Witam, na tablicy pojawila sie pomaranczowa lampka, komputer pokazauje blad widoczny na zdjeciu.
Samochod jezdzi, odpala normalnie, blad o skasowaniu wraca po paru kilometrach.
Czy przepustnica do czyszczenia czy raczej do wymiany?
Dzieki z gory za rady...
Blad czujnika G69
- g_b
- Specjalista
- Posty: 534
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Blad czujnika G69
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 571
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Blad czujnika G69
Czujnik położenia przepustnicy (G69): Zbyt wysoki sygnał =Nieprawidłowe okablowanie lub złącze od / do czujnika położenia przepustnicy (G69) lub sama przepustnica do wymiany, przerwy na ścieżkach potencjometru.I tu bym szukał problemu.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4946
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Blad czujnika G69
To jest klapą gaszaca. Zapewne szwankuje część elektryczna ewentualnie przekładnia od silniczka już ma dość.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- ManyPL
- Początkujący
- Posty: 16
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 22:45
- Auto:: 2.0 TDI 2013
- Imię:: Mirek
- Podziękował: 7 razy
Re: Blad czujnika G69
Podłączę się do tematu - też wyskoczył Check engine - przeskanowałem VCDS i wyszło tak
Po skasowaniu błędu po paru km błąd powraca - auto jeździ normalnie. Jakieś sugestie? 
-- Pt paź 12, 2018 18:53 --
Rozwiązanie powyższego posta - przepustnica byłą "zawalona" nagarem - po przeczyszczeniu wszystko gra
Kod: Zaznacz cały
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 NQ HW: 03L 907 309 N
Component: R4 2.0l TDI H28 9977
Revision: 41H28--- Serial number: 00000000000000
Coding: 0019003A042401080000
Shop #: WSC 58208 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NQ 003005
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018GA.rod
VCID: 06044D5AB9BC6D71D3-8052
1 Fault Found:
5286 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 120409 km
Date: 2018.09.08
Time: 17:12:22
Engine speed: 144.50 /min
Normed load value: 100.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 59 °C
Intake air temperature: 23 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 13.040 V
Unlearning counter according OBD: 40
Air mass: actual value (mg/stroke): 438.2 mg/stroke
Throttle valve adapter: specified value: 0.00 %
Throttle valve adapter: actual value: 0.51 %
Throttle valve adapter: offset closed: -13.09 %
Throttle valve adapter: status-Bit 0: 00000000
Throttle valve adapter: status-Bit 16: 00001000
Throttle valve adapter: status-Bit 24: 00110111
Throttle valve adapter: status-Bit 8: 00000010
Throttle valve adapter: uncond voltage actual value: 997.0 mV
Readiness: 1 1 0 0 0

-- Pt paź 12, 2018 18:53 --
Rozwiązanie powyższego posta - przepustnica byłą "zawalona" nagarem - po przeczyszczeniu wszystko gra


- g_b
- Specjalista
- Posty: 534
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Re: Blad czujnika G69
Więc wyczyszczona została klapa w dolocie, błąd usunięty. Na razie spokój. Zobaczymy jak dalej będzie. Klapa masakrycznie zawalona sądzą...




Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!