Pompowtryski

trucha0
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: śr paź 28, 2015 14:47
Auto:: Touran Cross BMM 2008r.
Imię:: tomasz
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: trucha0 »

No mnie też dziwi że gorsze korekcje podczas czyszczenia ale czytałem o tym już gdzieś że było tak samo podczas czyszczenia,tak się zastanawiam czy jeszcze regulacja po montażu ich coś by dała...bo nowe po 900zł z groszem i myślę o nich namiętnie...
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: wesol »

Nowego za 900 to nie kupisz nawet jednej sztuki. To czyszczenie to z ropa tez było robione tak? Zresztą śmieszy mnie i pewnie wielu innych ludzi siedzących w temacie jak można to nazwać czyszczeniem. To nie ma nic wspólnego z czyszczeniem żadnym. Regulacji nie ma żadnej w pompka kto to wymyśla to ja nie wiem. Ustawia się naciąg pompki i ważne jest by było równo na pompkach a to czy to będzie 180 stopni czy 270 to nie ma znaczenia przy serii lekkim modzie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Pompowtryski

Post autor: JacaTouran »

Trzeba zrobić logi dynamiczne i narysuje Ci się obraz sytuacji. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: wesol »

Otóż to. Na kompie mam różnych logów tyle z różnymi pompkami i na niektórych jest dość fajnie na jałowym a pod butem to kończy się zakres korekty.
Tsk jak Jacek mówi na rozgrzanym sprawdzamy logujemy. Naciąg i wymiany pompek robimy na wystygnietym
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
nkolchenko
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz sty 31, 2016 16:18
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2005
Imię:: Mykolaj
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Pompowtryski

Post autor: nkolchenko »

JacaTouran pisze:Trzeba zrobić logi dynamiczne i narysuje Ci się obraz sytuacji. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Witam, czy pan mowie o logach dynamicznyh do "injection quantity deviation" ? Mam BKD silnik ktory pali kolo 7.8 na drodze expresowej a 9 w miaste :)

Injection Quantity 7mg/stroke :(

Wygliada ze potrebuje wymienic wtryskiwacze. Naprawa (regeneracja) w Krakowie ~1600zl. Zastanawiam sie co bedzie liepiej, regeneracja czy wymiana (nie bede spezedawal tego Tourana jescze kolo 2 lat)

Obrazek

Przepraszam za zly Polski :)

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: wesol »

Korekcje są tragiczne. Z obserwacji mogę powiedzieć że tak do 0. 60 to jeszcze jest dobrze w miarę. Więcej to już różne objawy są ich działania. Spalanie to tez nie wiem przy jakich oredkisciach ale chyba nie sadzisz ze będzie 5 litrów palił.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
trucha0
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: śr paź 28, 2015 14:47
Auto:: Touran Cross BMM 2008r.
Imię:: tomasz
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: trucha0 »

Ok spróbuję zrobić dynamiczne,na tą chwilę jak pisałem problemów z autem nie ma więc nic pilnego,o regulacjach czytałem gdzieś w sieci a tam jak widać różne rzeczy piszą...za 900-1000zł za sztukę można dostać nowe pompki,czyszczenie Liqui Moly to to nie jest ale zawsze może coś tam daje,za poradą Jedaro podpinałem na samym płynie bez ropki,myślałem że jak będę u Jacka to może u niego wyczyszczę tym Jet-em czy ultradzwiękami coś wiem że Jacek ma i przegląd wiązki,wymiana oringów a jak nie pomoże to powoli będę kompletował pompki.

-- Cz cze 02, 2016 09:16 --

Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html

wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ

-- Cz cze 02, 2016 09:38 --

Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.

-- Cz cze 02, 2016 09:38 --

http://vaglog.pl/log_264927.html

-- Cz cze 02, 2016 11:43 --

Prośba o analize logów dynamicznych http://vaglog.pl/log_264926.html

wszystko robione podczas jazdy w zakresie obrotów 800-3500obr/min,prędkość od 0-140km/h wg.mnie wszystkie wtryski za jakis czas do wymiany ze wzgledu na BIP-y a na 2 to i korekcje nie takie halo,dziś byłem umówiony w warsztacie Bosch-a na wymianę oringów pod pompkami ale gość popatrzył i stwierdził że oringi nic nie zmienią w BIP i korekcjach a za jakiś czas i tak wszystkie wtryski do wymiany to po co robić sobie koszty z samochodem nic sie nie dzieje na tą chwile ale wiadomo do zimy idzie...może ktoś ma jakieś pewnę pompki o nr.038130073BQ

-- Cz cze 02, 2016 09:38 --

Tu jeszcze z dodatkowym blokiem 04.

