Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: PIOTREL »

Wes
wesol pisze:Generalnie ojciec zawsze mowil zeby nie zostawiac na jalowych. Wtedy nie ma takuego smarowania. Zawsze dodaje troche gazu. 2-3 tys obr to nie zbrodnia. Znikaja tez na podwyzszeniu obr nierownosci wszelakie jesli wystepuja. W tym drugim slychac troszke popychacz chyba ale nie chce mi sie tym zajac. Dodaje gazu to wypelnia go i juz nie klepie.
Wesoł nasze samochody nie są z lat 60-tych. Jeśli dobra pompa to nie ma znaczenia czy wysokie, czy niskie obroty. Na zimnym jest wskazane aby chwilkę na wolnych chodził bez gazowania. :omatko:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: wesol »

Ta jasne. Na jalowych producent podaje zazwyczaj min 0.8 bara to i tak jest zawsze cos kolo 1.5 bara ale to nie to samo co na podwyzszonych obtorach 3-3.5 bara.

Jakie nie wskazane? Kto tak mowil? Masters, Robert z tune up moze evolution? Moze w ksiazce serwisowej podaja ze przy 0 stopniacz czy -5 albo -10 ze nie wolno kategorycznie obroty wkrecac? Jakie masz obciazenie walu podnoszac obroty na postoju na 3000? 15%?? A jakie jest obciazenie przyspieszajac na 1800 obr na 3-4 biegu 50% . Tu nic nie mowisz tu jest okej?
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2017 08:28 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: PIOTREL »

wesol pisze:Ta jasne. Na jaliwych priducent podaje zazwyczaj min 0.8 bara to i tak jest zawsze cos kolo 1.5 bara ale to nie to samo co na podwyzszonych obtorach 3-3.5 bara.

Jakie nie wsjazane? Kto tak mowil? Masters, Robert z tune up moze evolution? Moze w ksiazce serwisowej podaja ze przy 0 stopniacz czy -5 akbo -10 ze nie wolno kategorycznie obroty wkrecac? Jakie masz obciazenie walu podnoszac obroty na postoju na 3000? 15%?? A jakie jest obciazenie przyspieszajac na 1800 obr na 3-4 biegu 50% . Tu nic nie mowisz tu jest okej?
Wesoł sory kurna naucz się pisać po POLSKU. Tego co piszesz nie da się czytać. Wiesz co czasami szerzysz herezję. Nie wiem co myśleć.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: JacaTouran »

Lubię to :)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: wesol »

A co dodanie gazu na postoju nawet na 3000 ma zabic silnik? Juz mamy launcza w naszych tutkach do 3 patykow na postoju gdzie starsze nie mialy. Zrozum ze na 3000 obr moze byc raz dawka paliwa 50 mg a moze byc tez i 20 mg bo to zalezne jest od obciazenia. Nie plec wlasnie tych herezji z neta powielanych. Codziennie jezdzilem sharanem do pracy puki bylo sucho bez sniegu a mam dokladnie 7.5 km o dawalem ostro w palnik. 3 km przez miasto i 4 przez ekspresowke od strony Swinoujscia w strone Szczecina ten kawalek i tam zazwyczaj jak jest zawalidroga to tylko 200km/h jak jest czysto to 220 dobijam. Mam filmiki gdzies to ci udowodnie. Wypbraz sobie ze turbo jest okej nic nie wybucha. Panewki wszystko rewelacja.
To jakas paranoja powstsla. Ludzie nie przekraczaja 2000 obr jak silnik nie osiagnie 90 stopni itp sprawy. Ludzie miejcie litosc. 3 minuty pracy silnika i masz olej juz cieplutki.
Wez cos Jacek powiedz w tej kwestji bo to naprawde jest juz smieszne te paranoje ludzkie. Wolno czy nie wolno po odpaleniu troszke potrzymac na gazie? Mozna jechac minite dwie od odpalenia autem z biegami 2 i 3 na obrotach 2-3 tys?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: PIOTREL »

