
Bardzo dziękuję za wszelakie komentarze

-
- Specjalista
- Posty: 558
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
- Auto:: Touran '03 AZV
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Pompowtryski
Jakubie jeżeli chcesz to Ci mogę za drobne piniondze odsprzedać wtrysk z końcówką G niestety stan nie jest mi znany, najwyżej go zregenerujesz i będziesz miał na podmiankę o ile masz wtryski z taką literką.
-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Pompowtryski
Jakie posiadam, to zajrzę dziś/jutro i będę wiedział.
Damian napisz na PW, co to znaczy "drobne" oraz czy ten wtrysk nadaje się do regeneracji (czytaj co mu "dolega"
Pozdrawiam
Damian napisz na PW, co to znaczy "drobne" oraz czy ten wtrysk nadaje się do regeneracji (czytaj co mu "dolega"

Pozdrawiam
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4946
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Pompowtryski
Wszelkie takie obce znaki jak+ nue sa istotne bo nie naleza do oznaczenia. Regeneracja pompki to raczej na koncowkach bosio firada itp a tu sa pewne roznice i jedna wymiana to fuszera. Po drugie pomijam ze pewnie ta pompka nawet nie byla prawidlowo przechowywana wiec to juz zlom jest.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Pompowtryski
Nie bardzo rozumiem to zdanie. Chodzi o to, że większość zakładów robi na nie-boschu? I o co chodzi z tą "różnicą" i "fuszerą"?wesol pisze:Regeneracja pompki to raczej na koncowkach bosio firada itp a tu sa pewne roznice i jedna wymiana to fuszera.
A jak się taki element przechowuje prawidłowo?wesol pisze:Po drugie pomijam ze pewnie ta pompka nawet nie byla prawidlowo przechowywana wiec to juz zlom jest.