-- Cz cze 02, 2016 09:38 --

http://vaglog.pl/log_264927.html

Proszę Jacku o odpowiedz w temacie może ktos cos jeszcze dopowie bo nie chce mi ten post wskoczyć jako nowy na główną strone bo sam pisze i tylko moja ostatnia odpowiedz aktualizuje.
Awatar użytkownika
lav1982
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: czw wrz 03, 2015 12:06
Auto:: Altea'07 1,9TDI BXE JCX
Imię:: Emilio
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: lav1982 »

Zastanawia mnie czy problem z zapalaniem auta na goracym silniku to nie wina pompek?
Rzuci ktoś fachowym okiem?

Image
Image
Image

A moze BXE to jakis taki nie wydarzony silnik?...
:19: :tdi:
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: Damian15 »

Czy mając pompki o numerach 03G 130 073 B po zmianie jednej o numerze 03G 130 073 G wszystko będzie pracowało normalnie ?
YAQB21
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
Auto:: Touran BKD '05
Imię:: Jakub
Podziękował: 2 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: YAQB21 »

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Tourana z 2005 roku z BKD na pokładzie. Samochód, z pełną świadomością, zakupiłem ze zdiagnozowanym problemem jednego z pompowtrysków. Przeglądając czeluści internetu, można by wywnioskować, iż w BKD mogą występować dwa rodzaje pompek:

03G130073B (VAG) = 0414720403 (Bosch)
03G130073G (VAG) = 0414720404 (Bosch)

Ale jest również sporo ogłoszeń/artykułów/postów na forach o wtryskach 03G130073G+ (VAG), ale najczęściej (o ile ktoś podaje obydwa symbole) w Boschu to jest ten sam numer tj. 0414720404.

Z tego co zdążyłem się dziś dowiedzieć od zaprzyjaźnionej, pracującej w ASO, osoby w katalogach VAG-a, nie występuje element o oznaczeniu 03G130073G+. Jest jedynie 03G130073GX (co jak ogólnie można wyczytać, oznacza fabrycznie regenerowany wtrysk).

Przeglądałem sporo zdjęć tych pompek w internecie (szczególnie te, na których dobrze widać sybmole i VAG-a i Boscha) i praktycznie zawsze gdzieś na końcu oznaczenia ...073G jest umieszczony znaczek plusa. Odnoszę wrażenie (biorąc pod uwagę powyższe), że jest on mylnie interpretowany jako część oznaczenia ?

Reasumując są wtryski ...073B (w Boschu końcówka ...403) i ...073G (Bosch ...404), a podawane (dość często) np. w ogłoszeniach oznaczenie ...073G+ jest mylne?

Bardzo dziękuję za wszelakie komentarze :)
Awatar użytkownika
wujo_sam
Specjalista
Posty: 547
Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: to tu to tam :)
Podziękował: 68 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: wujo_sam »

Zapraszamy do powitani :bry:
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: Damian15 »

Jakubie jeżeli chcesz to Ci mogę za drobne piniondze odsprzedać wtrysk z końcówką G niestety stan nie jest mi znany, najwyżej go zregenerujesz i będziesz miał na podmiankę o ile masz wtryski z taką literką.
YAQB21
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
Auto:: Touran BKD '05
Imię:: Jakub
Podziękował: 2 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: YAQB21 »

Jakie posiadam, to zajrzę dziś/jutro i będę wiedział.

Damian napisz na PW, co to znaczy "drobne" oraz czy ten wtrysk nadaje się do regeneracji (czytaj co mu "dolega" :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: wesol »

Wszelkie takie obce znaki jak+ nue sa istotne bo nie naleza do oznaczenia. Regeneracja pompki to raczej na koncowkach bosio firada itp a tu sa pewne roznice i jedna wymiana to fuszera. Po drugie pomijam ze pewnie ta pompka nawet nie byla prawidlowo przechowywana wiec to juz zlom jest.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
YAQB21
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
Auto:: Touran BKD '05
Imię:: Jakub
Podziękował: 2 razy

Re: Pompowtryski

Post autor: YAQB21 »

wesol pisze:Regeneracja pompki to raczej na koncowkach bosio firada itp a tu sa pewne roznice i jedna wymiana to fuszera.
Nie bardzo rozumiem to zdanie. Chodzi o to, że większość zakładów robi na nie-boschu? I o co chodzi z tą "różnicą" i "fuszerą"?
wesol pisze:Po drugie pomijam ze pewnie ta pompka nawet nie byla prawidlowo przechowywana wiec to juz zlom jest.
A jak się taki element przechowuje prawidłowo?
ODPOWIEDZ