wesol pisze:A co dodanie gazu na postoju nawet na 3000 ma zabic silnik? Juz mamy launcza w naszych tutkach do 3 patykow na postoju gdzie starsze nie mialy. Zrozum ze na 3000 obr moze byc raz dawka paliwa 50 mg a moze byc tez i 20 mg bo to zalezne jest od obciazenia. Nie plec wlasnie tych herezji z neta powielanych. Codziennie jezdzilem sharanem do pracy puki bylo sucho bez sniegu a mam dokladnie 7.5 km o dawalem ostro w palnik. 3 km przez miasto i 4 przez ekspresowke od strony Swinoujscia w strone Szczecina ten kawalek i tam zazwyczaj jak jest zawalidroga to tylko 200km/h jak jest czysto to 220 dobijam. Mam filmiki gdzies to ci udowodnie. Wypbraz sobie ze turbo jest okej nic nie wybucha. Panewki wszystko rewelacja.
To jakas paranoja powstsla. Ludzie nie przekraczaja 2000 obr jak silnik nie osiagnie 90 stopni itp sprawy. Ludzie miejcie litosc. 3 minuty pracy silnika i masz olej juz cieplutki.
Wez cos Jacek powiedz w tej kwestji bo to naprawde jest juz smieszne te paranoje ludzkie. Wolno czy nie wolno po odpaleniu troszke potrzymac na gazie? Mozna jechac minite dwie od odpalenia autem z biegami 2 i 3 na obrotach 2-3 tys?
Kolego nie chodzi o to, że nie możesz dać gazu. Pewnie, że możesz ale nie na zupełnie zimnym silniku. Powinien chwilę pochodzić. A co do herezji to miałem na myśli to co napisałeś że samochód nie powinien chodzić na wolnych obrotach.
Awatar użytkownika
kkstargard
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Stargard
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: kkstargard »

Pytanie Panowie ... Zdecydowałem się na wymianę filtra paliwa ... Tutaj dwa pytania :
1. Czy jest jakaś specjalna procedura wymiana tego filtra?
2. Czy po wymianie, w jakis specjalny sposób oczyścić "puszkę" filtra na wypadek wody ?
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: PIOTREL »

Nie ma nic szczególnego w wymianie filtra.
Przed odkręceniem pokrywy dobrze ją wyczyść aby nie wpadł jakiś bród do środka. Po wciągnięciu starego jak będzie jakiś syf możesz delikatnie go wytrzeć wewnątrz. Po włożeniu filtra zalej całość ON aby miał łatwiej odpalić i aby nie zgasł. Łatwiej pociągnie paliwo. Pamiętaj o nowym oringu. Przed włożeniem delikatnie go przetrzyj ropką aby łatwiej wszedł.
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: rzutnik »

Po wyciągnięciu filtra najlepiej wybierz całe paliwo z obudowy filtra i dobrze wyczyść środek aby usunąć ewentualne zanieczyszczenia które zebrały się w obudowie np. drobne opiłki. Po wsadzeniu nowego filtra koniecznie zalej go paliwem.
Awatar użytkownika
kkstargard
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Stargard
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: kkstargard »

rzutnik pisze:Po wyciągnięciu filtra najlepiej wybierz całe paliwo z obudowy filtra i dobrze wyczyść środek aby usunąć ewentualne zanieczyszczenia które zebrały się w obudowie np. drobne opiłki. Po wsadzeniu nowego filtra koniecznie zalej go paliwem.
Czymś specjalnym środek oczyścić ?
ciaplo1
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 23, 2015 18:16
Auto:: BMM 07.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: ciaplo1 »

Nie musisz zalewać filtra paliwem, włączysz zapłon ze trzy razy i sam się wypełni paliwem.
Awatar użytkownika
kkstargard
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Stargard
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: kkstargard »

Dziś znow go rano kręciłem ... z tym, ze za drugim razem wyświetliła sie informacja "oil pressure engine stop" :/
7szymon7
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 19, 2016 09:53
Auto:: VW Touran,2005
Imię:: Szymon
Lokalizacja: Grodzisk Maz
Podziękował: 4 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: 7szymon7 »

Awatar użytkownika
kkstargard
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Stargard
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: kkstargard »

W sumie to niewiele mi to mogło pomóc ... U mnie jest inaczej niż u nich ...

-- Śr sty 18, 2017 14:33 --

Jeszcze jedno pytanie, czy na właściwym przewodzie jest zamontowany zaworek zwrotny :

Image
brzydaq
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 15, 2016 21:31
Auto:: 1T1, AVQ, 2004
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Mała Polska
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił

Post autor: brzydaq »

Witaj,

Zaworek zwrotny to nie naprawa - jeśli chcesz szukać przyczyny ewentualnie cofającego się paliwa to ja proponuję wykonać test tandem pompy.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